De sjaak met distributie

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2023 17:29 #1042508 door V300 register
De sjaak met distributie is gemaakt door V300 register
Ik had hem 100 procent in lijn liggen, en ze kwamen niet tegen de kleppen aan, dat zag ik met de draadcamara.

Ik starten, boel geratel echt hard, en ja hoor, tegen de kleppen aan! Draad camara erin, en die bevestigde het vermoeden!

Vreemd... Dus blijkbaar versprongen nadat hij goed stond....

Kan paar oorzaken bedenken. Het kleine wieltjes kon ik zonder veel moeite van de spie halen zonder de spie te verwijderen. Ik heb een nieuw wiel geplaats door over de spie te schuiven maar hij kan toch niet van zo.n spie verschoven zijn? Immers het hulpasje klemt het. Lijkt me onmogelijk.

Wellicht dat er 1 of 2 kleppen niet op tijd staan zat ik me met te bedenken. Beetje vreemd maar er zat een grote klem onder het distributiedeksel helemaal in olie kleur. Die heb ik er waarschijnlijk 20 jaar geleden in laten vallen dus een wonder dat er niks stuk is gegaan. Lijkt op de klem boven op het distributiedeksel voor de waterslang alleen dan de helft kleiner. Wellicht zijn de kleppen gesteld met die klem erop en staan ze nu dus niet meer goed. Maar dan zou er 1 of 2 kleppen tegen de cilinder moeten komen niet alle 4. Moet ik nog nakijken. Klem was zeer moeilijk te zien vanwege de oliekleur. Als er een bout is het gelijk stuk dus een wonder is het wel zo lang.

Het meest waarschijnlijke is dat de boel na montage versprongen. is. Ik heb voordat i de klem verwijderd heb met de Camara alle 4 de cilinders bekeken en geen een kwam er tegen aan. Nu wel....

Wat een gedoe allemaal.....hoop dat het een kwestie is van kleppen stellen maar lijkt mij onwaarschijnlijk...

Maar als 1 of 2 kleppen er goed tegen komen en 2 cilinders totaal niet dan moet het wel kleppen stellen zijn. Ga ik bekijken
had nog audio fragment maar kan ik niet bijvoegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets