- Berichten: 261
Verschil diesel/benzine versnellingsbak?
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-11-2015 18:33 #155862
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Verschil diesel/benzine versnellingsbak? is gemaakt door Hendrik Teerink
Ik kan een M47 kopen met mechanische telleraansluiting maar die komt uit een diesel. Is die bruikbaar achter een B20?
Ik heb gehoord dat je heel snel moet opschakelen in een dieselbak...
Ik heb gehoord dat je heel snel moet opschakelen in een dieselbak...
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
19-11-2015 23:54 #155881
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Verschil diesel/benzine versnellingsbak?
Zou ff op de site van Lars kijken als ik jou was..
www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...ersnellingsbak-html/
www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...ersnellingsbak-html/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 261
20-11-2015 00:01 #155883
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Verschil diesel/benzine versnellingsbak?
die ken ik, maar daar staat niks over een bak uit een diesel
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
20-11-2015 09:47 #155887
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Verschil diesel/benzine versnellingsbak?
Met elke m47 moet je snel opschakelen ingebouwd in een volvo met origineel een m40.
je hebt ook het gevoel dat het niet klopt.
de verhouding in 1 , 2 , en 3 is niet prettig , wel in de auto waar deze bakken uit komen maar dan is de combi met de achterasverhouding ook correct.
de m40
1 3,13:1
2 1,99:1
3 1,36:1
4 1,00:1
De m46
1 4,03:1
2 2,16:1
3 1,37:1
4 1,00:1
5 0,79:1
De m47 , hier zijn 1 , 2 , 3 , 4 gelijk met de m46 , 5 0,82:1.
je hebt ook het gevoel dat het niet klopt.
de verhouding in 1 , 2 , en 3 is niet prettig , wel in de auto waar deze bakken uit komen maar dan is de combi met de achterasverhouding ook correct.
de m40
1 3,13:1
2 1,99:1
3 1,36:1
4 1,00:1
De m46
1 4,03:1
2 2,16:1
3 1,37:1
4 1,00:1
5 0,79:1
De m47 , hier zijn 1 , 2 , 3 , 4 gelijk met de m46 , 5 0,82:1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 261
20-11-2015 12:22 #155888
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Verschil diesel/benzine versnellingsbak?
Moet ik het wel doen dan? Is het minder geluid meer waard
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
20-11-2015 14:38 #155889
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Verschil diesel/benzine versnellingsbak?
Eigenlijk heb ik alle conversies al gehad/uitgeprobeerd.
wat ik je ervan kan vertellen is dat de originele m41 moeilijk te verkrijgen is , althans een goede.
het is duur en vaak niet goed , wat eenmaal verleten is blijft versleten , wegens de kosten is niet alles te reviseren.
van de m47 met mechanische kilometertelleraandrijving betreft (ford) , dit is de zwakste bak , slijtagegevoelig.
de m47 zonder mechanische kilometertelleraandrijving is beter en zijn zo van de sloop vrijwel altijd goed.
zelf zou ik absoluut gaan voor een m46 met j overdrive met mechanische kilometertelleraandrijving.
Zo van de sloop onder een 240/740 vandaan zijn ze ook vrijwel altijd goed , vaak is het vervangen van een paar keerringen al voldoende.
wat je nodig hebt is verder een koppelingsplaat m46 , verlast koppelingshuis en een verkorte aandrijfas.
of dit het allemaal waard is ?
Om met het huidige verkeer/tempo mee te komen , veel snelweggebruik denk ik het wel .
gebruik je je klassieker voor af en toe een toertje , is het de moeite niet.
wat ik je ervan kan vertellen is dat de originele m41 moeilijk te verkrijgen is , althans een goede.
het is duur en vaak niet goed , wat eenmaal verleten is blijft versleten , wegens de kosten is niet alles te reviseren.
van de m47 met mechanische kilometertelleraandrijving betreft (ford) , dit is de zwakste bak , slijtagegevoelig.
de m47 zonder mechanische kilometertelleraandrijving is beter en zijn zo van de sloop vrijwel altijd goed.
zelf zou ik absoluut gaan voor een m46 met j overdrive met mechanische kilometertelleraandrijving.
Zo van de sloop onder een 240/740 vandaan zijn ze ook vrijwel altijd goed , vaak is het vervangen van een paar keerringen al voldoende.
wat je nodig hebt is verder een koppelingsplaat m46 , verlast koppelingshuis en een verkorte aandrijfas.
of dit het allemaal waard is ?
Om met het huidige verkeer/tempo mee te komen , veel snelweggebruik denk ik het wel .
gebruik je je klassieker voor af en toe een toertje , is het de moeite niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.