- Berichten: 30
Volvo 140 Rijders
- Ton Verhaagen
- Junior lid
Minder
Meer
02-04-2017 21:27 - 02-04-2017 21:29 #167856
door Ton Verhaagen
1974 Volvo 142
Beantwoord door Ton Verhaagen in topic Volvo 140 Rijders
De kilometerstand is na zoveel jaren nooit 100% zeker. Toch is documentatie (historie) en de algehele toestand wel een aanwijzing of de wagen niet helemaal afgereden is. Mijn 142 is tot 2011 van één Zweedse mevrouw geweest (geen oud omaatje). De 142 heeft nog de originele lak. Dus ik hoop dat de 159.000km klopt. Deze foto is van de sleuteldag gisteren.
1974 Volvo 142
Laatst bewerkt 02-04-2017 21:29 door Ton Verhaagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
03-04-2017 09:02 #167858
door 05703-dummy
Beste Dirk, ik heb deze auto nu bijna 13 jaar en ik ben nog nooit op een Zeeuwse sleuteldag geweest...
Je bent dus in de war met een andere 145 denk ik .
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo 140 Rijders
Dirk de Vries schreef : jij hans
Beste Dirk, ik heb deze auto nu bijna 13 jaar en ik ben nog nooit op een Zeeuwse sleuteldag geweest...
Je bent dus in de war met een andere 145 denk ik .
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
03-04-2017 09:20 - 03-04-2017 09:21 #167859
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo 140 Rijders
en wat kilomterstanden betreft is het inderdaad (meestal) gissen. mijn 145 komt uit de USA en is geïmporteerd voordat ik 'm kocht.
uiteraard zat er toen een mijlenteller in, deze heb ik vervangen door een kilometerteller; ik heb de standen bij wisseling genoteerd en aan de verzekering doorgegeven. maar uiteindelijk draagt dit natuurlijk niet bij aan een heldere kilometerstand.
er zat toen overigens een B18 in (dus al niet meer de originele motor), ik heb deze vervangen door een gereviseerde B20B. dus da's al -minimaal- motor nummer 3. ook is de versnellingsbak inmiddels gereviseerd.
ik ben het dus met Tom eens dat kilometerstanden op een gegeven moment helemaal niets meer zeggen en dat de staat van onderhoud veel belangrijker is.
uiteraard zat er toen een mijlenteller in, deze heb ik vervangen door een kilometerteller; ik heb de standen bij wisseling genoteerd en aan de verzekering doorgegeven. maar uiteindelijk draagt dit natuurlijk niet bij aan een heldere kilometerstand.
er zat toen overigens een B18 in (dus al niet meer de originele motor), ik heb deze vervangen door een gereviseerde B20B. dus da's al -minimaal- motor nummer 3. ook is de versnellingsbak inmiddels gereviseerd.
ik ben het dus met Tom eens dat kilometerstanden op een gegeven moment helemaal niets meer zeggen en dat de staat van onderhoud veel belangrijker is.
Groet, Hans
Laatst bewerkt 03-04-2017 09:21 door 05703-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 547
04-04-2017 10:46 #167886
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo 140 Rijders
De km-stand van mijn 142 (1968) uit Finland staat nu op ruim 265.000.
Heeft volgens Volvo-Zweden nog de originele B18 motor en originele M40 bak; matching numbers.
Datum/jaarstempel op de achterzijde van de klok klopt met het bouwjaar.
De totale originele staat van de auto heeft mij overtuigd van de correctheid van deze km-stand. Maar: onderhoudsboekjes waren er niet bij; enkel enkele km.stand-notities in het Finstalige instructieboekje dat bij de auto zat; dat dan weer wel....
De 142 van mijn zoon is een originele Nederlander uit 1969 en gaat nu richting 370.000 km. NAP volgens de RDW. Eigenlijk ook nog niet eens zo veel in al die jaren
Heeft volgens Volvo-Zweden nog de originele B18 motor en originele M40 bak; matching numbers.
Datum/jaarstempel op de achterzijde van de klok klopt met het bouwjaar.
De totale originele staat van de auto heeft mij overtuigd van de correctheid van deze km-stand. Maar: onderhoudsboekjes waren er niet bij; enkel enkele km.stand-notities in het Finstalige instructieboekje dat bij de auto zat; dat dan weer wel....
De 142 van mijn zoon is een originele Nederlander uit 1969 en gaat nu richting 370.000 km. NAP volgens de RDW. Eigenlijk ook nog niet eens zo veel in al die jaren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas van der Slikke
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-05-2017 16:58 #169116
door Bas van der Slikke
Beantwoord door Bas van der Slikke in topic Volvo 140 Rijders
Hallo André,
Een late reactie, maar ik kwam net je post pas tegen.
Ik heb nu mijn 142 ongeveer één jaar. Afgelopen winter probleemloos doorgekomen, nu kan hij 'uitrusten' omdat ik woon-werk nu vaker met de fiets doe. W.s. ben ik 23 september op de Volvobeurs, wellicht tot dan!
Veel plezier met je 140-er!
Groetjes,
Bas.
Een late reactie, maar ik kwam net je post pas tegen.
Ik heb nu mijn 142 ongeveer één jaar. Afgelopen winter probleemloos doorgekomen, nu kan hij 'uitrusten' omdat ik woon-werk nu vaker met de fiets doe. W.s. ben ik 23 september op de Volvobeurs, wellicht tot dan!
Veel plezier met je 140-er!
Groetjes,
Bas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin van Orsouw
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 75
28-09-2017 16:03 - 28-09-2017 16:04 #172071
door Justin van Orsouw
Beantwoord door Justin van Orsouw in topic Volvo 140 Rijders
Hoi Allen,
Om als relatief nieuw lid dit topic maar weer onder de aandacht te brengen!
Ik ben ook fan van de 140 serie, eigenaar van een originele gentse (mogelijk 28e hands) 144DL, een aantal maanden geleden geimporteerd uit België, gekomen met de in België verplichte toevoeging van mistlampen voor en achter. Foto is van voordat die op kenteken kwam.
Ongeveer 10 jaar geleden was ik al de gelukkige eigenaar van een rode 142 uit '72 die toen ook vrij snel weer weg moest, dit jaar kon ik pas weer deze geweldige hobby hervatten.
Mijn auto lijkt redelijk origineel, maar je kunt nooit van alle 45 jaren weten wat er is gebeurt, zeker omdat mijn kilometer stand maar 167k [strike]is[/strike] aangeeft. Aan de lak en kitrandjes hier en daar is wel te zien dat deze wat heeft meegemaakt, maar ook op andere punten dat er ook wel liefde aan is besteedt.
Mijn doel is er zo lang mogelijk mee te rijden, want dat vind ik toch het leukst!
Justin
Om als relatief nieuw lid dit topic maar weer onder de aandacht te brengen!
Ik ben ook fan van de 140 serie, eigenaar van een originele gentse (mogelijk 28e hands) 144DL, een aantal maanden geleden geimporteerd uit België, gekomen met de in België verplichte toevoeging van mistlampen voor en achter. Foto is van voordat die op kenteken kwam.
Ongeveer 10 jaar geleden was ik al de gelukkige eigenaar van een rode 142 uit '72 die toen ook vrij snel weer weg moest, dit jaar kon ik pas weer deze geweldige hobby hervatten.
Mijn auto lijkt redelijk origineel, maar je kunt nooit van alle 45 jaren weten wat er is gebeurt, zeker omdat mijn kilometer stand maar 167k [strike]is[/strike] aangeeft. Aan de lak en kitrandjes hier en daar is wel te zien dat deze wat heeft meegemaakt, maar ook op andere punten dat er ook wel liefde aan is besteedt.
Mijn doel is er zo lang mogelijk mee te rijden, want dat vind ik toch het leukst!
Justin
Laatst bewerkt 28-09-2017 16:04 door Justin van Orsouw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 326
28-09-2017 16:10 #172072
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Volvo 140 Rijders
Leuke auto Justin, zo'n 72-er. Heb zelf net zo'n een maar dan blauw. En zoals je schrijft, het blijft leuk om in zulke auto's te rijden!
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bert Wisse
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 17
23-10-2017 12:57 #172708
door Bert Wisse
Bert Wisse
Erica
P1200 1958
P221 1964
P 130 1969
V70R 2003
XC70 D5 2008
Beantwoord door Bert Wisse in topic Volvo 140 Rijders
Hallo 140-ers,
ze zijn er niet zo vaak meer, maar ik heb geluk gehad en een 144 uit 1974, steeds in eigendom geweest bij één familie in Zweden. De auto werd jaren gekoesterd door de erfgenamen van de overleden eerste eigenaar en keurig voorzien van keuringen, jaar in, jaar uit.
De auto staat in de eerste lak en is absoluut roest-, kras- en schadevrij. Eigenlijk verkeert ie in nieuwstaat en heeft aantoonbaar slechts 128000 km.
Zaterdag haal ik hem op en zal daarna in elk geval eens een foto plaatsen.
Hij zal gekoesterd blijven, maar is toch ook vooral bedoeld om zeer regelmatig te gebruiken, met uitzondering van winterse dagen. Niet vanwege de kou, maar om het zout hier te lande hou ik hem wel in de luwte.
Nadere berichten volgen,
Bert Wisse
ze zijn er niet zo vaak meer, maar ik heb geluk gehad en een 144 uit 1974, steeds in eigendom geweest bij één familie in Zweden. De auto werd jaren gekoesterd door de erfgenamen van de overleden eerste eigenaar en keurig voorzien van keuringen, jaar in, jaar uit.
De auto staat in de eerste lak en is absoluut roest-, kras- en schadevrij. Eigenlijk verkeert ie in nieuwstaat en heeft aantoonbaar slechts 128000 km.
Zaterdag haal ik hem op en zal daarna in elk geval eens een foto plaatsen.
Hij zal gekoesterd blijven, maar is toch ook vooral bedoeld om zeer regelmatig te gebruiken, met uitzondering van winterse dagen. Niet vanwege de kou, maar om het zout hier te lande hou ik hem wel in de luwte.
Nadere berichten volgen,
Bert Wisse
Bert Wisse
Erica
P1200 1958
P221 1964
P 130 1969
V70R 2003
XC70 D5 2008
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 547
23-10-2017 13:07 #172710
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo 140 Rijders
Klinkt heel goed, Bert! Ben benieuwd naar de foto's...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ernest Zethof
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 136
23-10-2017 21:33 #172725
door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Volvo 140 Rijders
Hoi Bert, leuk ! en een 74 er, helemaal zeldzaam aan het worden. Belangrijk, conserveren op de bekende plekken. Heb mij. 74er na restauratie goed overal in de Fluid film gezet. Kun je zelf doen, met de diverse behandel pakketten of via Volvo Klassiekers van Dries Bakkenes. Succes , zie graag de foto’s
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.