- Berichten: 137
Reparatie kosten in de garage.
- Louis van der Vloet
- Premium lid
Minder
Meer
15-03-2024 14:30 - 17-03-2024 22:04 #1044408
door Louis van der Vloet
Reparatie kosten in de garage. is gemaakt door Louis van der Vloet
[Onderstaand bericht is aangepast door de moderator. Bedrijfsnamen van de garagist zijn verwijderd]
Beste mede Volvofielen.
Zoals meerdere B20 motoren had ook mijn B20 motor een versleten nokkenas/nokvolgers.
Ik had contact gehad met [een reparateur] en zij dachten het te kunnen repareren voor tussen de 250 en 500 euro.
De nokkenas, koppakking e.d. had ik al bij Tinus Tuning geregeld.
Uiteindelijk op 9 augustus de auto gebracht voor het vervangen van de nokkenas.
Hij zou in mijn vakantie 19 augustus t/m 2 september gerepareerd worden.
25 augustus gebeld, nog niets aan de auto gedaan.
Thuis had ik van te voren samen met vrienden de auto klaargemaakt voor de APK.
Waarbij ik het gehele remsysteem in orde gemaakt heb.
Ik dacht als de auto dan toch daar is kan hij hem APK keuren.
Toen ik hem op 7 september belde was er nog steeds niets aan de auto gedaan en ik wilde de auto komen ophalen.
Ik zei dat ik hem zelf zou repareren.
Hij heeft toen aangeboden zeer snel naar de keuring te gaan.
Toen ik te horen kreeg dat de auto afgekeurd werd op de remmen (een defecte wielremcilinder) stond ik vol verbazing.
Hij zei, de monteur heeft zijn werk goed gedaan en er is een remcilinder defect/lek.
Omdat de APK ten einde liep en hij aangaf dat het maar een kleinigheidje is heb ik de desbetreffende wielremcilinder laten vervangen.
Achteraf blijkt dat hij 4 wielremcilinders vervangen heeft zonder overleg, zo maar gedaan.
Hij zei als ik het doe, doe ik het goed en anders niet, of het nu een auto is van 5.000 of 80.000 euro maakt me niet uit.
Later bleek dat er een leiding verstopt zat.
Zover ik begrepen heb heeft hij hier lang naar moeten zoeken.
Toen de auto een aantal weken later weer naar de keuring ging werd hij afgekeurd op een defect wiellager.
De APK datum was inmiddels ruim voorbij en ik had de auto geschorst.
Ik kon hem dus niet meer naar huis rijden.
Hij zou het defect wiellager vervangen.
Dat zou geen grote klus zijn.
Achteraf heeft hij ook het andere wiellager vervangen en wederom zonder overleg.
Als ik het doe, doe ik het goed, aldus [de reparateur]
Vervolgens kreeg ik een rekening van 3221.61 euro.
Ik heb het laten vervangen van de nokkenas gecanceld.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens en ben naar mijn rechtsbijstand gegaan.
Via de Rabobank heb ik een rechtsbijstand bij Achmea.
Deze gaven aan niet te bemiddelen omdat [de reparateur] niet bij de BOVAG aangesloten is.
Ook vallen ze niet onder Volvo Nederland.
Via mijn lidmaatschap bij het CNV heb ik ook een rechtsbijstand bij BrandMR.
Deze gaven aan, mij wel gewoon te helpen/ondersteunen.
De hele situatie voorgelegd en zij vertelden dat het autobedrijf verplicht is een maximum prijs af te spreken en dit ook verplicht is te laten ondertekenen.
Nou dat was een goed bericht want er was nooit iets ondertekend dus stond ik heel erg sterk..
De bewijslast ligt in dit geval bij de garagehouder.
Wel kreeg te horen dat als ik het zou laten voorkomen het zeker een jaar of langer zou duren.
Uiteindelijk heb ik gevraagd om een betalingsregeling, [de reparateur] is mij daar in tegemoet gekomen.
Ik heb betaald al was ik het er niet mee eens, maar om mijn auto daar een jaar of langer in de regen te laten staan vond ik geen optie.
Nu ik de auto uit de winterstalling haalde trok hij scheef tijdens het remmen.
Zelf aan het zoeken geweest en nu bleek dat de remslangen van de reservoirs naar de hoofdremcilinder oplossen/poreus zijn.
De waterdruppels staan op de slangen.
Voor iedereen, ben gewaarschuwd, maak duidelijke prijs afspraken, laat die ondertekenen.
Kijk vooraf of jouw rechtsbijstand hulp geeft als je naar een garage gaat die niet bij de BOVAG is aangesloten.
Beste mede Volvofielen.
Zoals meerdere B20 motoren had ook mijn B20 motor een versleten nokkenas/nokvolgers.
Ik had contact gehad met [een reparateur] en zij dachten het te kunnen repareren voor tussen de 250 en 500 euro.
De nokkenas, koppakking e.d. had ik al bij Tinus Tuning geregeld.
Uiteindelijk op 9 augustus de auto gebracht voor het vervangen van de nokkenas.
Hij zou in mijn vakantie 19 augustus t/m 2 september gerepareerd worden.
25 augustus gebeld, nog niets aan de auto gedaan.
Thuis had ik van te voren samen met vrienden de auto klaargemaakt voor de APK.
Waarbij ik het gehele remsysteem in orde gemaakt heb.
Ik dacht als de auto dan toch daar is kan hij hem APK keuren.
Toen ik hem op 7 september belde was er nog steeds niets aan de auto gedaan en ik wilde de auto komen ophalen.
Ik zei dat ik hem zelf zou repareren.
Hij heeft toen aangeboden zeer snel naar de keuring te gaan.
Toen ik te horen kreeg dat de auto afgekeurd werd op de remmen (een defecte wielremcilinder) stond ik vol verbazing.
Hij zei, de monteur heeft zijn werk goed gedaan en er is een remcilinder defect/lek.
Omdat de APK ten einde liep en hij aangaf dat het maar een kleinigheidje is heb ik de desbetreffende wielremcilinder laten vervangen.
Achteraf blijkt dat hij 4 wielremcilinders vervangen heeft zonder overleg, zo maar gedaan.
Hij zei als ik het doe, doe ik het goed en anders niet, of het nu een auto is van 5.000 of 80.000 euro maakt me niet uit.
Later bleek dat er een leiding verstopt zat.
Zover ik begrepen heb heeft hij hier lang naar moeten zoeken.
Toen de auto een aantal weken later weer naar de keuring ging werd hij afgekeurd op een defect wiellager.
De APK datum was inmiddels ruim voorbij en ik had de auto geschorst.
Ik kon hem dus niet meer naar huis rijden.
Hij zou het defect wiellager vervangen.
Dat zou geen grote klus zijn.
Achteraf heeft hij ook het andere wiellager vervangen en wederom zonder overleg.
Als ik het doe, doe ik het goed, aldus [de reparateur]
Vervolgens kreeg ik een rekening van 3221.61 euro.
Ik heb het laten vervangen van de nokkenas gecanceld.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens en ben naar mijn rechtsbijstand gegaan.
Via de Rabobank heb ik een rechtsbijstand bij Achmea.
Deze gaven aan niet te bemiddelen omdat [de reparateur] niet bij de BOVAG aangesloten is.
Ook vallen ze niet onder Volvo Nederland.
Via mijn lidmaatschap bij het CNV heb ik ook een rechtsbijstand bij BrandMR.
Deze gaven aan, mij wel gewoon te helpen/ondersteunen.
De hele situatie voorgelegd en zij vertelden dat het autobedrijf verplicht is een maximum prijs af te spreken en dit ook verplicht is te laten ondertekenen.
Nou dat was een goed bericht want er was nooit iets ondertekend dus stond ik heel erg sterk..
De bewijslast ligt in dit geval bij de garagehouder.
Wel kreeg te horen dat als ik het zou laten voorkomen het zeker een jaar of langer zou duren.
Uiteindelijk heb ik gevraagd om een betalingsregeling, [de reparateur] is mij daar in tegemoet gekomen.
Ik heb betaald al was ik het er niet mee eens, maar om mijn auto daar een jaar of langer in de regen te laten staan vond ik geen optie.
Nu ik de auto uit de winterstalling haalde trok hij scheef tijdens het remmen.
Zelf aan het zoeken geweest en nu bleek dat de remslangen van de reservoirs naar de hoofdremcilinder oplossen/poreus zijn.
De waterdruppels staan op de slangen.
Voor iedereen, ben gewaarschuwd, maak duidelijke prijs afspraken, laat die ondertekenen.
