- Berichten: 19
Beveiliging en alarm
- 12475-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2011 16:50 #101912
door 12475-dummy
Beveiliging en alarm is gemaakt door 12475-dummy
Hallo allen!
Als ik zoek op 'beveiliging' krijg ik niet de resultaten die ik zoek, dus vandaar hierbij mijn vraag op het forum.
Vorige zomer werden de sloten van mijn (toenmalige) Amazon door een mogelijke inbreker gevandaliseerd. De poging was niet geslaagd gelukkig, maar het deed mij pijn te moeten constateren dat iemand blijkbaar in de auto wilde komen.
Sinds die tijd vroeg ik mij af, wat doen we (wij, u, andere volvo liefhebbers) aan beveiliging?
Wat doet u? Hoe denkt u over beveiliging, alarmsystemen en wat dies meer zij?
Is er bij u ooit ingebroken of gepoogd?
Dank voor uw reacties!
Groeten, Wesll Deckers
(PS: het is mogelijk dat uw antwoorden gebruikt worden in een artikel)
Als ik zoek op 'beveiliging' krijg ik niet de resultaten die ik zoek, dus vandaar hierbij mijn vraag op het forum.
Vorige zomer werden de sloten van mijn (toenmalige) Amazon door een mogelijke inbreker gevandaliseerd. De poging was niet geslaagd gelukkig, maar het deed mij pijn te moeten constateren dat iemand blijkbaar in de auto wilde komen.
Sinds die tijd vroeg ik mij af, wat doen we (wij, u, andere volvo liefhebbers) aan beveiliging?
Wat doet u? Hoe denkt u over beveiliging, alarmsystemen en wat dies meer zij?
Is er bij u ooit ingebroken of gepoogd?
Dank voor uw reacties!
Groeten, Wesll Deckers
(PS: het is mogelijk dat uw antwoorden gebruikt worden in een artikel)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2109
31-03-2011 18:23 #101920
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Beveiliging en alarm
Hallo Wesll,
behalve mijn door vandalen in een loods vernielde 145 (zie avatar), waartegen eigenlijk niets helpt, gelukkig zelf bij mijn klassieke Volvo's nog geen problemen met iets dergelijks gehad (hopelijk blijft dit zo). Wat ik van anderen weet: erin komen ze altijd als ze willen (desnoods via een ruitje), wegrijden kan moeilijk gemaakt worden maar als ze echt willen wordt de auto opgeladen of weggesleept (beide al gehoord, valt blijkbaar vooral overdag niet op), een stuurslotbeugel (dus zo'n ding dat je op je stuur klemt en op het dashboard leunt) helpt als ze de auto echt willen hebben niet (stuur zelf wordt doorgezaagd of gedemonteerd en een ander stuur meegenomen), een origineel stuurslot is soms ook niet stevig genoeg als er met geweld gewerkt wordt (ik weet niet hoe dit bij oude Volvo's is, de oudere versies hebben echter niet eens een stuurslot), een alarminstallatie zal zeker afschrikken (dan echter meestal al braakschade) en helpt pas echt als iemand deze hoort en dan iets doet (zul je waarschijnlijk zelf moeten zijn, meestal vinden omwonenden het geluid alleen maar lastig en hopen dat het snel uitgaat, soms dan echter door de dief onklaar gemaakt, bijvoorbeeld door een bus pur in de toeter te spuiten). Ik ken ook het systeem van het niet afsluiten van de auto om braakschade te voorkomen maar dan ook niets in de auto te laten liggen (helpt natuurlijk niet tegen diefstal van de auto of als er delen af- of uitgeschroefd worden, wat blijkbaar helaas ook zelfs op meetings gebeurd). De gelegenheidsdief is mischien wel eens af te schrikken door diverse maatregelen, als er gericht gewerkt wordt zie ik niet veel mogelijkheden.
Wat ik zelf doe: me vooral niet teveel zorgen maken, anders is het plezier van ermee rijden snel weg (ik heb geen garage en ook als ik onderweg ben doe ik eigenlijk niets meer of minder als toen ik mijn goedkope kadetje reed, soms staat er een dagen lang zonder toezicht van mij in een vreemde stad), niets ook maar half interessants zichtbaar in de auto laten liggen (en zeker niet op de bestemming nog even wat in de kofferbak wegleggen, dat moet er al voor vertrek in liggen) en vooral hopen dat ik niet het slachtoffer wordt. Mijn verdere (deels constructieve) anti-diefstal maatregelen zal ik hier niet publiceren.
Hopelijk heb je iets aan mijn opmerkingen (en nu niet denken dat ik zelf iets met dergelijke praktijken te doen heb, ik loop alleen al langer dan ik mij zelf kan herinneren in de oldtimerwereld rond).
