- Berichten: 686
Als buitenlander een klassieke auto kopen, welke documenten zijn er nodig?
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
08-04-2019 12:03 #182770
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Als buitenlander een klassieke auto kopen, welke documenten zijn er nodig? is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo,
Een kennis uit de UK wil een klassieker kopen. Wat voor documenten heeft hij nodig als hij er een in Nederland koopt, APK vrijwaringsbewijs???
Een kennis uit de UK wil een klassieker kopen. Wat voor documenten heeft hij nodig als hij er een in Nederland koopt, APK vrijwaringsbewijs???
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 637
08-04-2019 14:37 - 08-04-2019 14:44 #182773
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Als buitenlander een klassieke auto kopen, welke documenten zijn er nodig?
Een uitvoer bewijs van de RDW die kan je op een keuringsstation krijgen.
in 2009 was het een stempel de papieren documenten waar uitvoer met het jaartal op stond.
in 2009 was het een stempel de papieren documenten waar uitvoer met het jaartal op stond.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Laatst bewerkt 08-04-2019 14:44 door S.P.H Simon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 504
08-04-2019 14:46 #182774
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Als buitenlander een klassieke auto kopen, welke documenten zijn er nodig?
Arnold,
Interessante vraag, vooral in de huidige situatie
Dat kan die kennis het beste in de UK navragen ?
Immers :
a) in Brussel slaan ze nog deuk in een pakje boter, dus zijn er verschillen per lidstaat,
b) het is maar zeer de vraag of tegen de tijd dat die kennis de auto in NL koopt de UK nog (volwaardig) lid is van de EU
c) zo niet, kan het nog jaren duren voordat de dames en heren politici uitgepraat zijn over hoe het daarna verder moet
Als het een beetje vergelijkbaar is met Frankrijk dan verwacht ik dat die kennis helemaal niets heeft aan een NL APK of een NL vrijwaringsbewijs. De wagen zal in de UK bij import hoe dan ook door de Engelse MOT heen moeten .... Hij moet natuurlijk wel het NL kenteken deel I en II hebben + een bewijs dat ie uitgeschreven is bij de RDW. Verder zal het ongetwijfeld van belang zijn of het een model is dat ooit toegelaten is geweest in de UK.
Interessante vraag, vooral in de huidige situatie
Dat kan die kennis het beste in de UK navragen ?
Immers :
a) in Brussel slaan ze nog deuk in een pakje boter, dus zijn er verschillen per lidstaat,
b) het is maar zeer de vraag of tegen de tijd dat die kennis de auto in NL koopt de UK nog (volwaardig) lid is van de EU
c) zo niet, kan het nog jaren duren voordat de dames en heren politici uitgepraat zijn over hoe het daarna verder moet
Als het een beetje vergelijkbaar is met Frankrijk dan verwacht ik dat die kennis helemaal niets heeft aan een NL APK of een NL vrijwaringsbewijs. De wagen zal in de UK bij import hoe dan ook door de Engelse MOT heen moeten .... Hij moet natuurlijk wel het NL kenteken deel I en II hebben + een bewijs dat ie uitgeschreven is bij de RDW. Verder zal het ongetwijfeld van belang zijn of het een model is dat ooit toegelaten is geweest in de UK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.