Zwaai zwaai ?
- Ben Ekeler (GAST)
- Verbannen
"Tom Steverink" schreef:
Hi, hi, tutoyeren heet dat hier! Kunnen we wel doen he Ben?
Mais oui monsieur :lol:
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 08541-dummy
- Premium lid
Toch een beetje raar...
RC.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Siang Phoa
- Platinum lid
Overigens zwaaizwaai ik sinds 1966 naar andere Amazons.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Verbannen
is wel afhankelijk met het soort voertuig en er is zelf-zwaaien (aktief) en terug-zwaaien(re-aktief);
een overzicht per categorie:
in een klassieke auto zwaai (of knipper/toeter) ik meestal wel naar andere klassiekers; waarbij een ontmoeting met het zelfde merk de kans op zwaaien vergroot mits het ook een gedateerd exemplaar is; naar halalbenzen en dat soort pseudoklassiekers zwaai ik niet, verkneukel me hoogstens over het feit dat ze straks weer aan de mrb mogen :mrgreen:
er komen ook wel moderne voertuigen voorbij, die soms inhouden en even zwaaien, dan zal ik terugzwaaien; hoe ouder en zeldzamer de auto waar ik in zit is, des te groter de kans op zo'n (onverwacht) zwaaimoment
op een motor zwaai ik, als ik rustig rij, meestal wel naar een andere motor; op de snelweg wordt meestal niet gezwaaid omdat je dan liever beide handen aan het stuur houdt; wat wel gebeurt is dat een passerende motorrijder dan even zijn rechter voet optilt als groet; maar boven de 150 doe je dat ook niet meer...
in landen als Italië en Engeland is het verboden om tijdens het rijden in/op een motorvoertuig een hand van het stuur te nemen (anders dan om te schakelen en zo) en daar groeten motorrijders elkaar nauwelijks of hoogstens met een hoofdknikje
Bij Harley's onderling is het zwaaigehalte vrijwel 100%.
in mijn moderne auto zwaai ik altijd naar de buurvrouwen
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Verbannen
"Tom Steverink" schreef:
Hi, hi, heb je veel buurvrouwen zeker? :lol:
in ons liftportiek zijn 18 appartementen en ik heb daar slechts één buurman + vriendin en verder alleenstaande buurvrouwen
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Er is niks zo mooi, als een kind op de achterbank wat naar je auto zit te kwijlen, dus daar zwaai ik ook altijd naar terug.
Verder als ik mijn dagelijkse saaie auto zit, zwaai ik (uit gewoonte) naar oude volvo's.
@ pieter. Hoe is het zwaaigehalte tussen Harley en Indian rijders?
- Verbannen
"Ronald Damme" schreef:
@ pieter. Hoe is het zwaaigehalte tussen Harley en Indian rijders?
geen idee, zal wel goed zijn want die merken hebben toch wel wat met elkaar......zie d'r uiterst zelden eentje rijden