Kijk vooraf of jouw rechtsbijstand hulp geeft als je naar een garage gaat die niet bij de BOVAG is aangesloten.
Laatst bewerkt 17-03-2024 22:04 door Stijn van der Linde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin Tigelaar
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 185
15-03-2024 19:24 - 15-03-2024 19:25 #1044410
door Edwin Tigelaar
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
Beantwoord door Edwin Tigelaar in topic Reparatie kosten in de garage.
Ik begrijp de boodschap en proef de frustratie maar ik had het netter gevonden om geen naam te noemen van de betreffende reparateur. Begrijp me goed ik heb niets tegen en ook niets met de betreffende reparateur maar zij zullen, als ondernemer, hier niet hun kant van het verhaal posten.
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
Laatst bewerkt 15-03-2024 19:25 door Edwin Tigelaar. Reden: typo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-03-2024 21:16 #1044414
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Reparatie kosten in de garage.
Beste Louis, na 46 jaar Klassieke Volvo's rijden, voel ik me geroepen om op je bericht te reageren. BIJ GROTE UITZONDERING want op dit forum is de regel dat je NIET het bedrijf noemt.
Klassiek rijden is altijd duurder dan Moderne wagens en Volvo is hier geen uitzondering op. Hoe sterk we ook denken dat ze zijn het onderhoud aan deze 50+ wagens valt ALTIJD tegen. Soms kom je van het ene probleem in het andere, dit is hier een mooi voorbeeld van. De APK keuring, weer een ongrijpbaar fenomeen, afkeur ! wat nu ?. Inmiddels APK verlopen en dan sta je vast.
Je had het remsysteem zelf in orde gemaakt .... wat had je gedaan ?. niet voldoende dus, de remtest gaf afkeur vanwege een defecte remcilinder en je vertelt dat er scheurtjes in de slangen zitten (NB de wagen is hier niet op afgekeurd). Ik concludeer een terechte afkeur. Het los halen en repareren van het remsysteem is een arbeidsintensieve klus en - dit zie ik geregeld - zijn alle 4 remcilinders slecht en vervangen. Je zou wel gek zijn als je dit niet doet als alles open ligt. Dan de her-APK, hier is iets vreemds omdat ik meestal een pre-APK laat doen door de Garage waar de keuring plaats gaat vinden en dan de mankementen oplos. Dan kan de wagen worden afgemeld, dus dit snap ik niet .... of heeft de wagen een steekproef gekregen ?. Uit de hoge hoed, jawel, een defect wiellager. Wederom beide vervangen en dat zou ik ook doen want ook ik zeg we doen het goed of we doen het NIET. Ik ga niet in op de rekening of de genoemde Volvo specialist, wat ik vermoed is dat jullie beide slechte zin hebben gekregen, mogelijk slecht geslapen. Ik lees dat er een betalingsregeling is getroffen. Prima !. Mag ik je een advies geven ?. Leer hiervan en ga nu niet alleen de nokkenas van je B20 vervangen, want ik vrees dat dit slecht gaat aflopen. Ik zou het hele blok demonteren en dan bespreken WAT er moet worden vervangen en dan kun je een prijsopgave krijgen. Zet het op papier, onderteken het beide en dan wordt het geen drama.
Klassiek rijden is altijd duurder dan Moderne wagens en Volvo is hier geen uitzondering op. Hoe sterk we ook denken dat ze zijn het onderhoud aan deze 50+ wagens valt ALTIJD tegen. Soms kom je van het ene probleem in het andere, dit is hier een mooi voorbeeld van. De APK keuring, weer een ongrijpbaar fenomeen, afkeur ! wat nu ?. Inmiddels APK verlopen en dan sta je vast.
Je had het remsysteem zelf in orde gemaakt .... wat had je gedaan ?. niet voldoende dus, de remtest gaf afkeur vanwege een defecte remcilinder en je vertelt dat er scheurtjes in de slangen zitten (NB de wagen is hier niet op afgekeurd). Ik concludeer een terechte afkeur. Het los halen en repareren van het remsysteem is een arbeidsintensieve klus en - dit zie ik geregeld - zijn alle 4 remcilinders slecht en vervangen. Je zou wel gek zijn als je dit niet doet als alles open ligt. Dan de her-APK, hier is iets vreemds omdat ik meestal een pre-APK laat doen door de Garage waar de keuring plaats gaat vinden en dan de mankementen oplos. Dan kan de wagen worden afgemeld, dus dit snap ik niet .... of heeft de wagen een steekproef gekregen ?. Uit de hoge hoed, jawel, een defect wiellager. Wederom beide vervangen en dat zou ik ook doen want ook ik zeg we doen het goed of we doen het NIET. Ik ga niet in op de rekening of de genoemde Volvo specialist, wat ik vermoed is dat jullie beide slechte zin hebben gekregen, mogelijk slecht geslapen. Ik lees dat er een betalingsregeling is getroffen. Prima !. Mag ik je een advies geven ?. Leer hiervan en ga nu niet alleen de nokkenas van je B20 vervangen, want ik vrees dat dit slecht gaat aflopen. Ik zou het hele blok demonteren en dan bespreken WAT er moet worden vervangen en dan kun je een prijsopgave krijgen. Zet het op papier, onderteken het beide en dan wordt het geen drama.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
15-03-2024 23:39 #1044416
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Reparatie kosten in de garage.
Ed heeft gelijk alleen een nokkenas, het is vragen om ellende beter is wat Ed zegt uit elkaar halen en kijken wat de schade is of een goed tweede hands blok.
Ik doe nooit moeilijk voor mijzelf, ik bekijk hoe is de cilinderkop is en koop dan een gereviseerd onderblok het eerste onderblok heb ik bij www.gebrweststrate.nl/contact/krabbendijke westrate laten reviseren en het tweede heb ik bij Scandcar gekocht gaven toen een jaar garantie.onbeperkt aantal KM.
Met dat blok rijdt ik nog steeds is al 18jaar oud.
Garantie is ook belangrijk in deze te meer omdat je niet veel km maakt en dus mankementen zich pas op een later stadium kunnen voordoen.
Ik had bij dat blok van mij dat ik bij scandcar had gekocht tweemaal een lekke keerring, achterste keerrring bij de koppeling.
Bleek dat de as te glad was voor een rubberen keerring men heeft toen een vilten ring gemonteerd rijdt ik nog steeds mee.
Deel revisie het is altijd ellende, je begint met een ding en aan het einde heb je alles gehad en duurder uit.
dat is mijn ervaring
succes
m.vr.gr.
Johan Geers.
Ik doe nooit moeilijk voor mijzelf, ik bekijk hoe is de cilinderkop is en koop dan een gereviseerd onderblok het eerste onderblok heb ik bij www.gebrweststrate.nl/contact/krabbendijke westrate laten reviseren en het tweede heb ik bij Scandcar gekocht gaven toen een jaar garantie.onbeperkt aantal KM.
Met dat blok rijdt ik nog steeds is al 18jaar oud.
Garantie is ook belangrijk in deze te meer omdat je niet veel km maakt en dus mankementen zich pas op een later stadium kunnen voordoen.
Ik had bij dat blok van mij dat ik bij scandcar had gekocht tweemaal een lekke keerring, achterste keerrring bij de koppeling.
Bleek dat de as te glad was voor een rubberen keerring men heeft toen een vilten ring gemonteerd rijdt ik nog steeds mee.
Deel revisie het is altijd ellende, je begint met een ding en aan het einde heb je alles gehad en duurder uit.
dat is mijn ervaring
succes
m.vr.gr.
Johan Geers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 283
16-03-2024 05:55 - 16-03-2024 05:58 #1044420
door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Reparatie kosten in de garage.
Het is wel apart dat men van een moderne, nieuwe auto wel factuurbedragen van 3000 en meer als gewoon accepteert, maar niet van een 'belastingvrije' auto met 50 en meer dienstjaren en een meestal zeer respectabele kilometerstand.
Vraag maar eens bij bezitters van die fantastische moderne Ecoboost, TFSI en vele andere 'rommel' motoren waarvoor het vaak al een hele prestatie is als ze probleemloos 70.000 a 100.000 km kunnen rijden zonder hoge kosten. Niet voor niets zijn er zoveel lease-auto rijders in dit land.
De boekhouders onder ons kopen een oldtimer, niet omdat ze er echt van houden, maar gewoon voor het goedkoop rijden omdat ze zich blindstaren op 'wegenbelastingvrij', dan ook snel LPG erin voor de goedkoop, waarbij ze daarna dan verwachten dat deze auto dan ook verder vele jaren helemaal gratis rijdt, zonder bijkomende kosten.
We mogen ons in Nederland gelukkig achten dat er nog zovele echt goede specialisten zijn, die bereid zijn om hun vingers te willen branden aan ons 'gebakje'. Dat is in de ons omringende landen zeker niet het geval.
Vraag maar eens bij bezitters van die fantastische moderne Ecoboost, TFSI en vele andere 'rommel' motoren waarvoor het vaak al een hele prestatie is als ze probleemloos 70.000 a 100.000 km kunnen rijden zonder hoge kosten. Niet voor niets zijn er zoveel lease-auto rijders in dit land.
De boekhouders onder ons kopen een oldtimer, niet omdat ze er echt van houden, maar gewoon voor het goedkoop rijden omdat ze zich blindstaren op 'wegenbelastingvrij', dan ook snel LPG erin voor de goedkoop, waarbij ze daarna dan verwachten dat deze auto dan ook verder vele jaren helemaal gratis rijdt, zonder bijkomende kosten.
We mogen ons in Nederland gelukkig achten dat er nog zovele echt goede specialisten zijn, die bereid zijn om hun vingers te willen branden aan ons 'gebakje'. Dat is in de ons omringende landen zeker niet het geval.
Laatst bewerkt 16-03-2024 05:58 door P. Hanot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1354
16-03-2024 10:16 - 16-03-2024 19:30 #1044421
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Reparatie kosten in de garage.
Er lopen hierboven verschillende discussies, ik begrijp de frustratie van Louis. Los van welke garage dan ook. Want wij zijn er met z'n allen niet bij geweest.
Beter is om vooraf af te spreken dat er een keuring wordt gedaan en dat er dan een compleet plaatje van werkzaamheden/ kosten wordt besproken. Je kunt dan als klant de keuze maken. Dat ligt niet alleen bij de alertheid van een klant maar mag je ook van een goede garage verwachten, ongeacht of hij nu bij de Bovag aangesloten is of niet. Transparantie onderscheid je juist als garagebedrijf.
En, als er een wielremcilinder lekt is, ze alle vier vervangen? Ik begrijp dan voor- en achteras of????
Als er één kies getrokken moet worden doe je ze ook maar tegelijk allemaal omdat ze allemaal even oud zijn?
Per as kan ik het prima begrijpen...
Dit blijft bijzonder vind ik.
Hans.
Beter is om vooraf af te spreken dat er een keuring wordt gedaan en dat er dan een compleet plaatje van werkzaamheden/ kosten wordt besproken. Je kunt dan als klant de keuze maken. Dat ligt niet alleen bij de alertheid van een klant maar mag je ook van een goede garage verwachten, ongeacht of hij nu bij de Bovag aangesloten is of niet. Transparantie onderscheid je juist als garagebedrijf.
En, als er een wielremcilinder lekt is, ze alle vier vervangen? Ik begrijp dan voor- en achteras of????
Als er één kies getrokken moet worden doe je ze ook maar tegelijk allemaal omdat ze allemaal even oud zijn?
Per as kan ik het prima begrijpen...
Dit blijft bijzonder vind ik.
Hans.
Laatst bewerkt 16-03-2024 19:30 door Hansw. Reden: Schrijf fout
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-03-2024 18:36 - 16-03-2024 18:50 #1044428
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Reparatie kosten in de garage.
Ik ben het, misschien vervelend voor jou, eens met de vorige reageerders. Ik begrijp je frustraties wel hoor, maar het enige dat gewoon niet in orde is in mijn ogen, is de tijd dat de auto is blijven staan zonder er iets aan te doen.
Het lijkt typisch een probleem van garages die teveel succes hebben in korte tijd.
Dat neemt niet weg dat ze daar op moeten letten, en zelfs snel moeten oplossen, want een reeds daardoor ge-ïrriteerde klant kun je bijna nooit meer goed helpen.
En waarschijnlijk omdat ze weten dat je niet tevreden bent, nemen ze geen risico en doen alles (te-?) goed.
Ik zou aanbevelen: leer sleutelen, er zijn genoeg leden die je helpen, het is gezellig en het is deel van onze leuke hobby + je leert een hoop! Succes en toch veel plezier met je auto!
Het lijkt typisch een probleem van garages die teveel succes hebben in korte tijd.
Dat neemt niet weg dat ze daar op moeten letten, en zelfs snel moeten oplossen, want een reeds daardoor ge-ïrriteerde klant kun je bijna nooit meer goed helpen.
En waarschijnlijk omdat ze weten dat je niet tevreden bent, nemen ze geen risico en doen alles (te-?) goed.
Ik zou aanbevelen: leer sleutelen, er zijn genoeg leden die je helpen, het is gezellig en het is deel van onze leuke hobby + je leert een hoop! Succes en toch veel plezier met je auto!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 16-03-2024 18:50 door Tom Steverink.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
16-03-2024 21:18 #1044429
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Reparatie kosten in de garage.
Hoi Louis, Ik heb jouw topic gelezen van de restauratie van de laplander c 202. Uit het verhaal maak ik op dat je geen leek bent wat sleutelen betreft. B20 blok gedemonteerd uit het voertuig, nieuwe zuigerveren gemonteerd, distributieset gemonteerd, landrover remcilinders enz. Het scheeftrekken bij remmen kan nooit liggen aan de toevoerslang van remvloeistof reservoir naar de hoofdremcilinder. Als het bericht gaat over dit voertuig word het duidelijker. Gr. Albert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-03-2024 21:31 #1044430
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Reparatie kosten in de garage.
Ah Louis, dan kun je mijn laatste opmerking over leren sleutelen gevoeglijk als niet geschreven beschouwen!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn van der Linde
- Moderator
Minder
Meer
- Berichten: 535
17-03-2024 21:58 - 17-03-2024 21:58 #1044437
door Stijn van der Linde
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Reparatie kosten in de garage.
Heren,
Het bericht van Louis is aangepast. Het forum is geen plek voor beklag over specifieke garagebedrijven. Het staat het garagebedrijf niet vrij om te reageren op dit bericht, zonder een bijdrage aan de vereniging leveren. Daarvoor verwijs ik naar de huisregels op het forum. De inhoud spreekt voor zich, ook zonder bedrijfsnaam. De boodschap is helder. Louis kan desgewenst een review achterlaten bij het garagebedrijf (buiten het forum en de vereniging).
Verder verzoek ik de leden op gepast om te gaan met het uitspreken van rechten die je als consument zou hebben. Er bestaat geen regel of wet die stelt dat garagebedrijven maximumprijzen moeten overeenkomen en ook schriftelijkheid is niet vereist (maar wel verstandig). Er zijn natuurlijk talloze soorten reparaties (diagnose, concrete vervanging, keuringen en combinaties van diverse soorten reparaties) en per reparatie is de meest verstandige aanpak verschillend. Concrete strakke uitspraken of carte blanche, het is allemaal mogelijk.
Voor een duidelijk overzicht van je rechten bij garagebedrijven verwijs ik naar de website van de ANWB www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-ond...onderhoud/je-rechten .
De discussie is zo gesloten.
Het bericht van Louis is aangepast. Het forum is geen plek voor beklag over specifieke garagebedrijven. Het staat het garagebedrijf niet vrij om te reageren op dit bericht, zonder een bijdrage aan de vereniging leveren. Daarvoor verwijs ik naar de huisregels op het forum. De inhoud spreekt voor zich, ook zonder bedrijfsnaam. De boodschap is helder. Louis kan desgewenst een review achterlaten bij het garagebedrijf (buiten het forum en de vereniging).
Verder verzoek ik de leden op gepast om te gaan met het uitspreken van rechten die je als consument zou hebben. Er bestaat geen regel of wet die stelt dat garagebedrijven maximumprijzen moeten overeenkomen en ook schriftelijkheid is niet vereist (maar wel verstandig). Er zijn natuurlijk talloze soorten reparaties (diagnose, concrete vervanging, keuringen en combinaties van diverse soorten reparaties) en per reparatie is de meest verstandige aanpak verschillend. Concrete strakke uitspraken of carte blanche, het is allemaal mogelijk.
Voor een duidelijk overzicht van je rechten bij garagebedrijven verwijs ik naar de website van de ANWB www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-ond...onderhoud/je-rechten .
De discussie is zo gesloten.
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Laatst bewerkt 17-03-2024 21:58 door Stijn van der Linde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.