Puzzelrit organiseren
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-09-2006 15:04 #51851
door 11236-dummy
Puzzelrit organiseren is gemaakt door 11236-dummy
Ik loop met het idee rond om een keer een puzzelrit te organiseren. Wat ik mij afvraag is of ik hiervoor een vergunning moet aanvragen bij de verschillende wegbeheerders waar gereden zal worden. Het gaat niet om een rally, maar gewoon een rit adhv bolletje pijltje, geen tijdrit. Vertrek en aankomst is gewoon bij een restaurant bijvoorbeeld, dus er hoeven geen straten worden afgesloten ed. Ben benieuwd naar de ervaringen van eerdere uitzetters van ritten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Groeneveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2006 17:24 #82468
door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic Puzzelrit organiseren
<p>Puzzelrit kan je zo organiseren op die manier hoe jij het beschrijft. Zelfs de verzekering van de deelnemers zelf is gewoon afdoende.</p><p>Let er wel op dat je het geheel goed organiseert, de route exact klopt en er geen discussie mogelijk is over de uitslag. Deelnemers zijn vaak ervaren en zeer kritisch als er fouten in de rit zitten (anders dan bij een club evenement waarbij het gewoon om de gezelligheid gaat).</p><p>Ik denk dat velen graag horen wanneer je de rit gaat houden!</p>
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-09-2006 19:50 #82467
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Puzzelrit organiseren
Okay, het feit dat er dus geen vergunningen nodig zijn, scheelt al een hoop organisatie. Er blijft echter nog genoeg over, want ik wil er zeker van zijn dat alles klopt bij zo'n rit. Ik ben mij er van bewust dat alles veel tijd kost en ik verwacht dan ook dat de rit pas ergens in het voorjaar van 2007 zal plaatsvinden. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte! De omgeving kan ik alvast verklappen: midden van het land. Lijkt me sowieso een uitdaging om een route zonder verkeerslichten en/of drempels uit te kunnen zetten bijvoorbeeld...

- Wybe Spelt (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2006 20:42 #82466
door Wybe Spelt (GAST)
Beantwoord door Wybe Spelt (GAST) in topic Puzzelrit organiseren
Lijkt me leuk, ergens in het midden mee te rijden. Hoor er graag meer over. Onze Volvo rijdt te weinig, afgelopen zondag zie je ook weer een rit langskomen met allerlei klassiekers, ook div. Volvo's maar ik heb geen idee hoe ik daar met mee had kunnen rijden. Weet iemand een landelijke site o.i.d. waar allerlei ritten aangekondigd staan? Dus niet alleen voor Volvo's maar voor alle klassieker merken. Hoor het graag.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2006 16:24 #82465
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Puzzelrit organiseren
<p>in de wegenverkeerrswet, ik dacht artikel 10, staat dat elke prestatievergelijking van auto en/of bestuurder op de openbare weg verboden is, tenzij een ontheffing/vergunning door de gemeente/provincie is verleend; dat betekent dus dat ELKE rit waar een prijs te verdienen valt op basis van de goede route zoeken of andere opdrachten, ook als er geen tijdelement in het spel is, en al geef je de winnaar maar een lolly, een vergunning nodig heeft. Lees ook de kleine lettertjes van de verzekering erop na, want als het op uitbetalen aankomt zal een verzekeraar al snel alles dat riekt naar prestatievergelijking uitsluiten.</p><p>een goede rit uitzetten kost erg veel tijd: reglement, controlesystemen, routeboeken, catering, uitnodigingen etc. Elk jaar zet ik wel eens een rally uit voor autoclubs, en dat kost enkele dagen, voorrijden, controlerijden etc. Inkl alle materialen, km.kosten lunch en dinerbuffet moet je dan rekenen op een kleine 100 euro per équipe van 2 personen (maar dan heb je ook een vrijwel professioneel verhaal)</p><p>ga, om in de stemming te komen, maar kijken op
www.dhrc.nl