koppelingshuis en afdekrubber
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
21-05-2024 15:17 #1045192
door Jaap van der Stad
koppelingshuis en afdekrubber is gemaakt door Jaap van der Stad
Een gaatje in de carterpan tijdens een sleuteldag in Middelbeers leidde uiteindelijk tot de aanschaf van een nieuwe B20 revisiemotor.. Bij de afwerking van de laatste dingen bleek er een scheur in het oude koppelingshuis te zitten. Slechts op 1 plek - Nordicar - was nog een ( gebruikte ) koppelingshuis te koop voor een B20 motor. Gekocht en inmiddels ontvangen. Maar helaas is de levering niet identiek aan de foto op de website.Want hier is de opening voor de hevel praktisch rechthoekig en voorzien van 4 tapeinden om het afdekrubber te fixeren. Bij het geleverde exemplaar ontbreken de 4 tapeinden en de opening is een soort trapezium. Het bijgeleverde afdekrubber heeft die trapezium vorm nog veel meer uitgesproken. Maar het is volledig onduidelijk en ondenkbaar hoe dit rubber gefixeerd zou kunnen worden. Overleg met Nordicar heeft nog niets zinnigs opgeleverd. Er wordt zelfs gezegd dat het afdekken van de opening niet zo belangrijk is?
Heeft het Forum misschien verlichte ideeen, want het is niet waarschijnlijk dat er nog een ander huis en afdekrubber te krijgen zijn.
Bij voorbaat mijn dank
Jaap van der Stad / 15223
Heeft het Forum misschien verlichte ideeen, want het is niet waarschijnlijk dat er nog een ander huis en afdekrubber te krijgen zijn.
Bij voorbaat mijn dank
Jaap van der Stad / 15223
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Platinum lid
Minder
Meer
21-05-2024 20:42 #1045198
door Fred Kok
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Beantwoord door Fred Kok in topic koppelingshuis en afdekrubber
Beste Jaap,
Bij deze Bellhousen, zijn 2 uitvoeringen, de eerste die er af gehaald had heeft rondom dat "rechthoekige" gat 4 getapte gaatjes , er hoort ook een speciaal afdek rubber bij met
nr 687338 kost € 24,40 bij het VKO (hier hoort ook een metalen raampje bij wat geboord is conform de gaatje in het huis, zodat het rubber beter aanligt.
DIe andere zonder die getapte gate heeft vanzelfsprekend een ander afdekrubber met nr 67465, wat €5,65 bij het VKO kost
Ik vertrouw erop dat je zo voldoende geinformeerd bent
succes Fred
Bij deze Bellhousen, zijn 2 uitvoeringen, de eerste die er af gehaald had heeft rondom dat "rechthoekige" gat 4 getapte gaatjes , er hoort ook een speciaal afdek rubber bij met
nr 687338 kost € 24,40 bij het VKO (hier hoort ook een metalen raampje bij wat geboord is conform de gaatje in het huis, zodat het rubber beter aanligt.
DIe andere zonder die getapte gate heeft vanzelfsprekend een ander afdekrubber met nr 67465, wat €5,65 bij het VKO kost
Ik vertrouw erop dat je zo voldoende geinformeerd bent
succes Fred
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
21-05-2024 22:18 #1045199
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic koppelingshuis en afdekrubber
Beste Fred,
Bedankt voor je rectie. Echter...........art 67465 is nergens te vinden. Er bestaat geen afdekrubber van Euro 5,65 in het assortiment bij VKO. Kan je me iets meer op weg helpen.
mvg,
Jaap van der Stad
Bedankt voor je rectie. Echter...........art 67465 is nergens te vinden. Er bestaat geen afdekrubber van Euro 5,65 in het assortiment bij VKO. Kan je me iets meer op weg helpen.
mvg,
Jaap van der Stad
- Kees Vos
- Platinum lid
Minder
Meer
21-05-2024 22:30 #1045200
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic koppelingshuis en afdekrubber
Het is onderdeelnummer 677465
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
21-05-2024 22:34 #1045201
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic koppelingshuis en afdekrubber
Sorry Fred, ik was een beetje kortzichtig. Ik heb nr. 677465 gevonden. Ik heb dit art. samen met het koppelingshuis bij Nordicar gekocht ( kost daar 5x zoveel als bij VKO) maar wij vinden dit rubber heel slecht passen om het hevel heen. En het blijft dan zo'n beetje los bungelen voor het gat. En als je de hevel flink heen en weer schuift, dan dek hij het gat absoluut niet helemaal af. Wat een wonderlijke constructie.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
21-05-2024 23:23 #1045202
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic koppelingshuis en afdekrubber
Ik kan niet nameten of er een van een 240 koppelinghuis past, maar daarvan zijn er verschillende koppelinghuizen met rechthoekige gaten waarin rubbers met een klemrand zitten, bijvoorbeeld de 381288 of de 1220759 in de clubshop (maar er zijn nog meer varianten).
succes,
Rudi
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.