Betere Koppelingsplaten?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-04-2013 17:32 #125730
door Arno Pfennings
Betere Koppelingsplaten? is gemaakt door Arno Pfennings
Na een heel traject afgelegd te hebben om wat extra PK's uit mijn B18 te krijgen is dit zeer goed gelukt....maarrrrr...een vermoedelijk nieuwe verbetering dreigt zich aan te bieden....de koppeling.
Ik heb het idee dat de oorspronkelijk koppeling niet zo handig om gaat met het extra koppel (en dat deze natuurlijk ook niet meer splinternieuw is)....is er iets te zeggen voor betere koppelingsmateriaal dat wel wat directer de boel blijft "volgen"?
Ik heb het idee dat de oorspronkelijk koppeling niet zo handig om gaat met het extra koppel (en dat deze natuurlijk ook niet meer splinternieuw is)....is er iets te zeggen voor betere koppelingsmateriaal dat wel wat directer de boel blijft "volgen"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-04-2013 18:01 #125732
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Betere Koppelingsplaten?
Ik denk dat een nieuwe set voldoende is hoor! Ik heb nog nooit zo'n opgevoerd blok gehad dat hij hem door de koppeling heen trekt. Dan zit je al wel rond de 150+PK.
Mocht je dat halen uit de B18, dan kan je overwegen een zwaardere drukgroep te plaatsen. Tinus(techniek)/(tuning) heeft een leuk assortiment.
Mocht je dat halen uit de B18, dan kan je overwegen een zwaardere drukgroep te plaatsen. Tinus(techniek)/(tuning) heeft een leuk assortiment.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-04-2013 18:11 #125734
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Betere Koppelingsplaten?
Een standaard sachs set is goed genoeg, zowel de plaat als de drukgroep moeten natuurlijk wel in goede staat zijn.
Ook met een tt5 as, dubbele webers maal 2 , dus 4 carburateurs , spagetti spruitstuk en grote kleppen is het mij nog nooit gelukt om de koppeling te laten slippen.
Voorwaarde is wel een vlak vliegwiel, dus een keer af laten draaien kan geen kwaad.
Houdt rekening met een zwaarder koppelingspedaal in geval van een drukgroep met verzwaarde veren, er is meer kracht nodig om door de veerdruk te trappen dus het pedaal zal zwaarder zijn.
Zorg voor een vetvrije montage van het materiaal, remmenreiniger werkt perfect.
Ook met een tt5 as, dubbele webers maal 2 , dus 4 carburateurs , spagetti spruitstuk en grote kleppen is het mij nog nooit gelukt om de koppeling te laten slippen.
Voorwaarde is wel een vlak vliegwiel, dus een keer af laten draaien kan geen kwaad.
Houdt rekening met een zwaarder koppelingspedaal in geval van een drukgroep met verzwaarde veren, er is meer kracht nodig om door de veerdruk te trappen dus het pedaal zal zwaarder zijn.
Zorg voor een vetvrije montage van het materiaal, remmenreiniger werkt perfect.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2013 10:12 #132853
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Betere Koppelingsplaten?
Rene, waar heb jij het vliegwiel laten afdraaien en hoeveel gewicht is er gereduceerd?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2013 12:29 #132856
door Boele Braaksma
Hoi Arno,
Ik heb laatst de vraag gesteld aan Tinustuning, Ben Flierman. Hij kan het vliegwiel afdraaien en, wat zeer noodzakelijk is, balanceren! Ik wacht nog even op mijn reserve vliegwiel en ga er dan ook mee aan de slag.
Groet, Boele
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Betere Koppelingsplaten?
"Arno Pfennings" schreef:
Rene, waar heb jij het vliegwiel laten afdraaien en hoeveel gewicht is er gereduceerd?
Hoi Arno,
Ik heb laatst de vraag gesteld aan Tinustuning, Ben Flierman. Hij kan het vliegwiel afdraaien en, wat zeer noodzakelijk is, balanceren! Ik wacht nog even op mijn reserve vliegwiel en ga er dan ook mee aan de slag.
Groet, Boele
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2013 13:40 #132861
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Betere Koppelingsplaten?
Vliegwiel afdraaien kan bij ons in Alkmaar bij Leeuwenkamp van Langen.
www.remmenservice.nl
ook een perfect adres voor betere remvoeringen en blokken, uit en afdraaien van remschijven en trommels.
ook het vlakken van cilinderkoppen en de gietijzeren spruitstukken.
ze maken ook de betere remslangen waar je bij staat.
ze nemen alle tijd voor je, goed adres.
www.remmenservice.nl
ook een perfect adres voor betere remvoeringen en blokken, uit en afdraaien van remschijven en trommels.
ook het vlakken van cilinderkoppen en de gietijzeren spruitstukken.
ze maken ook de betere remslangen waar je bij staat.
ze nemen alle tijd voor je, goed adres.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2013 16:18 #132873
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Betere Koppelingsplaten?
Hoi Boele,
Bij Ben op de site staat volgens mij ook een kant en klaar vliegwiel, is dit duurder dan het bestaande laten afdraaien en balanceren?
Heb je enig idee hoeveel massa en/of "tegenkoppel" wordt gereduceerd?
Teveel ervan af en het wordt volgens mij een hele nerveuze toestand
Bij Ben op de site staat volgens mij ook een kant en klaar vliegwiel, is dit duurder dan het bestaande laten afdraaien en balanceren?
Heb je enig idee hoeveel massa en/of "tegenkoppel" wordt gereduceerd?
Teveel ervan af en het wordt volgens mij een hele nerveuze toestand