krik amazon
- Bezoeker
09-11-2001 08:47 #57397
door
krik amazon is gemaakt door
Ja wat is dat nou weer voor onderwerp, toch niet zo belangrijk een krik....En toch wil ik het weten. Ik heb de originele krik eens proberen te gebruiken, maar heb geen idee of het aan mij of de krik ligt. Er zit zo'n scharnieren armpje aan dat schuin naar beneden wijst. Ik kan me voorstellen dat het armpje helemaal horizontaal zou moeten staan en dan in het "steunpunt beugeltje" gestoken wordt. Maar dan ben ik bang dat de krik de lak raakt. Enige ervaring hiermee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
09-11-2001 10:59 #58984
door
Beantwoord door in topic krik amazon
Je steekt inderdaad het scharnieren armpje in de kriksteun van de auto. Aan het einde van het armpje zit een lipje en een uitsparing zodat die over de kriksteun heenvalt en er tijdens het gebruik niet kan afschieten. Tijdens het opkrikken raakt de krik op één punt inderdaad de auto, maar wordt de lak beschermd door een rubberen dop. Mijn ervaring is echter dat die dop er wel eens dreigt af te schuiven. Voorzichtigheid is dus geboden. Ik ben echter ook zeer benieuwd naar andere mensen hun ervaring (en of we het over dezelfde krik hebben...)
- Bezoeker
09-11-2001 11:08 #58983
door
De beschrijving van Tim is juist, maar niet alle kriksteunen zijn in die conditie om het gewicht van auto te dragen. Daarom raad ik aan om een stevige schaarkrik aan te schaffen, deze kun je onder de as dicht bij het wiel zetten, zodat je maar een klein stukje hoeft op te krikken, het geheel staat ook steviger.
- Bezoeker
09-11-2001 13:39 #58982
door
Uiteraard is mijn ervaring niet anders dan bij jullie. Mijn orginele krik, in puike staat, schoof bij band loshalen schuin onder de auto (544) weg door Scheve en natte klinkerstraat.En daar lag de 544 op de toch te vervangen trommelrem. Voor de rest geen schade (geluk bij een ongeluk), dan maar zelf de auto opgetild en houte blokjes eronder geschoven totdat de krik weer grip had. Later die dag bij Halfords een garagekrik met steunen voor ~fl.30 aangeschaft. Dit werkt sneller en véél veiliger
- Bezoeker
11-11-2001 21:08 #58981
door
Dit is dan ook de reden waarom ik niet op zoek ga naar het origineel voor de missende krik. Voor hetzelfde geld schuift de krik de andere kant op waardoor je een hele deuk in het plaatwerk krijgt. Een schaarkrik kan niet alleen onder de as maar ook onder de originele kriksteun gebruikt worden (mits die in goede staat is, maar als dat niet zo is, dan zijn de dorpels waarschijnlijk ook niet meer wat ze geweest zijn). Ik gebruik momenteel een garagekrik voor onderhoudswerkzaamheden en gebruik bijna altijd de dorpel-kriksteun omdat ik anders met blokken hout moet gaan werken om de auto hoog genoeg te krijgen. En die blokken blijven telkens in de tectyl plakken die je vervolgens kapot trekt.Groeten,Lennard