- Berichten: 5
P1800S attest constructeur
- Wim Vrints
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-11-2023 21:07 #1042903
door Wim Vrints
P1800S attest constructeur is gemaakt door Wim Vrints
Hallo,
Ik heb een ingevoerde P1800S (bouwjaar 1964) uit Amerika volledig gerestaureerd.
Nu bij het aanvragen van een nummerplaat in België was dit afgekeurd omdat het buitenlandse kentekenbewijs ontbreekt wat ik niet heb. (overige documenten allemaal in orde douane, ... hij is zelf al goedgekeurd)
Om dit in orde te krijgen heb ik een dossier ingediend bij de BEHVA (overkoepelende belgische oldtimervereniging). Zij kunnen dit dossier niet verder behandelen omdat ze een attest van de constructeur moeten hebben met vermelding van merk, type, chassisnummer en bouwjaar.
Ik heb contact gehad met VOLVO België maar zij kunnen mij hier niet bij helpen.
Weet iemand waar ik hiervoor terecht kan?
Alvast bedankt,
Mvg,
Wim
Ik heb een ingevoerde P1800S (bouwjaar 1964) uit Amerika volledig gerestaureerd.
Nu bij het aanvragen van een nummerplaat in België was dit afgekeurd omdat het buitenlandse kentekenbewijs ontbreekt wat ik niet heb. (overige documenten allemaal in orde douane, ... hij is zelf al goedgekeurd)
Om dit in orde te krijgen heb ik een dossier ingediend bij de BEHVA (overkoepelende belgische oldtimervereniging). Zij kunnen dit dossier niet verder behandelen omdat ze een attest van de constructeur moeten hebben met vermelding van merk, type, chassisnummer en bouwjaar.
Ik heb contact gehad met VOLVO België maar zij kunnen mij hier niet bij helpen.
Weet iemand waar ik hiervoor terecht kan?
Alvast bedankt,
Mvg,
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1209
09-11-2023 23:14 - 09-11-2023 23:15 #1042904
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic P1800S attest constructeur
Probeer eens in Zweden
adm.historical.archive@volvo.com
Als je het chassis nummer opgeeft krijg je de nog beschikbare gegevens opgestuurd zoals type, productiedatum etc.
Hopelijk is dat voldoende
Succes
adm.historical.archive@volvo.com
Als je het chassis nummer opgeeft krijg je de nog beschikbare gegevens opgestuurd zoals type, productiedatum etc.
Hopelijk is dat voldoende
Succes
Laatst bewerkt 09-11-2023 23:15 door Han Misdom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-11-2023 09:01 #1042905
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800S attest constructeur
Wat vervelend, is er niks meer uit de USA te krijgen, bill of sale en bij vorige eigenaren of verkopende partij ?. Ik ben niet op de hoogte van de Belgische regels, maar in NL kan het verstandig zijn om vóór de restauratie de wagen te laten schouwen, dan heb je zekerheid over het kenteken Ik vind het wel raar, want er zit vaak geen een kentekenbewijs bij, in NL is dit nooit een probleem. Ben momenteel een wagen uit Canada aan het importeren en daar heb ik alle papieren een kopie van laten maken en mailen. Dus bill of sale, kentekenbewijs met naam en adres vorige eigenaar en beide originele sleutels. Het helpt zeker als je zo veel mogelijk documentatie erbij krijgt, onderhoud, soms houden mensen een km boekje bij met alle reparaties. Helaas als je bij een handelaar koopt 'verdwijnt' veel hiervan.
Het kan even duren voordat je bericht uit Zweden krijgt, naar dat helpt je zeker.
Het kan even duren voordat je bericht uit Zweden krijgt, naar dat helpt je zeker.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim Vrints
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 5
13-11-2023 19:36 - 13-11-2023 19:42 #1042947
door Wim Vrints
Beantwoord door Wim Vrints in topic P1800S attest constructeur
Bedankt,
Alvast een mail verstuurd naar Zweden.
Ik kreeg wel als auto reply dat ik even geduld moet hebben...
Alvast een mail verstuurd naar Zweden.
Ik kreeg wel als auto reply dat ik even geduld moet hebben...
Laatst bewerkt 13-11-2023 19:42 door Wim Vrints.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim Vrints
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 5
13-11-2023 19:41 #1042948
door Wim Vrints
Beantwoord door Wim Vrints in topic P1800S attest constructeur
Nee niets meer uit Amerika te verkrijgen.
Ik heb met VOLVO USA contact gehad zij konden mij ook niet helpen maar ze hebben me wel een link doorgestuurd van een website: How to Obtain a Copy of a Certificate of Conformity for a Light-duty Vehicle (car, truck, or motorcycle) | US EPA
Via mail heb ik dan ook een certificaat aangevraagd na 3 dagen al een antwoord gekregen met de melding dat ze in Amerika vanaf 1 januari 1968 certificaten afleveren.
Dus weer pech want mijn P1800S is van 1964.
Ik heb met VOLVO USA contact gehad zij konden mij ook niet helpen maar ze hebben me wel een link doorgestuurd van een website: How to Obtain a Copy of a Certificate of Conformity for a Light-duty Vehicle (car, truck, or motorcycle) | US EPA
Via mail heb ik dan ook een certificaat aangevraagd na 3 dagen al een antwoord gekregen met de melding dat ze in Amerika vanaf 1 januari 1968 certificaten afleveren.
Dus weer pech want mijn P1800S is van 1964.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3480
13-11-2023 23:25 #1042949
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic P1800S attest constructeur
Ik weet niet of dat je een kennis hebt in Nederland? Anders eerst op Nederlands kenteken en van daar naar Belgie.
Succes
Johan Geers
Succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-11-2023 10:14 #1042952
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic P1800S attest constructeur
Als men de gegevens uit Zweden niet accepteert, is het idee van Johan wel een goede.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Olivier Philippot
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 31
13-06-2024 04:32 #1045447
door Olivier Philippot
Beantwoord door Olivier Philippot in topic P1800S attest constructeur
hallo bestevriends VOLVO ! Ik heb dit probleem ook met mijn Amerikaanse Volvo P1800 Jensen, ik heb geen Amerikaanse documenten, alleen de exportdocumenten! Heeft u uw probleem kunnen oplossen dankzij de archieven van Göteborg en Volvo? Bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 285
13-06-2024 05:08 - 13-06-2024 05:12 #1045449
door P. Hanot
Afgelopen 25 jaar heb ik achtereenvolgens een Ford Capri uit 1978, een Saab 900 uit 1988, een Vespa PV uit 2006 en een Peugeot uit 1955 geïmporteerd. Alleen bij die laatste moest ik een 2e keer terugkomen omdat het chassisnr niet leesbaar was. Het leek erop dat ze bij de RDW (DIV) altijd weer blij waren dat er weer iets leuks het land binnenkwam.
Nederland is een zeer gemakkelijk oldtimerland, op alle gebied. Je moet wel kunnen bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar bent en dat het niet om een gestolen voertuig gaat, daar zijn ze wel zeer alert op bij de import, hetgeen natuurlijk ook begrijpelijk is.
Beantwoord door P. Hanot in topic P1800S attest constructeur
Inderdaad, via de RDW eerst in NL invoeren door iemand die in Nederland gedomicilieerd is lijkt me de gemakkelijkste weg indien de info uit Zweden niet lukt, daarna import naar Belgie.Als men de gegevens uit Zweden niet accepteert, is het idee van Johan wel een goede.
Afgelopen 25 jaar heb ik achtereenvolgens een Ford Capri uit 1978, een Saab 900 uit 1988, een Vespa PV uit 2006 en een Peugeot uit 1955 geïmporteerd. Alleen bij die laatste moest ik een 2e keer terugkomen omdat het chassisnr niet leesbaar was. Het leek erop dat ze bij de RDW (DIV) altijd weer blij waren dat er weer iets leuks het land binnenkwam.
Nederland is een zeer gemakkelijk oldtimerland, op alle gebied. Je moet wel kunnen bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar bent en dat het niet om een gestolen voertuig gaat, daar zijn ze wel zeer alert op bij de import, hetgeen natuurlijk ook begrijpelijk is.
Laatst bewerkt 13-06-2024 05:12 door P. Hanot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim Vrints
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 5
16-06-2024 10:23 #1045494
door Wim Vrints
Beantwoord door Wim Vrints in topic P1800S attest constructeur
Hallo,
Na een half jaar wachten en verschillende reminders eindelijk antwoord terug gekregen van "Administration Historical Archive <Adm.historical.archive@volvo.com>"
Ook contact gehad met de Amerikaanse overheid via een emailadres dat ik heb gekregen van Volvo Amerika. Hier kreeg ik zeer snel antwoord van dat ze me ook niet konden helpen omdat ze van voor 1968 geen documenten bijhouden.
Ondertussen wel zelf al tweemaal een afspraak gehad met de dienst voor inschrijven van voertuigen.
Al de documenten, foto's, ... die ik had toegelicht.
Ze hebben het dan voor een raad van betwistingen gebracht en vorige week kreeg ik mijn nummerplaat in de bus. Grote opluchting!
Dus direct een eerste ritje en na 20 km aan de kant, naaldlager van 1 van de kruisje van de cardanas stuk (zowat het enige dat niet hersteld is)
Ook de kamer waar het lager inzit beschadigd op zoek naar een tweedehands onderdeel...
Bedankt allen voor de tips.
Mvg,
Wim
Na een half jaar wachten en verschillende reminders eindelijk antwoord terug gekregen van "Administration Historical Archive <Adm.historical.archive@volvo.com>"
Ook contact gehad met de Amerikaanse overheid via een emailadres dat ik heb gekregen van Volvo Amerika. Hier kreeg ik zeer snel antwoord van dat ze me ook niet konden helpen omdat ze van voor 1968 geen documenten bijhouden.
Ondertussen wel zelf al tweemaal een afspraak gehad met de dienst voor inschrijven van voertuigen.
Al de documenten, foto's, ... die ik had toegelicht.
Ze hebben het dan voor een raad van betwistingen gebracht en vorige week kreeg ik mijn nummerplaat in de bus. Grote opluchting!
Dus direct een eerste ritje en na 20 km aan de kant, naaldlager van 1 van de kruisje van de cardanas stuk (zowat het enige dat niet hersteld is)
Ook de kamer waar het lager inzit beschadigd op zoek naar een tweedehands onderdeel...
Bedankt allen voor de tips.
Mvg,
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.