stuurhuiskogel
- W.F. van Woerden
- Nieuw lid
-
- Ik rij in een rode Amazon 121 1968 B18 met wit dak
Minder
Meer
30-01-2025 20:55 #1047987
door W.F. van Woerden
"Als je het antwoord niet kan vinden, probeer dan de vraag te begrijpen" (Confucius, 551-479 vChr)
stuurhuiskogel is gemaakt door W.F. van Woerden
Moet bij speling van de stuurhuiskogel deze kogel te worden vervangen?
Moet bij scheur van de stuurhuiskogel-hoes deze scheur te worden gerepareerd?
Moet bij scheur van de stuurhuiskogel-hoes deze scheur te worden gerepareerd?
"Als je het antwoord niet kan vinden, probeer dan de vraag te begrijpen" (Confucius, 551-479 vChr)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
30-01-2025 21:39 - 30-01-2025 21:42 #1047990
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic stuurhuiskogel
Dag heer van Woerden, hier een reactie uit Woerden.
De casus is interessant, omdat de auto niet meer apk plichtig is en daarom valt de auto v.w.b onderhoud en technische staat onder de eisen van de Wegenverkeerswetgeving. Die zegt dat de auto moet voldoen aan die eisen, wat bij een technische controle van de politie, bv na een aanrijding, de auto technisch in orde moet zijn naar de eisen van de 60-er jaren. Dat betekent in jouw geval geen overmatige speling op de stuurkogels, vertaald dat de speling niet voelbaar mag zijn. Volvo schrijft elk jaar een inspectie voor en dat wordt nogal eens vergeten. een kapot rubbertje is geen technische eis maar wel vervangen omdat er vuil in de kogel kan komen.
gr. Cor.
De casus is interessant, omdat de auto niet meer apk plichtig is en daarom valt de auto v.w.b onderhoud en technische staat onder de eisen van de Wegenverkeerswetgeving. Die zegt dat de auto moet voldoen aan die eisen, wat bij een technische controle van de politie, bv na een aanrijding, de auto technisch in orde moet zijn naar de eisen van de 60-er jaren. Dat betekent in jouw geval geen overmatige speling op de stuurkogels, vertaald dat de speling niet voelbaar mag zijn. Volvo schrijft elk jaar een inspectie voor en dat wordt nogal eens vergeten. een kapot rubbertje is geen technische eis maar wel vervangen omdat er vuil in de kogel kan komen.
gr. Cor.
Laatst bewerkt 30-01-2025 21:42 door Cor Kraaijeveld.
- W.F. van Woerden
- Nieuw lid
-
- Ik rij in een rode Amazon 121 1968 B18 met wit dak
Minder
Meer
30-01-2025 21:59 #1047991
door W.F. van Woerden
Beantwoord door W.F. van Woerden in topic stuurhuiskogel
Dag Cor,
Dank voor uw bericht.
De speling in het stuur is duidelijk voelbaar.
Heeft het stuurhuis één of twee kogels?
Wat betekent een "scheur in de stuurhuiskogel-hoes"?
Met vriendelijke groet,
W. uit N,
Dank voor uw bericht.
De speling in het stuur is duidelijk voelbaar.
Heeft het stuurhuis één of twee kogels?
Wat betekent een "scheur in de stuurhuiskogel-hoes"?
Met vriendelijke groet,
W. uit N,
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
31-01-2025 00:29 - 31-01-2025 11:11 #1047993
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic stuurhuiskogel
Ik vind het lastig te beschrijven voor een niet-technicus want er past nogal wat uitleg bij; ik kan het bij mij op de brug met mijn amazon of met die van jou laten zien hoe je e.e.a. test maar dan moet je wel naar Woerden komen.
Stuur mij anders maar een persoonlijk bericht {PB} met je tel, nummer dan bel ik wel met uitleg.
gr. Cor.
Stuur mij anders maar een persoonlijk bericht {PB} met je tel, nummer dan bel ik wel met uitleg.
gr. Cor.
Laatst bewerkt 31-01-2025 11:11 door Cor Kraaijeveld.