Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-08-2010 18:16 #48859
door René Ruiter
Verlengen pedalen voor iemand met korte benen is gemaakt door René Ruiter
Mijn dochter rijdt af en toe in onze Amazon maar ze heeft wat korte benen, als ze rijd dan staat de stoel in de voorste positie en zit ze erg dicht op het stuur.
Nu weet ik dat je (heeeeel) vroeger de pedalen bij een fiets voor een kind vergroten met een paar houten klossen, voor de jeugd vroeger had je 1 fiets waar je heel lang mee moest doen ze werden op de groei gekocht.
Hoe kan ik zo iets doen (of is er een andere oplossing) bij onze amazon, wij moeten er ook in kunnen rijden dus het moet simpel aan te passen zijn
Rene
Nu weet ik dat je (heeeeel) vroeger de pedalen bij een fiets voor een kind vergroten met een paar houten klossen, voor de jeugd vroeger had je 1 fiets waar je heel lang mee moest doen ze werden op de groei gekocht.
Hoe kan ik zo iets doen (of is er een andere oplossing) bij onze amazon, wij moeten er ook in kunnen rijden dus het moet simpel aan te passen zijn
Rene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- HJ Buitendijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2010 23:04 #96176
door HJ Buitendijk
Beantwoord door HJ Buitendijk in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
<p>Hoi Rene.</p><p>Al het goed is kan je de stoel aan de voor kant in hoogte verstellen doormiddel van boutje los inhoogte verstellen,</p><p>in dit geval in de bodem draaien en boutje moertje vast.</p><p>Dit kan ook onder de zitting bij de rugleunig hier zitten ook drie gaatjes.</p><p>Of anders een kussentje in de kuil van de zitting.</p><p>Blokjes lijken mij een beetje gevaarlijk,omdat je hierdooor makelijk van het pendaal afschiet.</p><p>Ik hoop dat je hier wat meekan</p><p>Veeel plezieeer Bert</p><p> </p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-08-2010 08:16 #96175
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
<p>Ik heb vroeger bij volvo eens een constructie gezien in een 740 met een links gaspedaal. Als dit in gebruik was werd het rechter opgeklapt en vise versa. Ik denk aan een soortgelijk iets: Een pedaal dat je, indien niet nodig, naar boven klapt of, als je dochter rijdt, naar beneden zodat het een aantal cm boven het originele pedaal zit. Het pedaal van een amazon is lang genoeg voor een dergelijke constructie. Het spreekt vanzelf dat dit zeer degelijk moet worden uitgevoerd.</p><p>Blokjes en dergelijke raad ik niet aan. Een jaar of 10 geleden werkte ik in Singapore, waar toen bij de, over het algemeen toch wat kleinere chinese dames, plateauzolen erg in waren. Ik herinner me een krantenartikel waarbij er een in geslaagd was de zool onder en de voet op het rempedaal te krijgen. Boel schade.</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-08-2010 12:50 #96174
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
<p>Over hoeveel cm praten we, want dan zou ik een pedalenset kopen en die met laswerk zo verbouwen, wel verantwoord en apk proof natuurlijk. en die dan in de amazon monteren. Het enige is dan dat jij en of je vrouw de stoel dan weer iets verder naar achter moet zetten wat weer nadelig is voor de achter passagier. Maar wegneenbare blokken op de pedalen of wegklap constructie's zou ik niet doen. Te risicovol op falen van het systeem en kans op ongelukken.</p><p> </p><p>Of een kleiner stuur en dan stuurbekrachtiging monteren. Maar dit kost meer dan een extra pedalenset kopen en deze zelf of laten aanpassen. </p>
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-08-2010 00:10 #96173
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
Bedankt voor het meedenken, ik ben een amazon voor mijn dochter aan het opknappen en daar zal ik natuurlijk de stoel hoger zetten precies op haar maat, het ging dus om onze huidige amazon. Ik ben nog eens met haar in de auto gaan zitten en zag ook dat ze haar voeten hoog op de pedalen zet, dan moet je ook verder naar voren. ik denk dat ik daar eerst eens aan ga werken (haar houding) dat lijkt mij de meest simpele en makkelijkste (hoewel het blijft een vrouw, niet neerbuigend bedoeld hoor)
Rene
Rene
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-08-2010 08:35 #96172
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
<p>Dag Rene R,</p><p>ik neem aan dat het ongemak slechts om enkele centimeters gaat. Is het dan
niet mogelijk te proberen een kussen (van aangepaste dikte) te plaatsen
tussen rugleuning en persoon (waardoor bekken en benen enkele cms naar voor
schuiven), en de leuning vervolgens wat naar achter te laten hellen
(waardoor afstand tot stuur niet nog eens verkleint). Aldus kunnen pedalen
en bevestigingsmogelijkheden van voorstoel behouden blijven, en niet
specifiek voor 1 persoon.</p><p>Succes en groeten, WDB</p>
niet mogelijk te proberen een kussen (van aangepaste dikte) te plaatsen
tussen rugleuning en persoon (waardoor bekken en benen enkele cms naar voor
schuiven), en de leuning vervolgens wat naar achter te laten hellen
(waardoor afstand tot stuur niet nog eens verkleint). Aldus kunnen pedalen
en bevestigingsmogelijkheden van voorstoel behouden blijven, en niet
specifiek voor 1 persoon.</p><p>Succes en groeten, WDB</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-08-2010 10:40 #96171
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
<p>Rene R,</p><p> </p><p>Dat ze haar voeten volledig op de pedalen heeft kan leiden tot gevaarlijke situaties want je voeten glijden dan gemakkelijk van de pedalen. Het beste is hak op de vloer en dit als schanier gebruiken, zo heb je veel meer gevoel en controle op het bedienen van de pedalen. En dan zal je zien dat haar benen meer in een knik komen te zitten en dat zit misschien minder prettig voor haar waardoor ze de stoel iets naar achter moet zetten en dus minder dicht op het stuur zit.</p>
- H.J. van Bussel
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-08-2010 15:09 #96170
door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic Verlengen pedalen voor iemand met korte benen
<p>Extra pedaalrubbers, vullen met hout?(op maat), boven op bestaande rubbers en dan vastmaken met (scharnierende i.v.m. makkelijk losclippen?) klemmetjes? De bovenkant van deze klemmetjes door de groeven van het pedaalrubber laten lopen zodat je er geen last van hebt?</p><p>Henk</p>