Tussenstuk J overdrive 380570
- Eric Dezittere
- Elite lid
Minder
Meer
16-07-2024 18:45 #1045855
door Eric Dezittere
Tussenstuk J overdrive 380570 is gemaakt door Eric Dezittere
Ik vind het niet kunnen dat het huidig aangeboden 'tussenstuk J overdrive' hetzelfde nr heeft als het origineel. 380570. Op deze wijze weet men helemaal niet dat het hier over een TOTAAL ANDERE uitvoering gaat dan de originele uitvoering. Immers ; als men het geheel monteert dan staat de overdrive 15 graden scheef ten opzichte van de versnellingsbak?? alles ziet er dan heel anders uit onderaan!
Hier zou toch op gewezen moeten worden door er een 80 nr van te maken of dit minstens te vermelden. Niet dat het ook met deze niet werkt, maar het is toch een ander zicht. Stukken die wel heel goed op origineel gelijken krijgen een speciaal nr; waarom is dit hier niet zo? Tevens. jammer ook dat het tussenhuis is te krijgen, en ook de lange as, maar de lagerhouder die tussen de versnellingsbak en het tussenhuis zit is dan weer niet te krijgen? Wat is het nut dan om dit tussenhuis te hebben geproduceerd ? dit is toch geen slijtagestuk. De lagerflens maken heeft mij 5 uur draai- en freeswerk gekost om zo uiteindelijk een geheel voor een M41 te kunnen samenstellen.
Hier zou toch op gewezen moeten worden door er een 80 nr van te maken of dit minstens te vermelden. Niet dat het ook met deze niet werkt, maar het is toch een ander zicht. Stukken die wel heel goed op origineel gelijken krijgen een speciaal nr; waarom is dit hier niet zo? Tevens. jammer ook dat het tussenhuis is te krijgen, en ook de lange as, maar de lagerhouder die tussen de versnellingsbak en het tussenhuis zit is dan weer niet te krijgen? Wat is het nut dan om dit tussenhuis te hebben geproduceerd ? dit is toch geen slijtagestuk. De lagerflens maken heeft mij 5 uur draai- en freeswerk gekost om zo uiteindelijk een geheel voor een M41 te kunnen samenstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
16-07-2024 23:39 #1045862
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Tussenstuk J overdrive 380570
Zonder inhoudelijk op de kwaliteit en/of pasvorm van het onderdeel in te gaan, toch 2 opmerkingen.
Als een lid en ook een Belgisch lid, een onderdeel bestelt, hoeft dat lid pas 14 dagen later de rekening te voldoen; als het onderdeel niet aan de verwachtingen voldoet, kan hij dit zondermeer terugsturen en hoeft of de rekening niet te betalen of hij krijgt zijn geld terug.
Kennelijk zag bovenstaand lid toch brood in dit onderdeel maar het ware beter geweest als hij dit had teruggestuurd.
Cor Kraaijeveld.
Als een lid en ook een Belgisch lid, een onderdeel bestelt, hoeft dat lid pas 14 dagen later de rekening te voldoen; als het onderdeel niet aan de verwachtingen voldoet, kan hij dit zondermeer terugsturen en hoeft of de rekening niet te betalen of hij krijgt zijn geld terug.
Kennelijk zag bovenstaand lid toch brood in dit onderdeel maar het ware beter geweest als hij dit had teruggestuurd.
Cor Kraaijeveld.
- Eric Dezittere
- Elite lid
Minder
Meer
17-07-2024 08:50 #1045863
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Tussenstuk J overdrive 380570
Ja Cor, dat weet ik. Maar dat was hier niet van toepassing.Ik ben immers uiterst tevreden over de ganse werking en inzet van shopleden. Wat de bedoeling was van het bericht, was dat het nuttig en zelfs wenselijk zou zijn om dergelijk afwijkend onderdeel een ander nr te geven, zodat je als lid meteen weet dat dit niet zomaar 1 op 1 te gebruiken valt. Voor mij was het achteraf een uitdaging, maar niet iedereen heeft een draaibank en freesmachine. Daarbij; het enige verschil is immers de lichte verdraaiing van de montage gaatjes voor de overdrive. Als je het stuk voor eerst in handen neemt zie je dit niet zomaar, het is pas bij de montage dat je opmerkt dat de OD lichtjes verdraaid staat ten opzichte van de bak. Voor de werking geen probleem, maar het oogt anders.
17-07-2024 14:53 - 17-07-2024 15:01 #1045864
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Tussenstuk J overdrive 380570
Helaas is het gebruik van de 80 toevoeging, als het een NIET origineel Volvo onderdeel is, niet consequent toegepast in het VKO. Dat was wél ooit de bedoeling. Wat mij betreft zou de start op de nieuwe locatie een prima aanleiding zijn om hier scherper op te letten en de voorraad hierop te scannen. Best een klus, maar de moeite waard. Hiermee geeft de VKV ook een signaal af naar de overige commerciële leveranciers. Met genoegen zie ik de toevoeging = Volvo = , echter betekent dit dat alle andere onderdelen het niet zijn ?. Wat me bovendien opvalt is de wildgroei op het gebied van de pakkingen, de kwaliteit is erg wisselend en het zou goed zijn als we daar ook een A en B kwaliteit gaan onderscheiden.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 17-07-2024 15:01 door Ed van der Zee.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
18-07-2024 01:05 #1045870
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Tussenstuk J overdrive 380570
Kennen jullie dit
www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/23873-v...-waterpomp-problemen
verhaaltje nog zat een dubieuze pomp in een orginele verpakking.
Dus het is voor de shop medewerkers echt ondoenbaar om elk artiekel op orginaliteit/pasbaarhied te controleren men moet het echt hebben van leden die tegen problemen aanlopen tijdens montage..
Want die pomp van mij leek op het oog ook goed, maar zie het verhaaltje en dan moet dan net gebeuren met iemand die 10000km van het VOD afwoont.
In het geval van Eric had ik naar een machienefabriek moeten gaan om de zaak te laten vermaken.
Maar het is niet anders en je kunt de shopmedewerkers er niet voor op aanspreken.
Deze kunnen je alleen maar helpen met een vervangend onderdeel dat wel past.
m.vr.gr.
Johan Geers
Dus het is voor de shop medewerkers echt ondoenbaar om elk artiekel op orginaliteit/pasbaarhied te controleren men moet het echt hebben van leden die tegen problemen aanlopen tijdens montage..
Want die pomp van mij leek op het oog ook goed, maar zie het verhaaltje en dan moet dan net gebeuren met iemand die 10000km van het VOD afwoont.
In het geval van Eric had ik naar een machienefabriek moeten gaan om de zaak te laten vermaken.
Maar het is niet anders en je kunt de shopmedewerkers er niet voor op aanspreken.
Deze kunnen je alleen maar helpen met een vervangend onderdeel dat wel past.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Sjef van Giersbergen
- Premium lid
Minder
Meer
19-07-2024 15:17 #1045878
door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Tussenstuk J overdrive 380570
Hallo Eric,
Blijkbaar heb jij de lagerhouder gefabriceerd die zit tussen de M41 bak en het overdrive tussenstuk. Mocht je een tekening hebben, zou ik daar dan een exemplaar van mogen?
vriendelijke groet,
Sjef van Giersbergen
Blijkbaar heb jij de lagerhouder gefabriceerd die zit tussen de M41 bak en het overdrive tussenstuk. Mocht je een tekening hebben, zou ik daar dan een exemplaar van mogen?
vriendelijke groet,
Sjef van Giersbergen
- Eric Dezittere
- Elite lid
Minder
Meer
19-07-2024 18:54 #1045881
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Tussenstuk J overdrive 380570
Dag Sjef. Nee, ik heb er geen tekening van gemaakt. Ik heb het stuk gedraaid en gefreesd startend uit een schel aluminium van 30 mm dik; met naast mij liggend het origineel stuk van Volvo 380445. Is veel werk, maar gelukt. Mvg eric dezittere