Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?
- Robert Walstra
-
- Senior lid
-
Die van mij ga ik binnenkort vervangen. Zijn er leden die ervaring hebben met deze 'VW schakelaar' en dit kunnen bevestigen?
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 693
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
@Arnold"Arnold de Groot" schreef:
Maar ik heb genoten van je blog!
Bedankt voor het compliment.
Derde remlicht zal ik eens over nadenken. (goede tip!)
Wil hem wel zo origineel mogelijk houden, dus dat is dan ff de keuze tussen veiligheid en originaliteit. In eerste instantie maar eens oplossen door een 'betere' remlichtschakelaar, waardoor de remlichten eerder gaan branden. Ben nog steeds benieuwd naar mogelijke ervaringen van leden met een 'VW schakelaar'.
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 693
Derde remlicht op 1800E
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379
Dit zou roet in het eten kunnen gooien.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat bereik je alleen met een (goed gemonteerde) mechanische schakelaar. Daarmee zullen de remlichten per definitie altijd iets eerder gaan branden dan met wat voor hydraulische schakelaar dan ook. Zie ook het topic "remlichtschakelaar vervangen"."Robert Walstra" schreef:
...In eerste instantie maar eens oplossen door een 'betere' remlichtschakelaar, waardoor de remlichten eerder gaan branden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat is inderdaad waar Reinoud."Reinoud ter Braake" schreef:
...heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft...
Heb vragen gesteld bij de bewuste leverancier om mogelijke verschillen uit te sluiten.
Eens!"Gert Vegter" schreef:
...Dat bereik je alleen met een (goed gemonteerde) mechanische schakelaar. Daarmee zullen de remlichten per definitie altijd iets eerder gaan branden dan met wat voor hydraulische schakelaar dan ook. Zie ook het topic "remlichtschakelaar vervangen"...
Wil echter eerst kijken of ik een acceptabele verbetering krijg met een nieuwe remlichtschakelaar. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren is dit zeker een optie.
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Ik heb toen een remlicht schakelaar gepakt van een fiat 850.

selfmade beugeltje

gemonteerd, let niet op dat gat die was voor de airco slangen. Helaas zat het spul er niet meer dat ik de combi kocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb na de terechte opmerking van Reinoud bij leveranciers vragen gesteld."Reinoud ter Braake" schreef:
...heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft...
Het schroefdraad is 1/8 “ gasdraad (taps toelopend voor de afdichting) bij de Volvo remlichtschakelaar.
Het schroefdraad is M10x1 (taps toelopend voor de afdichting) bij de Kever remlichtschakelaar.
Volgens mij zijn dit verschillen die je nauwelijks kunt meten en er ook weinig van zal merken.
@René Minnebo
Dat is inderdaad een mogelijk alternatief.
Keurige oplossing als een nieuwe remlichtschakelaar niet de gewenste verbetering brengt en ik hou dit zeker als optie.
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Robert Walstra" schreef:
Ik heb na de terechte opmerking van Reinoud bij leveranciers vragen gesteld."Reinoud ter Braake" schreef:
...heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft...
Het schroefdraad is 1/8 “ gasdraad (taps toelopend voor de afdichting) bij de Volvo remlichtschakelaar.
Het schroefdraad is M10x1 (taps toelopend voor de afdichting) bij de Kever remlichtschakelaar.
Volgens mij zijn dit verschillen die je nauwelijks kunt meten en er ook weinig van zal merken.
@René Minnebo
Dat is inderdaad een mogelijk alternatief.
Keurige oplossing als een nieuwe remlichtschakelaar niet de gewenste verbetering brengt en ik hou dit zeker als optie.
Pas wel op dat je de schroefdraad van het verdeelblokje niet stuk draaid, 1/8" en m10 zijn toch echt iets verschillend. En volgens mij is het verdeel blokje van messing dus die gaat zich eerder vormen dan de schakelaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.