B20A met Hall sensor/ Hotspark / Powerspark

  • Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
07-08-2013 14:20 #130633 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic B20A met Hall sensor/ Hotspark / Powerspark
Mooi dat mijn oude verdeler een goed tweede leven krijgt ;)
Ik wil je wel aanraden de draden van de kit binnen de verdeler goed vast te zetten. Ik heb eens meegemaakt dat een van deze draden tegen de rotor kwam en helemaal doorgesleten was. Da's niet leuk om langs de weg te repareren, kan ik je vertellen.

Overigens zal een iets verdraaide verdelerkap niet voor andere ontstekingstiming zorgen. Het moment van de vonk wordt bepaald door de punten (nu door de Hall-sensor + electra), de rotor geeft deze elektrische puls door via de verdelerkap. Het contactpunt op de kap moet simpelweg dicht in de buurt van de rotor zijn op dat moment.
Dat je liever hebt dat de kap strak zit, is een ander verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Jonges (GAST)
  • Marcel Jonges (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-08-2013 20:51 #130645 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic B20A met Hall sensor/ Hotspark / Powerspark
Ha Kees-Peter,

Grappig, om de verkoper in dit topic tegen te komen:) Omgekeerd wellicht ook verrassend. Je hebt inderdaad een punt met de verdeelkap. Heeft geen impact op ontsteking moment. Heb ik niet goed over nagedacht.
Jij hebt inmiddels 123-ignition? Want jouw oude verdeler was trouwens nog in verrassende conditie! Metname de werkende vacuümvervroeger, heb ik merkbaar positieve effecten mee.

De draden van de Hall sensor lopen zo vér mogelijk van de draaiende ring af. Afgelopen weken enkele malen gecheckt of deze iets verlopen qua locatie, maar nee. Alles lijkt prima voor de Bakker. Heb trouwens wél een condensator en contactpunt bij me just in case. Kom je iig thuis als de electronica het begeeft.

Bij het VOD waren ze niet op de hoogte van de Facet verdeelkap pasvorm. Ze zoeken daar nu eea uit en kijken naar alternatieven.


Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
08-08-2013 12:02 #130655 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic B20A met Hall sensor/ Hotspark / Powerspark
Je hebt mazzel gehad, Marcel :D .
Van de week kwam ik de verdeler tegen die uit mijn 142 komt. Dat betekent dat ik jou mijn 'goede reserve' verdeler heb verkocht. Mijn gebruikte verdeler is overigens ook nog prima als back-up.

Ik ben inderdaad over op de 123-ignition na de falende Hotsparks. Aardige investering, maar wel weer makkelijk tegen de tijd dat ik de nokkenas ga upgraden: nieuwe ontstekingscurve op afroep.

Bij mij liepen de draden in eerste instantie ook netjes, maar na verloop van tijd is dit dus toch misgegaan. Blijkbaar langzaam naar buiten getrokken door motortrillingen. Als ik zo'n set nog een keer zou gebruiken (waarom niet, het werkte op zich goed), zou ik de draden vastzetten met een 2-componentenkit oid.
Maar als je het vertrouwt, lekker zo laten ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.