overdrive of 5 bak
- Bezoeker
02-05-2002 13:20 #56893
door
overdrive of 5 bak is gemaakt door
Beste allemaalIk heb eeb prachtige P130 uit 1970, B20 motor. Ik peins erover om er een overdrive in te laten zetten of een 5 bak uit een ander model. Heeft iemand daar ervaring mee en wat zijn de gemiddelde kosten?Anne
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
02-05-2002 13:42 #60649
door
Beantwoord door in topic overdrive of 5 bak
Anne,Een 5-bak is niet mogelijk zonder een stevige verbouwing (verbreden tunnel etc.). Een overdrive is redelijk eenvoudig in te bouwen. Let wel dat je een bak koopt inclusief de korte cardanas. Een bak (M41) kost tussen 300 en 800 Euro (als ik de prijzen uit de advertenties goed in het geheugen heb). Ruilbakken zijn goed verkrijgbaar (zie VOD), dus het kopen van een goedkoop slecht exemplaar en deze direct omruilen kan voordelen hebben met betrekking tot de betrouwbaarheid. En dan komt nog het monteren van de bak er bij aan kosten, reken al gauw op 4 tot 6 uur werk bij een garage.Succes ermee.
- Bezoeker
03-05-2002 19:50 #60648
door
Beantwoord door in topic overdrive of 5 bak
De "makkelijkste", maar duurste optie is het M41+OD-combo zoals het origineel ondergebouwd werd. Duur, want gewild en schaars.Een andere optie is de versnellingsbak+OD van de 200-serie, echter dat betekent verbreden tunnel omdat die bak breder is. Veel goedkoper in aanschaf, maar uiteindelijk na verbouwing toch weer wat duurder.Waarom doe je niet zoals ik: stug blijven doorrijden met de M40? Oké, is wat luidruchtiger op de snelweg, nou en! Ik heb geen klassieker gekocht voor het comfort, maar voor de sensatie van het rijden van een èchte auto (moderne auto's zijn geen echte auto's meer, maar luxe vervoermiddelen op wielen. Ik heb dan ook geen moderne auto meer.)