Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats

• Zon
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-04-2012 20:14 #112547 door Zon
Offtopic: Ik zag laatste een blauwe combi uit 67 of 68 te koop helemaal in het zuiden van NL (ik dacht uit Eijsden, nog onder Maastricht).
Heb je die gekocht? Dan regelmatig je olie checken. Toen ik hem bekeek, stond het oliepijl ver onder minimum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-04-2012 23:00 #112559 door René Besseling
Beantwoord door René Besseling in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats
Jep, da's de mijne. Bedankt voor de tip, zal het bijhouden. Olie is onlangs ververst.

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-04-2012 23:22 #112563 door René Besseling
Beantwoord door René Besseling in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats
Update: toevallig stuitte ik min of meer bij mij om de hoek (!) op een sleutelplek: dichte poort met daarachter een opritje en een garage van 70m2 met elektriciteit. Huur is 300 per maand, voor mij boven budget, maar de verhuurder vind het goed als de ruimte door meerdere mensen gehuurd wordt. Ik ga van de week eens een kijkje nemen. Zijn er andere mensen met interesse...?!

• Oscar Keur (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-04-2012 09:48 #112571 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats
Woon helemaal uit de buurt,
maar klinkt als een gevalletje; DOEN!

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-04-2012 10:07 #112572 door René Besseling
Mee eens, maar alleen kan ik het niet opbrengen, vandaar de oproep. Heb ook al eens wat rondgemaild in mijn netwerk, er moeten toch wel haast mensen uit de regio zijn die iets dergelijks zoeken...

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2012 10:33 #112573 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats
Vrij prijzig inderdaad, dan hou je geen geld meer over om in de auto te steken! Zelfs als je de ruimte met 2 anderen deelt (20m2 per persoon heb je snel nodig) betaal je 100,- per maand.. (of je moet het net zo aanpakken als de SBK Arnhem, met leden die iedere maand wat betalen en dan de ruimte inplannen etc)

Je kunt ook nog even verder zoeken en contact leggen met de eigenaren van alle ongebruikte (fabrieks-)panden in de buurt, al valt het niet mee om iemand te vinden die z'n pand beschikbaar wil stellen voor laswerk e.d.. maar je weet maar nooit; als je toevallig een oldtimerliefhebber treft is er vaak meer mogelijk dan je denkt.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-04-2012 16:24 #112584 door René Besseling
Ben in het verleden ook wel zoekende geweest, 't is gewoon erg moeilijk iets geschikts te vinden. Denk dat de meeste echte sleutelaars een eigen ruimte hebben (vaak aan huis), in die luxe positie ben ik (nog) niet.
Dat van die leegstaande panden vind ik wel een goeie, ik houd mijn ogen open.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2012 16:43 #112585 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats

"René Besseling" schreef:
Ben in het verleden ook wel zoekende geweest, 't is gewoon erg moeilijk iets geschikts te vinden. Denk dat de meeste echte sleutelaars een eigen ruimte hebben (vaak aan huis), in die luxe positie ben ik (nog) niet.
Dat van die leegstaande panden vind ik wel een goeie, ik houd mijn ogen open.

Ik durf mezelf wel een echte sleutelaar te noemen, maar heb ook geen ruimte bij m'n huis. Dus ik heb inderdaad via-via op fiets/loopafstand een ongebruikte fabriekshal gevonden. De tweede hal al, want hal nummer 1 moest ik na een tijdje verlaten omdat de gemeente toch liever de hele carnavalsvereniging onderdak gaf dan 1 volvo-sleutelaar.. zit wat in. :roll:

De eigenaar van de hal is allang blij dat er af en toe eens iemand aanwezig is en dan de boel in de gaten houdt, en af toe een bezem langs het pand haalt..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Michiel Scheijen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 20:27 #112602 door Michiel Scheijen (GAST)
Beantwoord door Michiel Scheijen (GAST) in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats
Hallo René,
Het klinkt heel aantrekkelijk maar ik ben het met de andere eens het is vrij prijzig. Woon zelf ook in Maastricht en rijd in een 544. Ook ik heb niet echt de gelegenheid om veel aan huis te doen. Een sleutelruimte zou dus wel wenselijk zijn al wil ik hier niet te veel aan kwijt zijn iedere maand.
Ik zal ook mijn ogen openhouden.

Groeten Michiel

don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon

• Jasper Christianen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2012 20:29 #112603 door Jasper Christianen
Beantwoord door Jasper Christianen in topic Lid worden van een oldtimer vereniging met eigen werkplaats
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een werkplaats in de omgeving Rotterdam.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD