GIO, slechte voorlichting

• J. Kemeling
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 15:18 #50211 door J. Kemeling
GIO, slechte voorlichting is gemaakt door J. Kemeling
<p>Ik wil even wat kwijt over de voorlichting van GIO (klassiekerverzekering)</p><p>Ik verkocht in Juni mijn Volvo 144 en omdat ik van plan was binnen redelijk korte termijn een andere aan te schaffen wilde ik de verzekering "opschorten"</p><p>Dat kon volgens het GIO, even kopietje van het vrijwaringsbewijs opsturen en daarbij vermelden dat het om "opschorten" gaat.</p><p>Begin augustus kocht ik een 142 en belde het GIO dat de verzekering weer door kon gaan op het nieuwe kenteken.</p><p>Toen meldde men mij dat de verzekering &oacute;pgezegd was, dat kon niet anders en volgens hen was ik verkeerd voorgelicht in juni.</p><p>Van de premie van die verzekering (nog 10 maanden te gaan) was niks over want er waren administratiekosten gemaakt.</p><p>En om de "nieuwe" auto te verzekeren moest ik weer poliskosten, belasting etc. betalen....</p><p>Mijn argument dat ik (bij juiste voorlichting) de verzekering gewoon door had laten lopen en dan bij aanschaf &oacute;ver had laten zetten (dat zou flink gescheeld hebben) werd niet gehoord , "zo zijn de voorwaarden".....ja, die hebben ze leuk bedacht bij het GIO.</p><p>Maar goed, ik wilde rijden dus ik sluit telefonisch een nieuwe verzekering af bij het GIO, en met de mededeling "u bent vanaf nu gewoon verzekerd" ga ik opgewekt op pad in de 142.</p><p>2 dagen later krijg ik een zeer uitgebreid aanvraagformulier in de bus ivm de nieuwe verzekering....&aacute;lles willen ze van me weten bijna tot het merk ondergoed aan toe. (terwijl ze al die info natuurlijk gewoon hebben van mijn vorige verzekeringen)</p><p>Na 2 dagen,Terwijl ik nog bezig ben om het formulier door te worstelen, word er gebeld door het GIO "of ik er wel rekening mee wil houden dat ik NIET verzekerd ben zolang het formulier niet binnen is !!!!</p><p>HALLOOO, ik was toch verzekerd n&aacute; het 1e telefoontje?? Nee, sorry u bent verkeerd voorgelicht.....(deja vu...)</p><p>U hebt mij dus onverzekerd laten rijden? da's lekker, en als er wat gebeurt was?? "ja dan was u aansprakelijk"..</p><p>HARTELIJK DANK aan het GIO maar MIJ zien ze daar NOOIT meer terug, lekker stel prutsers.</p><p>Ik heb via internet een klassiekerverzekering bij de ANWB afgesloten, geen moeilijke vragen, goedkoper als het GIO en in een halve uur geregeld, toedeledoki met het gio</p><p>Volvo groet, Joost.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2008 16:10 #89790 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic GIO, slechte voorlichting
Ik heb ook erg slechte ervaringen met gio.Ik zit nu met mijn autos bij orion direct. : Prima.Aanrader

• André de Reus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Al 55 jaar Volvo liefhebber en gebruiker
Meer
15-08-2008 22:28 #89789 door André de Reus
Beantwoord door André de Reus in topic GIO, slechte voorlichting
Ik had mij verzekerd bij Gio (tenslotte een trouwe adverteerder in ons clubblad (voor wat hoort wat, nietwaar?). Maar toen ik belde of ik de auto zowel voor recreatief als zakelijk (als mijn dagelijkse Volvo eens een beurt moet hebben) mocht gebruiken werd dit ontkend.Alleen maar voor officiële recreatief gebruik (b.v. via de club). Ik heb wel drie keer gevraagd of dat wel juist was. Men bleef er bij!Dus . . . . verzekering opgezegd en direct bij TVM een verzekering genomen.Je kiest bij TVM een geschat jaarkilometrage en je kunt rijden. Waar, waarvoor en wanneer je wilt! De premie is naar mijn mening laag (ik vraag mij wel eens af hoe ze het er voor kunnen doen! Dus voor mij eveneens geen Gio meer!De premie is

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2008 23:24 #89788 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic GIO, slechte voorlichting
vanaf &plusmn; 1976 was ik verzekerd bij GIO, in die tijd was de Amazon gewoon een niet nieuwe auto. Nooit problemen gehad, nooit schade met de Amazon overigens. De schades aan de latere dagelijkse oto's werden netjes en prompt geregeld. Maar na het verkrijgen van de "klassiekerstatus" kwam ik vanwege deelname aan rallies waar een 'assurantieverklaring' gevraagd werd, er achter, dat de polisvoorwaarden zodanig gewijzigd waren, dat woon-werk verkeer uitgesloten was van dekking, dat een ritje rond de kerk met de Volvoclub zoals de Zeelandrit geklassificeerd werd als "racen" , en toen was voor mij de maat vol. GIO is toen drie all-risk polissen kwijt geraakt, en nog wat andere polissen. Ik ben nu verzekerd bij Reaal, en inderdaad heb ik recent twee schades gehad (met de Amazon) op het parkeerterrein van een supermarkt, alles netjes geregeld. Afgifte van een assurantieverklaring is geen enkel probleem, dat is wel wat anders dan het afkopen van risico voor het bedrag van 250 Euro voor een dagrally binnen NL zoals bij GIO!

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2008 01:42 #89787 door
Beantwoord door in topic GIO, slechte voorlichting
<p>ik heb meerdere oldtimers waaronder een katterug en die waren altijd verzekerd via de ANWB. omdat ik dagelijks op dit forum kom neuzen zag ik dat mn het vaker over GIO had. ik heb gebeld met hun en kreeg een norse vent aan de lijn (zal wel op een maandag zijn geweest) maar heb mn katterug toch naar GIO overgeschreven ondanks dat ik zoiets had van: je kan niet voor n duppie op de 1e rij zitten. ik ga dus zo snel mogelijk terug naar de ANWB en waarom?
de ANWB is onlangs overgestapt naar een andere maatschappij en daar kreeg ik netjes een schrijven van. alle voorwaarden zou de nieuwe maatschappij mee overnemen. dus ik kreeg mn nieuwe polis en normaal gaat ie de klapper in. toevallig zat ik de polis ns door te lezen en wat denk je??? ik moet een alarm en een stroomonderbreker inbouwen!!!!!! ik meteen gebeld met de anwb en kreeg te horen dat dit niet de bedoeling was. 3 dagen later lag een nieuwe polis in de bus: zonder alarm (stroomonderbreker had ik al ingebouwd).
groet, roel</p>

• Piet Boer
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-08-2008 21:14 #89786 door Piet Boer
Beantwoord door Piet Boer in topic GIO, slechte voorlichting
<p>Accepteren deze verzekeringsmaatschappijen de taxaties van onze TC leden? Dat doet GIO wel. Of moet je een andere dure taxatie laten doen om je auto all risk te verzekeren?</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2008 12:23 #89785 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic GIO, slechte voorlichting
Van de taxaties van de tc leden heb ik ook geen hoge hoed op.Zij werken met punten en mijn ervaring is , dat dat kan tot heel rare uitkomsten kan leiden .

• J. Kemeling
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 10:11 #89784 door J. Kemeling
Beantwoord door J. Kemeling in topic GIO, slechte voorlichting
<p>Dank voor de reacties, ik sta blijkbaar niet alleen.</p><p>Geen idee hoe het zit met taxaties, het was niet mijn bedoeling om d&aacute;&aacute;rover een duscussie op te zetten.</p><p>Groet, Joost.</p>

• S Boschma (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2008 22:25 #89783 door S Boschma (GAST)
Beantwoord door S Boschma (GAST) in topic GIO, slechte voorlichting

Ooit een Volvo 66 bij Gio verzekerd gehad, maar dat is mij ook slecht bevallen, klinkt allemaal leuk, maar is eigenlijk helemaal niet leuk.
Unigarant accepteert TC leden taxaties, maar of de verzekeraar van de eventuele tegenpartij dat ook doet?

• Ed Blonk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2008 16:17 #89782 door Ed Blonk (GAST)
Beantwoord door Ed Blonk (GAST) in topic GIO, slechte voorlichting
<p>en ik maar denken dat het aan mij lag! 2amazones jarenlang voor betaald en in verband met de keuring altijd binnen gestaan [ inde winter ] ivm met boete apk keuring auto's maar geschorst! gemeld bij GIO en wat schets mijn verbazing bericht gekregen dat ik GEEN aanspraak meer kon maken en dat de polissen Opgezegd zijn .Gebeld met GIO en het klopte inderdaad! Toen ik daarna zei dat het binnenkort ALV zou zijn ,kreeg ik als antwoord 'Dat hoor ik zo vaak meneer'conclusie GIO strekt Niet tot aanbeveling en ik ben er nu vanaf! </p><p>jammer dat ons hoofdbestuur er nog steeds zaken mee doet!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD