Hoe koppelingsveer te plaatsen?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-02-2025 10:29 - 17-02-2025 10:46 #1048160
door Pascal Kogelman
Hoe koppelingsveer te plaatsen? is gemaakt door Pascal Kogelman
Weet iemand hoe/waar precies je de koppelingsveer voor een B21met een M46 moet plaatsen? Het is de veer op de foto (zo'n 20 cm lang) die ervoor zorgt dat het koppelingspedaal helemaal omhoog komt als deze niet wordt ingetrapt. Bij mijn 240 (1983) ontbreekt deze veer waardoor het pedaal de laatste cm niet omhoog blijft, maar ik kan niet ontdekken aan welke punten deze veer bevestigd moet worden. Een beschrijving/ foto zou welkom zijn.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt 17-02-2025 10:46 door Pascal Kogelman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-02-2025 19:14 #1048172
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Hoe koppelingsveer te plaatsen?
Het pedaal heeft een eigen veer om terug te komen. De veer die je toont is er voor dat de koppelingsgaffel vrijkomt . Deze is bevestigd aan de gaffel en de steun waar de uitlaat mee vast zit.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-02-2025 19:32 - 18-02-2025 19:39 #1048173
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Hoe koppelingsveer te plaatsen?
Bedankt Ronald, ik heb vandaag geprobeerd de veer te plaatsen. De ene kant aan de gaffel, maar ik kon in een straal van 20 cm niets vinden om de andere kant van de veer aan te bevestigen ( niet wetende dat het aan een uitlaatsteun moet).
Ik dacht dat de veer misschien aan de rode behuizing van de bak moest, maar zag daar ook geen ankerpunt of gat.
Heb je misschien een foto vd bewuste uitlaatsteun? De uitlaat ligt bij mij nl aan de andere kant ( bijrijderskant) onder de auto dan waar de gaffel uitsteekt ( bestuurderskant).
Tot slot: kan het ook zijn dat een M46 bak niet zo’n veer heeft?
Ik dacht dat de veer misschien aan de rode behuizing van de bak moest, maar zag daar ook geen ankerpunt of gat.
Heb je misschien een foto vd bewuste uitlaatsteun? De uitlaat ligt bij mij nl aan de andere kant ( bijrijderskant) onder de auto dan waar de gaffel uitsteekt ( bestuurderskant).
Tot slot: kan het ook zijn dat een M46 bak niet zo’n veer heeft?
Laatst bewerkt 18-02-2025 19:39 door Pascal Kogelman.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-02-2025 20:16 #1048174
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Hoe koppelingsveer te plaatsen?
Het kan inderdaad zijn dat er geen veer gemonteerd is bij een b23 ik was er van uitgegaan dat het zo was als bij een B20 maar bij het koppelingspedaal zit er wel een veer waar het scharniert misschien dat deze gebroken is.