Groeten, Rudi
behalve mijn door vandalen in een loods vernielde 145 (zie avatar), waartegen eigenlijk niets helpt, gelukkig zelf bij mijn klassieke Volvo's nog geen problemen met iets dergelijks gehad (hopelijk blijft dit zo). Wat ik van anderen weet: erin komen ze altijd als ze willen (desnoods via een ruitje), wegrijden kan moeilijk gemaakt worden maar als ze echt willen wordt de auto opgeladen of weggesleept (beide al gehoord, valt blijkbaar vooral overdag niet op), een stuurslotbeugel (dus zo'n ding dat je op je stuur klemt en op het dashboard leunt) helpt als ze de auto echt willen hebben niet (stuur zelf wordt doorgezaagd of gedemonteerd en een ander stuur meegenomen), een origineel stuurslot is soms ook niet stevig genoeg als er met geweld gewerkt wordt (ik weet niet hoe dit bij oude Volvo's is, de oudere versies hebben echter niet eens een stuurslot), een alarminstallatie zal zeker afschrikken (dan echter meestal al braakschade) en helpt pas echt als iemand deze hoort en dan iets doet (zul je waarschijnlijk zelf moeten zijn, meestal vinden omwonenden het geluid alleen maar lastig en hopen dat het snel uitgaat, soms dan echter door de dief onklaar gemaakt, bijvoorbeeld door een bus pur in de toeter te spuiten). Ik ken ook het systeem van het niet afsluiten van de auto om braakschade te voorkomen maar dan ook niets in de auto te laten liggen (helpt natuurlijk niet tegen diefstal van de auto of als er delen af- of uitgeschroefd worden, wat blijkbaar helaas ook zelfs op meetings gebeurd). De gelegenheidsdief is mischien wel eens af te schrikken door diverse maatregelen, als er gericht gewerkt wordt zie ik niet veel mogelijkheden.
Wat ik zelf doe: me vooral niet teveel zorgen maken, anders is het plezier van ermee rijden snel weg (ik heb geen garage en ook als ik onderweg ben doe ik eigenlijk niets meer of minder als toen ik mijn goedkope kadetje reed, soms staat er een dagen lang zonder toezicht van mij in een vreemde stad), niets ook maar half interessants zichtbaar in de auto laten liggen (en zeker niet op de bestemming nog even wat in de kofferbak wegleggen, dat moet er al voor vertrek in liggen) en vooral hopen dat ik niet het slachtoffer wordt. Mijn verdere (deels constructieve) anti-diefstal maatregelen zal ik hier niet publiceren.
Hopelijk heb je iets aan mijn opmerkingen (en nu niet denken dat ik zelf iets met dergelijke praktijken te doen heb, ik loop alleen al langer dan ik mij zelf kan herinneren in de oldtimerwereld rond).
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
31-03-2011 21:06 #101927
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Beveiliging en alarm
ik heb een spy alarm op de amazon.
spy adverteerd o.a op marktplaats.
de alarmsets zijn uitgebreid en zeer betaalbaar
voorzien van infrarood sensor , bewegingssensor , alarm op portieren , starten , startonderbreker , starten op afstand , aansturing van de knipperlichten , centrale deurvergrendeling.
modificatie in de bestaande bedrading maken manipulatie van het systeem lastig.
het systeem heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding.
tja , het systeem heeft ook nadelen ofwel is als irritant uit te leggen , zo sluiten de portieren na het wegrijden , dus gaan automatisch op slot , bij het openhouden van de deuren blijven de knipperlichten knipperen , deuren sluiten automatisch dus de deuren gaan op slot als je even uitstapt , als je contactsleutels nog in het contact zitten heb je dus een probleem.
het spy alarmsysteem heeft de eigenschappen van een duur alarmsysteem , de spy set kost ik meen 50 a 60 euro compleet.
installatie is niet makkelijk :mrgreen:
spy adverteerd o.a op marktplaats.
de alarmsets zijn uitgebreid en zeer betaalbaar
voorzien van infrarood sensor , bewegingssensor , alarm op portieren , starten , startonderbreker , starten op afstand , aansturing van de knipperlichten , centrale deurvergrendeling.
modificatie in de bestaande bedrading maken manipulatie van het systeem lastig.
het systeem heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding.
tja , het systeem heeft ook nadelen ofwel is als irritant uit te leggen , zo sluiten de portieren na het wegrijden , dus gaan automatisch op slot , bij het openhouden van de deuren blijven de knipperlichten knipperen , deuren sluiten automatisch dus de deuren gaan op slot als je even uitstapt , als je contactsleutels nog in het contact zitten heb je dus een probleem.
het spy alarmsysteem heeft de eigenschappen van een duur alarmsysteem , de spy set kost ik meen 50 a 60 euro compleet.
installatie is niet makkelijk :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.