Informatie gezocht over mijn Amazon FV-47-03

  • IVO Philips (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2024 19:10 #1046642 door IVO Philips (GAST)
Informatie gezocht over mijn Amazon FV-47-03 is gemaakt door IVO Philips (GAST)
Hallo,

ik heb in juli een Amazon 122S gekocht met NLs kenteken FV-47-03, origineel NLDse auto.

De verkoper had er een taxatierapport van VKV bij gedaan, gedateerd in 2018.
Hierin wordt de staat van de auto bepaald en er staat bij vermeld “gereviseerde motor”.

Nu had ik graag via deze weg in contact gekomen met iemand die meer info heeft over deze auto en dan vooral over de revisie van de motor.
Ik ben de auto verder aan het opsmukken, nieuwe benzinetank, nieuwe velgen en banden, nieuwe raam en deur rubbers enz..

Wie zou me meer info over de ze auto kunnen verschaffen, de autopas ttont dat er de laatste jaren erg weinig mee gereden is, de verkoper vertelde me dat de vorige eigenaar een bejaarde tandarts zou geweest zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Fred Kok
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2024 23:28 #1046647 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Informatie gezocht over mijn Amazon FV-47-03
L.s,
Wat mij bevreemd  de twee foto's lijken van 2 verschillende auto's
De bovenst heeft een ander kenteken  + wielen /banden met witte ringen.
 Er klopt dus iets niet
Groet Fred

In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • IVO Philips (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2024 08:15 #1046648 door IVO Philips (GAST)
Beantwoord door IVO Philips (GAST) in topic Informatie gezocht over mijn Amazon FV-47-03
Het is weldegelijk dezelfde auto, de foto met NLs kenteken is gemaakt toen ik de auto kocht in NL.

ik heb de gangsterkap laten verwijderen en heb zelf nieuwe 5,5” velgen en white wall banden geplaatst en de auto ingevoerd in Belgie, dus staat hij nu op een Belgisch oldtimer kenteken.

Ten tijde van de taxatie in 2018 woonde de eigenaar in Oud Gastel en had VKV lidnummer 3327.

Graag had ik in contact gekomen met de vorige eigenaar om meer informatie over de gedeeltelijke restauratie die gebeurd is te verkrijgen, zoals de motor revisie. Dit is in goede verstandhouding, ik ben tevreden met de auto het gaat dus niet om een discussie aan te gaan over het verleden en de staat van de auto.
Sinds de aankoop in juli heb ik er al voor bijna 4000€ aan onderdelen in gestopt om de auto nog meer te verbeteren, de auto is dus geliefd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD