Leden gereedschap te leen
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
"Rob Spoon" schreef:
(...) camber/caster waterpas meter (...)
Bedoel je zo'n waterpas die je op de naaf zet en waar je dan direct je aanpassingen aan kan zien?
Handig!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Rob Spoon" schreef:
Yep. Ik heb er nog niet mee gespeeld, morgen misschien...
Handig! Alleen caster kan je denk ik niet verstellen/aflezen.
Bij de Amazon wil ik het camber ook nog op een halve graad negatief zetten. Bij de 1800 rijdt dat heerlijk.
Als je de hoeveelheid shims vóór verandert tov. achter de draagarm, verandert caster. Als je het totaal daarvan gelijk houdt, verandert camber daar in principe niet mee. Of slechts minimaal.
Als je zowel vóór als achter verandert, pas je camber aan, maar caster niet.
Edit: de waterpas meet alleen camber. Ik heb er nog steeds niet mee gespeeld.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Heeft er iemand een zetbankje te leen? Voor wat laswerk aan de bodem zou zo'n bankje het werk een stuk eenvoudiger maken. Nieuw en gebruikt zijn ze er flink aan de prijs, terwijl zo'n ding het grootste deel van de tijd alleen maar in de weg zou staan. Lenen lijkt me ideaal (mits het ding achterin een 145 past)
Zou om een periode van hooguit een paar weken gaan (hoop ik )
(voor de oplettende mensen: ik heb Niels uit Enschede, die zelf een zetbankje gemaakt heeft, al een PB gestuurd met dezelfde vraag)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Het is de grote van dit plaatje:
Maximale zetlengte: 760 mm.
Capaciteit: Circa. 1 mm.
Heb er tot nu toe niet lekker mee kunnen werken (maar dat komt wellicht doordat ik hem niet goed bedien).
Volgende week woensdag ben ik weer in Enschede, dus kan dan eind van de middag wel even via Hengelo rijden om hem te droppen. Kan ik meteen je projecten even bekijken.
Mail maar ff om wat af te spreken als je dat wat lijkt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Mooi werk! Als ik dus een keer wat zwaars gezet moet hebben, weet ik waar ik moet zijn"Erik Ciesluk" schreef:
Opgelost: ik heb er zelf eentje gebouwd !
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )