Kan de stoel omhoog??

• Bert Bomer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2007 18:52 #51490 door Bert Bomer (GAST)
Kan de stoel omhoog?? is gemaakt door Bert Bomer (GAST)
<p>Mijn vriendin en ik willen graag onze 745 gezelschap geven. De Amazone staat hoog op onze favorietenlijst, maar er is een probleem. </p><p>Mijn vriendin is vrij klein waardoor ze in de Amazone erg laag zit. Dit geeft haar een onplezierig gevoel omdat ze zo geen goed overzicht heeft. Zij is vast niet de enige die dit probeem heeft, dus vraag ik me af: Is de stoel van de Amazone in hoogte verstelbaar, of kun je het onderstel van de stoel verhogen?.</p><p>Alvast bedankt voor de tips.</p><p>Bert Bomer{lid v700vereniging) </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2007 19:08 #84116 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Kan de stoel omhoog??
Ja dat kan vrij eenvoudig aan de onderkant van de stoel zitten verstelbare steunen. Ook is het handig om nieuwe stoelbanden/stoelvulling te monteren dat kan ook aanzienlijk schelen. Mocht het dan nog te laag zijn is het hele stoelframe nog wel hoger te zetten door de smid je stoelsteunen aan te laten passen als je kunt lassen kan je dit ook makkelijk zelf doen.
Als je in de buurt van Haarlem woont wil ik je wel helpen als er gelast moet worden.
succes!

• Bert Bomer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2007 23:20 #84115 door Bert Bomer (GAST)
Beantwoord door Bert Bomer (GAST) in topic Kan de stoel omhoog??
<p>Hallo Eugen</p><p>Allereerst reuze bedankt voor de snelle reactie. Natuurlijk moet ik eerst nog een auto naar mijn keuze vinden, maar zo weet ik in ieder geval dat ik de zoektocht door kan zetten. Ik kreeg ook al een reactie van Siangh Phoa via de V700 vereniging in dezelfde richting. Dus ben ik nu wel gerust gesteld.</p><p>Bert Bomer</p><p> </p>

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-02-2007 12:32 - 05-10-2012 18:24 #84114 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Kan de stoel omhoog??
naast de  hoogte instelleing van de stoel  kan zelfs de lendensteun van de reugleuning verstelt worden, middels een philips schroevendraaier en dat al in de jaren 60!!!!!!!!!!!!!Nu nog de jusite Amazon vinden suc6 met zoeken 

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Laatst bewerkt 05-10-2012 18:24 door 02114-dummy.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-02-2007 12:44 #84113 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Kan de stoel omhoog??
<p>Let wel even op de stoelvulling, met name de zitting wil wel eens doorzakken.</p><p>Het is dan net of je helemaal wegzakt. Laat daardoor je keus niet beperken, maar let er even op.
zelf ben ik met mijn vrouw (1.56) naar een oldtimerbeurs geweest en diverse auto's 'gepast'</p><p>Grappig is dat je in een kleine engelse sportwagen slechter zit qua hoogte dan een Peugeot bv. Uiteindelijk werd het een Amazon, mede danzij de uitstraling.</p>

Amazon Combi '66

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-02-2007 14:27 #84112 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Kan de stoel omhoog??
<p>de stoel staat achteraan op 2 stoelsteunen (met 3 openingen waaruit men kan
kiezen voor de hoogte vd stoel) die op bodem bevestigd worden door 1x bout
nr "940114 BOUT 3/8"UNCx22 1.06 euro" (zie VOD lijst), dus met lengte
22mm. Vooraan is bevestiging dmv draadstang met bovenaan "oog".</p><p> </p><p>Als alternatief voor Eugen's technisch elegantere oplossing, kan eventueel
nog volgende overwogen worden (met minder laswerk, en gebruik van de
aanwezige originele stukken):</p><p> </p><p>zou hoogte van stoel bij bevestiging in bovenste opening nog te laag zijn,
dan kan onder de beide steunen blokjes hout of PVC van gewenste hoogte
geplaatst worden. Vervang dan de 2 bouten 940114 door 2 langere bouten. Dit
is geen enkel probleem: zoek daarvoor in VOD lijst naar "BOUT 3/8"UNC", dan
krijg je 3 schermen met alle soorten lengtes (van 19mm tot 140mm) van
3/8"UNC bouten. De keuze van de lengte van de 2 nieuwe te gebruiken bouten
wordt dan bepaald door hoogte van de blokjes die onder de beide steunen
geplaatst werden.</p><p> </p><p>Uiteraard moet dan ook de centrale bevestiging aan de voorkant aangepast
worden. Dit kan terug eenvoudig door op een ijzeren plaatje (+-3mm dik) langs 1 kant 2
andere plaatjes te bevestigen (bvb dmv lassen), en boren van gaten van
juiste diameter (+-10mm) op de juiste plaats. Hoe dit praktisch moet, volgt
vanzelf uit bekijken van de bevestiging vooraan (of bvb in onderdeelboek).</p><p>
Hoogte van zetel kan dus geen hinderpaal zijn om AM aan te schaffen. Succes bij zoektocht.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD