- Berichten: 38
740
- Dirk de Vries
- Junior lid
Minder
Meer
29-01-2019 21:46 #181653
door Dirk de Vries
740 is gemaakt door Dirk de Vries
he beste medeleden,
Al enige tijd heb ik steeds minder tijd voor mijn 145. ik kan het kwa tijd gewoon niet aan deze auto voldoende te onderhouden zodat deze goed blijft.
Met pijn in mijn hart gaat de 145 er dus binnenkort een keer uit.
Nu wil ik wel een leuke vervanger.. Laatst heb ik mijn oog laten vallen op een 740 turbo station. Ik weet echter helemaal niks over dit model. Een 245 turbo leek me een erg leuke vervangen maar deze zijn erg "over-priced".
de 740 is volgens mij een erg ondergewaardeerd model. Zou iemand mij raad kunnen geven over dit model, hoe rijden ze in vergelijking tot een goede 240? zijn erg zaken waar ik erg goed op moet letten, die vaak stuk gaat etc etc.
ik ben dan wel specifiek opzoek naar een station met turbo. Dit omdat de auato ook vaak mee moet op mountainbike trips en in de bergen is de 80 pk van mijn b20 op gas toch erg veel te weinig.
Ik hoor graag van jullie:)
Dirk
Al enige tijd heb ik steeds minder tijd voor mijn 145. ik kan het kwa tijd gewoon niet aan deze auto voldoende te onderhouden zodat deze goed blijft.
Met pijn in mijn hart gaat de 145 er dus binnenkort een keer uit.
Nu wil ik wel een leuke vervanger.. Laatst heb ik mijn oog laten vallen op een 740 turbo station. Ik weet echter helemaal niks over dit model. Een 245 turbo leek me een erg leuke vervangen maar deze zijn erg "over-priced".
de 740 is volgens mij een erg ondergewaardeerd model. Zou iemand mij raad kunnen geven over dit model, hoe rijden ze in vergelijking tot een goede 240? zijn erg zaken waar ik erg goed op moet letten, die vaak stuk gaat etc etc.
ik ben dan wel specifiek opzoek naar een station met turbo. Dit omdat de auato ook vaak mee moet op mountainbike trips en in de bergen is de 80 pk van mijn b20 op gas toch erg veel te weinig.
Ik hoor graag van jullie:)
Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
30-01-2019 21:24 #181686
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 740
Er zijn hier ook wel wat fans van de 700 serie, maar je kan je vraag beter stellen op het forum van de 700 vereniging denk ik.
En waarom een 700 en niet gelijk een "uitontwikkelde" 900?
Laatste bouwjaren schijnen -over het algemeen- het best en compleetst te zijn.
En waarom een 700 en niet gelijk een "uitontwikkelde" 900?
Laatste bouwjaren schijnen -over het algemeen- het best en compleetst te zijn.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31-01-2019 08:40 #181691
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic 740
Ik ben ooit van de 245's direct doorgegaan naar de 945, en dat is een enorm verschil. Ik heb nu mijn vierde met de turbo opgeschroefd naar 0.8 Bar ipv 0.3 Bar. De 1997 en 1998 940 met B230FK motor is in mijn ogen de allerbeste achterwiel aangedreven Volvo. De 740 is prima, als je hem met een B230 motor koopt, met turbo zijn ze redelijk snel als je veel toeren maakt, maar vind er maar eens één in goede staat. De "gewone" 740's zijn goedkoper, ook goedkoper dan de inmiddels schaars geworden écht goede 940's.
(Proef ik een beetje twijfel bij je of je een moderne of klassieke Volvo wilt rijden? Dan zou ik de 145 houden en er een niet te dure moderne auto bij kopen...de 700 en 900 serie kosten wegenbelasting en gebruiken "aardig" wat benzine en de 145 wordt niet minder waard..)
(Proef ik een beetje twijfel bij je of je een moderne of klassieke Volvo wilt rijden? Dan zou ik de 145 houden en er een niet te dure moderne auto bij kopen...de 700 en 900 serie kosten wegenbelasting en gebruiken "aardig" wat benzine en de 145 wordt niet minder waard..)
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Smeets
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 25
31-01-2019 14:52 #181697
door Peter Smeets
122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Beantwoord door Peter Smeets in topic 740
De 740 is idd een prima auto, maar dat is een 240 ook en een 940 zeker ook. Wat dat betreft is adviseren altijd lastig. Als tijd een beetje een punt is zou ik idd voor een latere 940 estate gaan met lpt motor. Dat is in de praktijk veel prettiger dan de oudere turbo. Je zit dan met de milieuzones ook nog enigszins goed. Ook qua onderdelenvoorziening geen probleem, niet te vergelijken met specifieke onderdelen voor de oudere Turbo modellen.
Groet, Peter
Groet, Peter
122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 261
02-02-2019 14:08 #181717
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic 740
Een 740 is echt al een stuk moderner dan een 240. Inderdaad zijn ze schaars aan het worden, wat ook de prijs opdrijft.
Ik heb er ooit eentje gehad, die staat toevallig weer te koop nu:
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13667...c624&previousPage=lr
Maar als je toch MRB moet gaan betalen, zou ik gaan voor een mooie 940 met een turbomotor. Bijna identiek aan de 740 en heel betrouwbaar.
Ik heb er ooit eentje gehad, die staat toevallig weer te koop nu:
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13667...c624&previousPage=lr
Maar als je toch MRB moet gaan betalen, zou ik gaan voor een mooie 940 met een turbomotor. Bijna identiek aan de 740 en heel betrouwbaar.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dirk de Vries
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 38
11-02-2019 14:24 #181907
door Dirk de Vries
Beantwoord door Dirk de Vries in topic 740
dank voor jullie punten heren,
Beide de 940 en 740 leuke auto's allebei.
Ik heb sinds kort een zakelijke auto vandaar dat mijn eigen auto niet veel kilometers zal maken.
Een 740 valt als hij van voor 88 is in een gunstiger belasting tarief.
efin, ik heb genoeg stof voor nadenken.
Binnenkort mn 145 eerst eens uit de stalling halen en die verkoop klaar maken
Dirk
Beide de 940 en 740 leuke auto's allebei.
Ik heb sinds kort een zakelijke auto vandaar dat mijn eigen auto niet veel kilometers zal maken.
Een 740 valt als hij van voor 88 is in een gunstiger belasting tarief.
efin, ik heb genoeg stof voor nadenken.
Binnenkort mn 145 eerst eens uit de stalling halen en die verkoop klaar maken
Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 261
11-02-2019 15:51 #181908
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic 740
Hoi Dirk ik heb je een PB gestuurd
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.