motorsteunen b18 in de pv
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 09:45 #54011
door
motorsteunen b18 in de pv is gemaakt door
Van het weekend heb ik het motorblok in de Duett getakelt. Maar ik had grote problemen met de passing van de motorsteunen.
Ik had oorspronkelijk een B16. Nu heb ik een B18 en ik heb ook een B18 vooras, want de oude was doorgeroest. Bij een van de bekende leveranciers had ik motorsteunen gekocht (die plaatstalen oren die met drie schroeven aan je blok geschroeft zitten). Bij mij wijzen die steunen zo maf naar boven, net of de hoek in de plaat te scherp is. Heb ik per ongeluk Amazone steunen te pakken gekregen, of zijn die wel het zelfde? Of is het normaal dat je het rubber met de bouten krom trekt?
Ik had oorspronkelijk een B16. Nu heb ik een B18 en ik heb ook een B18 vooras, want de oude was doorgeroest. Bij een van de bekende leveranciers had ik motorsteunen gekocht (die plaatstalen oren die met drie schroeven aan je blok geschroeft zitten). Bij mij wijzen die steunen zo maf naar boven, net of de hoek in de plaat te scherp is. Heb ik per ongeluk Amazone steunen te pakken gekregen, of zijn die wel het zelfde? Of is het normaal dat je het rubber met de bouten krom trekt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 11:27 #71755
door
Beantwoord door in topic motorsteunen b18 in de pv
Geen idee of ze in een duett anders zijn. In een amazone staan de steunen inderdaad wat naar boven, maar de rubbers trek je zeker niet krom. Zou ook slecht zijn voor de rubbers.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 13:03 #71754
door
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Mijn vraag is of in de Amazone de steunen meer naar boven wijzen dan in een Duett/PV. Met andere woorden, zou ik de verkeerde steunen hebben? Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezond is om de rubbers krom te trekken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 14:48 #71753
door
het type motorsteun wordt bepaald door het type motor en de voorbrug die in een bepaalde wagen gemonteerd is. Ik neem aan dat je nu een B18 hebt en een voorbrug die past op je Duett, en dus ook op een PV.
Ik zie hier bij mij volgende verschillen wat de motorsteunen betreft:
op mijn PV544C: de opening waarin de as van de gummibloc wordt vastgemaakt bevindt zich ter hoogte van de middenste van de 3 openingen a/d kant vh motorblok;
op mijn AM: dezelfde opening bevindt zich nu meer ter hoogte van de voorste van deze 3 openingen;
andere beschrijving vh verschil:
noem "vlak1" het vlak met 1 opening (= kant voorbrug), "vlak3" het vlak met 3 openingen (= kant motor), dan zullen bij PV/Duett vlak1 en vlak3 mekaar niet snijden, terwijl dit wel het geval is bij AM; nog anders: als ik vlak1 bij PV in de stand van vlak1 bij AM zou willen brengen, dan moet ik op vlak1 bij PV een heel serieuze torsie doorvoeren. Ik denk dat volgende het geval is: 1) je hebt de steunen voor een AM voorbrug, 2) je zult er niet in slagen de B18 met deze steunen in je Duett te plaatsen (de motor zal +-2cm te veel naar achter staan).
Ik zie hier bij mij volgende verschillen wat de motorsteunen betreft:
op mijn PV544C: de opening waarin de as van de gummibloc wordt vastgemaakt bevindt zich ter hoogte van de middenste van de 3 openingen a/d kant vh motorblok;
op mijn AM: dezelfde opening bevindt zich nu meer ter hoogte van de voorste van deze 3 openingen;
andere beschrijving vh verschil:
noem "vlak1" het vlak met 1 opening (= kant voorbrug), "vlak3" het vlak met 3 openingen (= kant motor), dan zullen bij PV/Duett vlak1 en vlak3 mekaar niet snijden, terwijl dit wel het geval is bij AM; nog anders: als ik vlak1 bij PV in de stand van vlak1 bij AM zou willen brengen, dan moet ik op vlak1 bij PV een heel serieuze torsie doorvoeren. Ik denk dat volgende het geval is: 1) je hebt de steunen voor een AM voorbrug, 2) je zult er niet in slagen de B18 met deze steunen in je Duett te plaatsen (de motor zal +-2cm te veel naar achter staan).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 16:07 #71752
door
Bedankt Willy, ik geloof dat ik je begrijp. Ik ga vanavond even kijken in de schuur. Dat van het motorblok 2cm te ver naar achteren is wel een goede clou.
Zucht, heb ik ze net zo mooi gepoedercoat...
Zucht, heb ik ze net zo mooi gepoedercoat...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 20:02 #71751
door
Let op dat de originele rechter motorsteun van een b18 duett langer is dan de linker.Dit is bij een pv en een amazon niet zo.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 20:06 #71750
door
Het beste is aan duett steunen proberen te komen.Ik weet het niet helemaal zeker (ik kan het nu niet nakijken) maar een duett subframe is,dacht ik,anders dan een pv subframe
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 20:49 #71749
door
De vraag is dan of ik een PV of een Duett subframe heb. Volgens mij komt 'ie uit een PV. Ik heb dat allemaal heel mooi uitgemeten met de wieluitlijning ed. dus dat zit wel goed.
Als ik naar die steunen kijk dan zit het gat van het rubber ongeveer ter hoogte van het middelste gat van de drie motorgaten. Hoogstens 1 cm naar voren. Ik zal morgen op m'n werk er eens een foto van maken.
Als ik naar die steunen kijk dan zit het gat van het rubber ongeveer ter hoogte van het middelste gat van de drie motorgaten. Hoogstens 1 cm naar voren. Ik zal morgen op m'n werk er eens een foto van maken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 20:52 #71748
door
Als ik het even nakijk in het onderdelen boek hebben de PV en de Duett hetzelfde subframe. In de loop der tijd zijn er wel allerlei modificaties geweest, met nieuwe onderdeelnummers, maar die worden dan aangegeven voor zowel de 110 als de 210 serie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 23:08 #71747
door
Gelukkig is het subframe dus gelijk,maar wel is de rechtse motorsteun langer dan de linkerbij een duett.