flens cardan-as

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2002 09:21 #56946 door
flens cardan-as is gemaakt door
Ik ben bezig een b20E blok met J overdrive in een 144 met b20A te bouwen.De nieuwe as is dikker en de flenzen zijn groter.Moet de as aangepast worden, of is het mogelijk om de flenzen bij de cardan te verwisselen.Of is er nog ruimte op de spiebaan van de assenom een pasplaat te laten maken voor tussen de flenzen van as en cardan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2002 23:34 #60492 door
Beantwoord door in topic flens cardan-as
Hoi sir,Ik heb bij de installatie van mijn overdrive de flens op de achteras vervangen, leek mij de meest logische aanpassing.Bij mijn auto zat de moer echter ongelofelijk vast. (w.s. is dit vaak het geval)Uiteindelijk lukte het me om hem los te krijgen door een de auto ca. 50cm. omhoog te krikken, de dop met "vaste ratel"? met een pijp ca. 1 meter te verlengen, deze schuin onder de auto te plaatsen en de auto te laten zakken zodat het gewicht van de auto het werk doet.Daarna was het een fluitje van een eurocent.Doe je best, Joost.

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2002 07:47 #60491 door
Beantwoord door in topic flens cardan-as
Volgens mij heb je een bak uit een 240 serie, deze hebben namelijk een dikkere as en grotere flens. De eigenaar die bij mijn Amazon de overdrive eronder heeft gebouwd, heeft de cardankoppeling met grote flens aan een dunne aandrijfas gelast. Ik heb geen overmatige trillingen dus de balans van de as zit wel goed, maar als je dan de as eens wil demonteren moet je de bak laten zakken omdat de flens niet door het gat in de tunnel past. Het beste lijkt mij in jouw geval om toch de flens op de bak te verwisselen voor het bij jouw auto horende maatje. Succes

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD