- Berichten: 3508
achtervering volvo 123GT
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
23-09-2019 09:10 #185322
door Johan Geers
achtervering volvo 123GT is gemaakt door Johan Geers
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieWie heeft dit al eens gezien voor een Volvo?
Wat kunnen de voordelen cq de nadelen van zo een systeem zijn?
Zo maar uit nieuwschierigheid.
m.vr.gr.
Johan Geers
Wat kunnen de voordelen cq de nadelen van zo een systeem zijn?
Zo maar uit nieuwschierigheid.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3508
23-09-2019 09:16 #185324
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic achtervering volvo 123GT
Sorry maar ik krijg geen Ebay adres in de tekst verwekt maar als je op Ebay zoekt naar "VOLVO B18 B20 DOUBLE VALVE SPRING KIT 1800S 123GT" zie je een verenset wat ik nog nooit gezien heb.
Wat zijn de voordelen c.q nadelen van zo een systeem
m.vr.gr.
Johan Geers
Wat zijn de voordelen c.q nadelen van zo een systeem
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 284
23-09-2019 09:58 #185326
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic achtervering volvo 123GT
Hoi Johan, Dit zijn volgens mij geen achterveren (voor de achteras) maar klepveren voor het sluiten van de inlaat en uitlaatkleppen in de motor.
Het voordeel van sterkere (kunnen sterkere enkele of dubbele zoals in dit geval) klepveren is dat bij hogere toerentallen de kleppen sneller gesloten worden zodat zogenaamde "zwevende kleppen" d.w.z. kleppen die nog niet goed dicht zijn als de zuiger omhoog komt en dus tegen de zuiger aan zouden kunnen komen voorkomen worden. Alleen voor sportmotoren eigenlijk interessant.
Mocht je dit interessant vinden zou ik eens met Ben Flierman van Titustuning gaan praten.
Thom
Het voordeel van sterkere (kunnen sterkere enkele of dubbele zoals in dit geval) klepveren is dat bij hogere toerentallen de kleppen sneller gesloten worden zodat zogenaamde "zwevende kleppen" d.w.z. kleppen die nog niet goed dicht zijn als de zuiger omhoog komt en dus tegen de zuiger aan zouden kunnen komen voorkomen worden. Alleen voor sportmotoren eigenlijk interessant.
Mocht je dit interessant vinden zou ik eens met Ben Flierman van Titustuning gaan praten.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3508
24-09-2019 00:35 #185337
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic achtervering volvo 123GT
Ik zie het nu ook, maar voor mij niet interessant.
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.