Koppelingspedaal Ama staat vast.
- Theo Kion
- Nieuw lid
-
Nu op zoek naar de oplossing van het probleem.... Ik denk dat ik het moet zoeken in de hoofdkoppelingscilinder. Het niveau van de remvloeistof is te laag en op het schutbord aan de binnenkant vind ik enkele drupjes olie.
Mijn vraag: Herkent iemand het probleem en/of heeft iemand tips waar ik moet zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Succes...
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

Overigens gelijk weghalen, remolie is zeer agressief voor je verf/plaatwerk.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Succes
Groeten, Rob
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
"Johan Geers" schreef:
Beste Theo, of de pen gebroken die uit de hulpcilnder komt heb ik wel eens gehad kun je hem ook niet meer intrappen zit hulpcilinder op zijn eindpunt.
succes
Johan Geers

- Theo Kion
- Nieuw lid
-
Vermoedde zelf ook al dat het aan een los onderdeel in de hoofdremcilinder zou liggen. Hulpcilinder zelf niet direct aan gedacht.
Ga beide cilinders maar vervangen en dan ook direct de slangetjes meenemen, nieuwe verse olie..... als ik toch bezig ben, mooie klus voor de winter

- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Dus geluk gehad we hadden wel het plan om te evacueren naar Bacolod zaten we 120km buiten de centerlijn maar was achteraf niet nodig.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rob
- Theo Kion
- Nieuw lid
-
Ik heb vervangen: Hoofkoppelingscilinder, Koperen leiding, Flexibele leiding, Hulpkoppelingscilinder en het Koppelingscilinderstangetje.
En die laatste bleek de boosdoener! (Johan Geers had dus gelijk! )
Dat stangetje vormt de verbinding tussen de hulpkoppelingscilinder en de hevel naar de koppelingsplaten. Dat stangetje (A) was afgebroken (Zie rode breukvlak in de bijgevoegde tekening), waardoor de hevel naar de koppelingsplaten niet meer bediend werd. Door het wegvallen van een groot deel van die stang (het geel gearceerde deel) was de druk weggevallen, waardoor de cilinderkop (X) tegen het uiteinde van de cilinder (Z) drukte. Dat verklaart waarom het pedaal met geen mogelijkheid ingetrapt kon worden en verklaart tevens waarom het olieniveau zo ver gedaald was.
Het schakelt allemaal weer als een zonnetje! En over het zonnetje gesproken, laat maar komen. Dan kan de Amazon weer de weg op