Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
- 05703-dummy
- Platinum lid
Ik word nieuwsgierig"Rob Spoon" schreef:
Jij weet niet wat er achter de garagedeur staat!"Lars Rengersen" schreef:
En die lantaarnpaal verplaatsen of de paal voorzien van parkeersensoren en een alarm.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Wiens shed kan kan deze straatsleutelaar sharen in de regio Den Haag?
Groet, Hans
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Ik denk dat ik zoiets 1x zou kunnen opzetten, dan werkt het (hooguit..) 3 maanden goed, en daarna wordt het een hopeloos verouderd lijstje waar niks meer van klopt
Dus ik begin er niet aan. Dan maar wat langer rondzoeken, of onderdelen nieuw kopen en er weken later achter komen dat je die al lang op zolder had liggen..
Maaar het is natuurlijk wel leuk zoiets in te richten. PC'tje met printer, barcode-stickers printen, die aan elk onderdeel hangen, barcode scanner die je gebruikt om elk onderdeel 'in te checken', en weer uit te checken als je 'm uit het magazijn haalt.. Dan nog een barcode op elke stelling met daarop een code voor de locatie.. (En dan nog een applicatie eraan koppelen die door heeft dat je het eennalaatste schroefje uit de bak haalt, en automatisch een bestelling bij het VOD plaatst )
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Ik zou niet weten hoe ik een computer met zwarte handen moet bedienen. Maar wellicht zijn al mijn onderdelen te vies en moet ik op zoek naar een spoelbak.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Toch moet je wel even goed opletten hoe je zo'n ding neerzet, slijpen en lassen met een PC in de buurt is ook niet ideaal.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
"Reinoud ter Braake" schreef:
Hebben jullie nog geen WIFI in je shed :lol:
Net te ver weg van 't huis, dus net geen bereik. Balen!
Voor mijn gereedschap heb ik een houten kast gemaakt bestaande uit twee bakken die met een lang pianoscharnier als een kast kan openklappen en met een hangslot kan worden afgesloten.
Een deel is aan de muur bevestigd, linker is metrisch met ring, steek en draai sleutels, baco's en met viltstift heb ik al het gereedschap aangegeven en voor de doppen de nummers erbij.
Rechterdeel is voor Engelse gereedschap en 8 schroevendraaiers, doppen op het onderste houten spant.
Een gereedschaptrolly met een Kraft set, onderin luchthereedschap en bovenin momentsleutel, compressiemeter, klepstel en en spanningzoeker.
Boven de grote werkbank heb ik al het Speciaal Volvo gereedschap opgehangen, ook weer met viltstift als markering van de vorm.
Dan een PSU kast, zo'n legerkast, waar al het bijzonder gereedschap, alle soorten olie, koelsvloeistof, etc. en slijp en luchtgereedschap ligt.
Een 2e PSU kast voor alles wat met carburateurs te maken heeft, revisiesetjes, een plank Stromberg en een SU.
Dan een 3e met alles voor ontsteking, voorraad remblokken en slangen.
Denk nu niet dat alles verder georganiseerd bij ligt, maar langzaam komt er orde in.
Zal morgen wat foto's maken, dat spreekt wat meer
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate