BW 35 automaat problemen
- Bezoeker
-
21-06-2010 15:20 #48944
door
BW 35 automaat problemen is gemaakt door
<p>Ik heb een Amazon uit 1965 met een BW 35 automaat. Deze gaat steeds meer kuren vertonen. </p><p><span style="FONT-SIZE: small">Het begon als eerste met problemen bij het overschakelen van 2 naar 3, bij koude motor duurt het tot 80 a 90 km voordat ie overschakelt, en als dat niet vanzelf gaat dan help ik soms maar een handje door de versnelling een paar keer al rijdend in zijn N te zetten. Dan schiet ie op een gegeven moment wel in 3. (motor maakt veel toeren) Heb ook al nieuwe ATF erin gedaan filters schoongemaakt, toen was het probleem tijdelijk opgelost. Nu is het dus weer terug een probleem en er iets <strong>nieuws bijgekomen</strong>:</span></p><div><span style="FONT-SIZE: small">Gisteren reed ik weg, op de snelweg even naar N geschakelt en toen ging ie wel in zijn 3. Maar wat veel erger is, als ik er een heel stuk mee heb gereden over de snelweg en ik moet vervolgens weer afremmmen en optrekken, dan trekt ie dus niet meer op, toeren hoor je omhoog gaan maar komt nauwelijks vooruit. Dan moet ik dus stoppen en gister merkte ik dat het ook beetje verbrand rook.</span></div><div><span style="FONT-SIZE: small"></span></div><div><span style="FONT-SIZE: small">Wat ik graag wil weten is wat is eigenlijke het probleem met mijn versnellingsbak, ik wil graag inzicht krijgen in techniek van de bak en wat er fout kan gaan. En......wat kan ik eraan doen?</span></div><div><span style="FONT-SIZE: small"></span></div><div><span style="FONT-SIZE: small">Bedankt alvast, Micky</span></div><div><span style="FONT-SIZE: small"></span> </div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 19:29 #95758
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic BW 35 automaat problemen
Wat je er zelf aan kunt doen, heb je al gedaan, namelijk ATF verversen en filter vervangen. Deze bak is zonder meer toe aan een algehele revisie, daar kan geen twijfel over bestaan. Ik zou er geen dag langer meer mee willen rijden. Er is naar alle waarschijnlijkheid sprake van meerdere problemen met de bak, in ieder geval een niet goed werkende koppelomvormer.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 23:04 #95757
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic BW 35 automaat problemen
De bak is overleden, als je hem gaat ruiken dan zijn de banden in de bak verbrand en zal je olie ook niet meer mooi rood / roze zijn maar eerder donker rood of erger bijna zwart. Het wordt tijd voor een andere. Ik zou als ik jou was kijken of een bak van polar uit de jaren 90 past, heb je gelijk de OD d'rop die geheel electrisch wordt geregeld dus niet inschakelen bij 80 km/h nee dat doet de bak al zelf tussen de 60 en de 100 km/h na gelang hoe ver je hem in zijn toeren gooit. Zelf heb ik zo'n bak in mijn 245 uit 82 zitten en het rijd heerlijk rustig.
- Bezoeker
-
22-06-2010 14:19 #95756
door
Beantwoord door in topic BW 35 automaat problemen
<p>Nee, rijden, durf ik er niet meer mee. Olie in de bak is nog wel rozig dus ben redelijk op tijd gestopt waarschijnlijk. Rene heb je voor mij wat meer informatie over die bak van polar waar je het over hebt? En heeft iemand op het forum hier ervaring mee?</p>
22-06-2010 19:34 #95755
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic BW 35 automaat problemen
Bedoeld wordt de Aisin-Warner 70 of 71 viertrapsautomaat. Het is mogelijk een dergelijke bak in een Amazon te bouwen, maar daar komt wel het een en ander voor kijken. Zo zal bv de opening voor de bak in de vloer vergroot moeten worden en verder is er nog wel een waslijst aan zaken. Toets "AW70" in in de zoekfunctie en je krijgt al heel wat info. Heb je dan nog moed om eraan te beginnen, dan kan ik je eventueel wel helpen aan een stapsgewijs overzicht. Zelf ben ik al zeven jaar van plan om zo'n ding in te bouwen, maar tot dusver is het er nog niet van gekomen.... Er zijn echter al wel enkele Amazons die met een AW70 of AW71 zijn omgebouwd.