remleiding verstopt?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2004 22:17 #53925 door
remleiding verstopt? is gemaakt door
Onderstaand probleem heb ik bij een 245, maar ik hoop dat de kenners op dit terrein me dit zullen vergeven, kan tenslotte ook leerzaam zijn voor onze eigen toegelaten typen (over de toelating van de 200-serie discussieer ik overigens ook graag):
Na revisie heb ik de remklauwen gemonteerd en ontlucht. Linksvoor ging dit probleemloos, maar rechtsvoor kwam er geen remvloeistof uit de bovenste ontluchtingsnippel.
Het blijkt dat er geen remvloeistof uit de bovenste leiding komt: bij losnemen van de betreffende aansluiting komt er niets uit, hoe hard je het rempedaal ook intrapt.
Wat is de handigste manier van zoeken? Stapsgewijs alle koppelingen losnemen en elk stukje testen, of is een meer voor de hand liggende oorzaak waar de eerste aandacht op kan worden gericht? Voor de duidelijkheid: het is een gescheiden remsysteem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2004 22:39 #72292 door
Beantwoord door in topic remleiding verstopt?
In dit geval is er sprake van een verstopte remslang.De leiding zelf zal niet verstopt zijn .Als je de slang bij de volgende leiding losmaakt zul je zien dat daar wel vloeistof komt.Dit komt veel voor bij vooral gescheiden remsysteem van b20 amazon en 140 en 164 ,Men krijgt dan een zuiger van een remklauw niet terug en men koopt nieuwe klauwen,dan blijkt het probleem in een slang te zitten.Dus als een zuiger van een remklauw niet kan worden ingedrukt,draai dan een ontluchtingsnippel los.Kun je de zuiger dan wel indrukken ,dan is de slang verstopt.Het is dan wel verstandig om meteen alle slangen dan te vervangen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2004 22:42 #72291 door
mijn naam was verkeerd gespeld !!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2004 23:01 #72290 door
Op zo'n gericht antwoord hoopte ik bij het stellen van de vraag! Bedankt Niek, ik zal het direct morgen proberen.
Maar: waarom zou een dikkere remslang eerder verstopt raken dan een dun koperen leidinkje?
En dan in dit kader nog een vraag: bij het reviseren van de klauwen bleek er op sommige plaatsen in de remcylinders een neerslag te zitten, die bestond uit witte brokjes krijt-achtig spul. Wat zou dat kunnen zijn?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2004 23:35 #72289 door
rubber dat ouder wordt, wordt poreus en kan vocht opnemen. Een rubberen slang zal dan naar binnen toe zwellen -> verstopping. Mbt de witte uitslag kan ik alleen maar raden naar één of andere corrosie uitslag.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2004 11:44 #72288 door
Niek, het was inderdaad de slang. Er zit al een nieuwe op en alles werkt weer. Handig, die tips die je direct naar de oplossing leiden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2004 22:09 #72287 door
Een dergelijk probleem heb ik ook eens gehad bij mijn B20A Amazon.
De dikkere slang zou een tragere stroom hebben en eerder neerslagen bevatten dan de leidingen. Het opzwellen naar binnen toe leidt dan vaak tot een "ventiel" werking waardoor wielen gaan blokkeren.
Bij de Amazon met dubbel systeem vaak een van de achterwielen omdat daar de druk het laagst is.
Overigens nieuwe klauwen voor je turbo is natuurlijk nooit weg......geldt ook voor de slangen... en is een veilig gevoel.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD