demping in de amazon
- Bezoeker
18-04-2001 09:37 #57719
door
demping in de amazon is gemaakt door
Het schiet aardig op met de opbouw. Ik ben nu toe om de demping aan te brengen in cabine en kofferbak. De originele demping was iets van bitumen en aan het voet gedeelte een soort vilt mat.Ik zou graag willen weten met welk materiaal ik het beste zou kunnen dempen. De voordeuren zijn al voorzien van bitumen plakplaten. Hoe zit het met het dak, de cabine motorkap en de voet ruimtes? Ik heb overigens een rol zeer zwaar dempings rubber (groen)met jute achterkant dat normaal wordt gebruikt onder normale woonhuis vloerbedekking, zou ik dit kunnen gebruiken, of gaat het verpulveren of neemt het te veel vocht op.Laat even iets weten,GroetenArno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-04-2001 21:45 #58092
door
Beantwoord door in topic demping in de amazon
Kijk eens bij een Doetam of een ander soort automaterialen handel. Geluidsisolatie van een brandwerende kwaliteit kost per m2 ongeveer 117,--, Antidendermatten ca. 75,-- per m2. Alles heeft eens zelfklevende laag. Makkelijk te monteren.
- Bezoeker
19-04-2001 20:00 #58091
door
Arno,Ik zou je willen afraden isolatie materiaal te gebruiken wat vocht opneemt.De originele rubberen mat met de wollen binnenzijde is hier een mooi voorbeeld van en veroorzaker van veel (roest) ellende.Je ziet niet wat er gebeurt totdat je door de bodem heen stapt.Inderdaad de eerste reactie onderschrijf ik er zijn moderne geluidwerende materialen die vaak voorzien zijn van een plaklaag die zeer geschikt zijn.De mattenset ( ev.verkrijgbaar in het VOD) kan er dan zo over heen en ziet het er weer netjes uit.Ed
- Bezoeker
20-04-2001 19:15 #58090
door
Wat is het verschil tussen geluidsisolatie en antidendermatten?
- Bezoeker
24-04-2001 19:34 #58089
door
Wat is een Doetam
- Bezoeker
24-04-2001 21:14 #58088
door
Theo, Geluiddemping dempt geluiden! Da's duidelijk. Antidender of antidreummatten zijn bedoelt, om wat grotere vlakken plaatmateriaal mee te beplakken. Daarmee voorkom je, dat resonantie in het materiaal doorklinkt. Je kan het vergelijken met een plaat plat metaal, dat je laat bewegen. Dan ontstaat er een geluid, dat je in de auto niet wenst.Joep
- Bezoeker
27-04-2001 08:20 #58087
door
De Doetam is een automaterialen zaak (Keten)