- Berichten: 12
Belgische Amazones!
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2013 15:12 #123865
door Marcel van Genderen (GAST)
Belgische Amazones! is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
Hallo Allemaal,
Ik ben benieuwd of er nog veel Belgische Amazones rondrijden in Nederland of België.
Mijn Amazon uit 1969 is in België geassembleerd. het leuke is dat onder andere het type plaatje deels Franstalig is en dat er een rally spiegel van Belgisch fabricaat op zit . en ik moet zeggen dat mijn auto het vooroordeel da belgen meer roesten zijn naam niet eer aan doet! in mijn voordeel!
groeten Marcel
Ik ben benieuwd of er nog veel Belgische Amazones rondrijden in Nederland of België.
Mijn Amazon uit 1969 is in België geassembleerd. het leuke is dat onder andere het type plaatje deels Franstalig is en dat er een rally spiegel van Belgisch fabricaat op zit . en ik moet zeggen dat mijn auto het vooroordeel da belgen meer roesten zijn naam niet eer aan doet! in mijn voordeel!
groeten Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ramon van Dijk (GAST)
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 38
25-02-2013 20:56 #123917
door Ramon van Dijk (GAST)
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Belgische Amazones!
Hoi Marcel,
Mijn Amazon is ook in het Belgische Gent geassembleerd. Het is een rode vierdeurs uit 1965 met een B18 motor. Een heerlijke wagen! En net als bij die van jou...de roestduivel krijgt geen vat op d'r
Ben ook wel benieuwd of er nog veel Belgische Amazon's rondrijden in Nederland.
Groet, Ramon
Mijn Amazon is ook in het Belgische Gent geassembleerd. Het is een rode vierdeurs uit 1965 met een B18 motor. Een heerlijke wagen! En net als bij die van jou...de roestduivel krijgt geen vat op d'r
Ben ook wel benieuwd of er nog veel Belgische Amazon's rondrijden in Nederland.
Groet, Ramon
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 12
25-02-2013 21:15 #123921
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Belgische Amazones!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ramon van Dijk (GAST)
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 38
25-02-2013 22:04 #123928
door Ramon van Dijk (GAST)
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Belgische Amazones!
Mooie wagen Marcel. Ziet er altijd goed uit dat chroom in combinatie met een donkere kleur.
Haha, goed idee dat register.
Eens kijken of er nog meer eigenaren met een Belgische Amazon melden...
Haha, goed idee dat register.
Eens kijken of er nog meer eigenaren met een Belgische Amazon melden...
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Franco Geens
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 24
26-02-2013 14:27 #123958
door Franco Geens
Beantwoord door Franco Geens in topic Belgische Amazones!
Dag Marcel en Ramon,
Jullie hebben mooie wagens!
Mijn Amazon is nog een aanvulling op jullie lijst.
Het is een P130 van 1967 met een B18 motor, en is in Gent geassembleerd. En dat vond ik leuk om te weten aangezien ik zelf ook in Gent woon, de oude fabriek is dus dicht bij de deur. In die fabriek hangt trouwens een doorsnede van een Amazon aan de muur naast alle andere modellen, dus ze zijn hun geschiedenis zeker niet vergeten.
In verband met corrosie is de mijne ook zeer goed gespaard gebleven, maar zo netjes als die van jullie is hij (nog!) niet.
Dat Belgen meer roesten hoor ik voor het eerst hoor, maar de mijne is in zo'n roestvrije staat door de goede zorg van de eerste eigenaar, die hem steeds droog wegzette.
Van harte,
Franco
Jullie hebben mooie wagens!
Mijn Amazon is nog een aanvulling op jullie lijst.
Het is een P130 van 1967 met een B18 motor, en is in Gent geassembleerd. En dat vond ik leuk om te weten aangezien ik zelf ook in Gent woon, de oude fabriek is dus dicht bij de deur. In die fabriek hangt trouwens een doorsnede van een Amazon aan de muur naast alle andere modellen, dus ze zijn hun geschiedenis zeker niet vergeten.
In verband met corrosie is de mijne ook zeer goed gespaard gebleven, maar zo netjes als die van jullie is hij (nog!) niet.
Dat Belgen meer roesten hoor ik voor het eerst hoor, maar de mijne is in zo'n roestvrije staat door de goede zorg van de eerste eigenaar, die hem steeds droog wegzette.
Van harte,
Franco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerbert van Ingen (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 20
26-02-2013 20:26 - 27-02-2013 19:36 #123975
door Gerbert van Ingen (GAST)
Beantwoord door Gerbert van Ingen (GAST) in topic Belgische Amazones!
Laatst bewerkt 27-02-2013 19:36 door Gerbert van Ingen (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
26-02-2013 21:53 #123980
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Belgische Amazones!
volgens mij had ik ook een Belg, maar deze roeste wel degelijk hoor en niet zo'n beetje ook! :evil: destijds (2005) toch nog een liefhebber gevonden die hem van de sloop heeft gered en er heel veel tijd in heeft gestoken en voor vele (roest-)verrassingen is komen te staan... als t goed is rijdt de 46-51-HN ('69 B20A donkergroen) nog steeds rond ergens in Zeeland!
volgens mij was overigens al het plaatwerk van hetzelfde staal en afkomstig uit Zweden en vond in België alleen de assemblage plaats?!? lijkt me dus vreemd dat de Belgen per definitie harder zouden roesten, of werden ze wellicht in Gent minder goed gespoten?
inmiddels is het gros van de Ama's meerdere keren gerestaureerd of opgeknapt; ik denk dat de wijze waarop dat gebeurd is meer van invloed is op de roestduivel dan de "geboorteplaats".
toch leuk, weer een nieuwe soort van verbondenheid binnen de club: het GVR (GentseVolvoRegister)!
volgens mij was overigens al het plaatwerk van hetzelfde staal en afkomstig uit Zweden en vond in België alleen de assemblage plaats?!? lijkt me dus vreemd dat de Belgen per definitie harder zouden roesten, of werden ze wellicht in Gent minder goed gespoten?
inmiddels is het gros van de Ama's meerdere keren gerestaureerd of opgeknapt; ik denk dat de wijze waarop dat gebeurd is meer van invloed is op de roestduivel dan de "geboorteplaats".
toch leuk, weer een nieuwe soort van verbondenheid binnen de club: het GVR (GentseVolvoRegister)!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 12
27-02-2013 17:59 #124009
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Belgische Amazones!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Richard van Wees
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 37
28-02-2013 12:38 #124045
door Richard van Wees
VKO-Shop medewerker - dinsdagavondploeg
Beantwoord door Richard van Wees in topic Belgische Amazones!
Nog een lid van de GVR (Ik kende die afkorting eigenlijk alleen van Roald Dahl).
Mijn Amazon is een P130 van 1969 met een B20A motor en is ook in Gent geassembleerd.
Ook bij mij heeft de roest flink toegeslagen met het gevolg dat hij nu geheel uit elkaar staat
om gerestaureerd te worden.
Mijn Amazon is een P130 van 1969 met een B20A motor en is ook in Gent geassembleerd.
Ook bij mij heeft de roest flink toegeslagen met het gevolg dat hij nu geheel uit elkaar staat
om gerestaureerd te worden.
VKO-Shop medewerker - dinsdagavondploeg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erwin Palmers
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
28-02-2013 14:16 #124047
door Erwin Palmers
Sent from my car, Volvo 144
Beantwoord door Erwin Palmers in topic Belgische Amazones!
Mag ik met mijn uit België afkomstige 144 ook opgenomen worden in het GVR?
Het is een originele 144 van eind 1968 met een B20A (één van de eerste 144 met een B20A).
Of de auto ook in Gent is geassembleerd, daar ben ik niet zeker van. De wagen kan natuurlijk ook vanuit Zweden naar België zijn geïmporteerd. Misschien dat iemand mij daar meer uitsluitsel over kan geven.
Het is een originele 144 van eind 1968 met een B20A (één van de eerste 144 met een B20A).
Of de auto ook in Gent is geassembleerd, daar ben ik niet zeker van. De wagen kan natuurlijk ook vanuit Zweden naar België zijn geïmporteerd. Misschien dat iemand mij daar meer uitsluitsel over kan geven.
Sent from my car, Volvo 144
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.