9e Landelijke Nachtrit 2012 17/18 maart. Wie doet er mee?
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Verder lijkt het me leuk de rit bij te houden en later in Google Maps te importeren. Heeft iemand een goede tracer, werkend op de iPhone?
Wie doet er nog meer mee van het forum?
Tot dan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Voldoende licht op je auto, vorig jaar twee aanwijzingen gemist door te weinig licht! Heeft ons een paar uur gekost
Goede zaklamp.
Hoofdlamp voor de navigator werkt ook erg fijn (wel een dimbare nemen)
Paar blikjes energiedrank of een shotje Speed... :mrgreen:
Voldoende warm aankleden, want je moet regelmatig uit de auto, en het kan koud zijn.
Voor Android heb ik My Tracks gebruikt, ik weet niet of deze ook voor de iPhone is.
Veel plezier, het is erg leuk om te doen.
- Jan Oudijk
- Elite lid
Zorg voor een goede zaklamp , stopwatch,lampje voor de bijrijder,stevige ondergrond om op te schrijven in de auto en verders een goed werkende dagteller,en verders wat eten en drinken en de pret kan beginnen!
Gr Jan Oudijk.
Ps ik heb mijn Tom Tom omgebouwd tripmaster,erg handig.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Tijdens de carbagerun hebben we meerdere opdrachten kunnen vervullen omdat andere teams die tracker aan hadden laten staan. Zo konden wij ze mooi volgen. De meeste teams gebruikten trackr
ik hoop dat ik op tijd mijn auto op orde heb. extra lampjes (binnen en buitenn) zijn al aangebracht
- Ramon van Dijk (GAST)
- Junior lid
Doe dit jaar voor de tweede keer mee. Vond het vorig jaar erg leuk om mee te maken.
Zorg voor voldoende licht op en in je auto. Een paar zaklampen komen altijd van pas evenals een kaartleeslampje.
Wat de andere deelnemers ook al zeggen... een stopwatch, een kompas en een schrijfplank is handig.
Ik heb vorige jaar de app Runkeeper gebruikt via de iPhone, werkte prima voor afstand- en tijdsmetingen.
Voor de rest kom je de nacht wel door met een thermoskan (sterke) koffie, energiedrankjes en wat te eten.
Tot volgende week.
Ramon
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Ronald Damme" schreef:
@ boele voor de iphone zijn voldoende trackers
Tijdens de carbagerun hebben we meerdere opdrachten kunnen vervullen omdat andere teams die tracker aan hadden laten staan. Zo konden wij ze mooi volgen. De meeste teams gebruikten trackr
ik hoop dat ik op tijd mijn auto op orde heb. extra lampjes (binnen en buitenn) zijn al aangebracht
Ik heb zojuist TrackR gedownload en MotionX-GPS.
Zal ze beide aanzetten op terugweg van stage. Eens kijken welke de beste is!
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Voor mij was het de eerste keer. Samen met twee vrienden zijn we met de Combi naar Maartensdijk gereden waar we rond 2115 startte. Het eerste deel was goed te doen, in de omgeving van Loosdrecht. Mijn vrienden hadden 0 ervaring, dit resulteerde al dat we na 4km terug moesten rijden, na een half uur zat de samenwerking er een stuk beter in.
Lekker touren was er absoluut niet bij, er waren ontzettend veel vragen! Erg leuk. Zo was er een vraag hoe de eigenaar heet van het Woonschip 'T Baken. Na lang gezocht te hebben naar een woonboot, kwamen we er achter dat het een bordje/tegel in een muur bij een huis was.
Rond 00:30 kwamen we weer terug bij Larry Peters, daar een heerlijke kop soep genuttigd met een broodje. Nog even wat gepraat. Henny Spruijt heeft nog even de Visgraat methode en de Barricaden methode uitgelegd, en we zijn weer vertrokken voor het lange gedeelte!
Na bijna de snelweg opgereden te zijn, kwam een maat erachter dat hij de vragenlijst nog op de tafel had laten liggen bij Larry Peters..... Weer terug dus! Vervolgens eerst een snelheid/afstandmeting tussen Maartensdijk en Odijk, waarna we weer het platteland op gingen. Hard rijden schoot hier niet op, dan miste je weer teveel letters.
In de buurt van Wijk bij Duurstede ook nog even fout gereden, de vermoeidheid begon een beetje toe te slaan. Na even een RedBull gedronken te hebben, en mijn maat een peuk gerookt had, konden we weer verder.
Ik begon me een beetje zorgen te maken over mijn LPG meter, ik reed de hele rit flink door en er stond reeds 170km op de dagteller. Nadat we aangekomen waren in Rhenen, en de zoveelste pomp geen LPG verkocht om 3:30uur 's nachts zijn we eerst naar de A15 gereden, daar bij de snelweg getankt, en de weg weer teruggezocht. Bleek dat tijdens de eerste 200km, ik er 31liter LPG opgestookt had. Komt vast door de vele malen stoppen/achteruit rijden.
Vervolgens de weg weer opgezocht naar Kesteren, waar we de Betuwe in reden. Ook hier waren weer diverse leuke vragen. Het Barricaden systeem ging vervolgens in werking. Mijn maat, de navigator, had er niet zo veel vertrouwen in. Iedere aanwijzing volgde met de woorden: 'Denk ik' 'Volgens mij' 'Als het goed is' 'Ongeveer hier.'
Toch gelukt, na nog flink wat letters tegengekomen te zijn, reden we rond 5:40uur bij Beesd de snelweg op terug naar Larry Peters in Maartensdijk. Tot 6:00 was de zaak open, omstreeks 5:57 kwamen we binnen, al heb ik op de A2 nog wel iets harder gereden. (zie de motionx linkjes)
Omstreeks 6:45 stapte ik mijn bed in. Moe maar voldaan. Volgende keer weer!!
Tijdens de rit heb ik mijn telefoon laten tracken met Motion X GPS. Bijgevoegde linkjes laten de route zien. Let niet op de spikes, dat zijn de stukken waar wij fout gereden zijn. Ik ben benieuwd hoeveel kilometer de overige deelnemers hebben gereden. Vast stukken minder dan dat ik gedaan heb.
Nachtrit Deel 1
Nachtrit Deel 2
Organisatie, hartelijk dank! De rit was zeer duidelijk, goede aankondingen en pico bello verzorgd!