Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit

Lees meer
29-04-2024 15:18 - 29-04-2024 15:21 #1045044 door D.B. Platvoet
Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit is gemaakt door D.B. Platvoet
Beste allen,

De waarschuwing voor de remdruk brand wanneer deze aangesloten is, maar ik zou graag willen weten of deze defect is of dat ik daadwerkelijk een remprobleem heb. Weet iemand hoe lang het pinnetje hoort te zijn van de drukverschil verklikker van een dubbel circuit bij een Amazone/140? 

Het is onderdeelnummer 679938, maar in de boeken kan ik deze lengte zo niet vinden.
​​​​​​​
Alvast dank,
Daniël  
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2024 19:03 - 29-04-2024 19:45 #1045046 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Hallo,
ik kan helaas nu niet meten (ofschoon ik ergens zelfs nog nieuwe moet hebben liggen), maar als ik de afbeeldingen bekijk (zoek maar eens op onderdeelnummer bij Skandix of Nordicar) lijkt mij het pinnetje van die van jou iets te kort.
Maar je kunt het eigenlijk ook zelf zien/uitproberen:
kijk in het gat waaruit je de schakelaar gedemonteerd hebt, als je daar in het midden de twee hoge uiteinde-delen van de twee kleine zuigertjes in het verdeelblok tegen elkaar ziet zitten (dus midden in het gat het scheidingsvlak van de twee zuigertjes) en de schakelaar werkt als je hem handmatig bediend, en hij toch signaal geeft als hij gemonteerd is, is het pinnetje te kort (maar dan is het uiteinde van het pinnetje normaal ook niet zo mooi vlak als dat het in de fabriek gemaakt is).
Je zou natuurlijk, na er zeker van te zijn dat de stand van de zuigertjes in orde is, ook kunnen meten of de gatdiepte tot de zuigertjes niet te diep is tov de nog uitstekende lengte van het pinnetje als je de schakelaar handmatig tot uitschakelen indrukt.
succes,
Rudi
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-04-2024 19:50 #1045047 door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Hallo,
Als 1 kant van het remsysteem leeg of lek is geweest dan kan de zuiger uit het midden staan,
even op de rem trappen dan zal de zuiger weer in het midden staan nu is de juiste diepte te
meten.

Groet
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2024 10:26 #1045048 door D.B. Platvoet
Beantwoord door D.B. Platvoet in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Hoi allen,

Bedankt voor het meedenken, nog niet aan gedacht om de huidige diepte na te meten :)

Zojuist even een foto kunnen nemen en nagemeten, de pin lijkt inderdaad te kort. De diepte tot aan het hoogste punt is gelijk aan de lengte van het pinnetje nu. 

Nog even met een uitvergrote foto van internet gekeken en de pin hoort minimaal 2 mm langer te zijn. Dus mocht iemand nog zoeken in de toekomst; minimaal 8,5 mm.

Het lijkt erop of de cilinders wel goed zitten, zie foto, @Rudi zou jij dit zo kunnen zien?

Gr,
Daniël 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-04-2024 12:30 - 30-04-2024 12:32 #1045049 door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Hallo,

Bij het vergroten van de sensor lijkt er een ring op te zitten dat zou kunnen verklaren
dat de gemeten afstand niet goed is.
Meten vanaf de bovenkant gat en de afstand totale draad van sensor met pin.

In het onderdelenboek komt er geen ring te zitten.

Groet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2024 12:45 #1045050 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
En op jouw onscherpe foto lijkt het toch dat de cilinder niet goed zit, maar naar één kant zijn gedrukt. Er moet een opening zichtbaar zijn.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2024 13:48 #1045051 door D.B. Platvoet
Beantwoord door D.B. Platvoet in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Hi Berend,

Goede tip. Ga ik proberen de ring even te verwijderen. Nog een cadeautje van de vorige eigenaar wat eraf mag :) ... 

@ Tom, er is een opening zichtbaar, kon in deze rare hoek niet echt een goede foto maken.

Gr,
Daniël 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-04-2024 17:39 #1045056 door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Hallo,

De foto is goed om te zien dat in het midden een kleine groef zit, maar kan beter mogelijk demonteren
en goed heen en weer bewegen mogelijk veertjes slecht ?

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2024 18:26 #1045057 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Zover ik het zie zitten de zuigertjes niet ideaal in het midden maar genoeg in het midden dat een schakelaartje met juiste lengte van het pennetje uitgeschakeld moet zijn.
Soms zitten de zuigertjes vast, maar het blokje is makkelijk te demonteren en alles schoon te maken. De zuigertjes moeten zich als alles goed is zonder enige remdruk in het midden positioneren (er zitten veertjes achter die dat doen als alles gangbaar is).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2024 07:43 - 01-05-2024 07:44 #1045060 door D.B. Platvoet
Beantwoord door D.B. Platvoet in topic Lengte sensor remdrukverklikker dubbel circuit
Ok dank voor de reacties heren. 

Dan ga ik dit binnenkort even goed uit elkaar halen en reviseren zover mogelijk en ondertussen een vervangende sensor regelen.

Gr,
Daniël 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.