Sleutelbreuk

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2012 22:16 #116718 door Teun van Popta
Sleutelbreuk is gemaakt door Teun van Popta
Vandaag (vrije dag) had ik de mazzel dat voor de derde keer in 2 jaar de contactsleutel afbrak. Dit keer zag ik het gelukkig aankomen en bleef er niet een pielemuizerig stukje uitsteken. Ik ben bezig met m'n mooie nieuwe rally-dashboard, maar ik wil nu, toch iets voor op schema, een startknop monteren. Kan iemand mij zeggen welke kabels uitgaande van het contactslot, ik moet hebben om een startknop aan te sluiten?

Teun
( ik houd niet van electriciteit)

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2012 03:11 #116729 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Sleutelbreuk
Hoi Teun,

Het is de dunne groene draad op het contactslot die je moet hebben. Als je deze losneemt en via een startknop en zekering aan de 12 volt legt dan kun je starten. Een nadeel is dan dat dit "hot wired" is en je dus altijd spanning hebt voor je startmotor zelf als je de contactsleutel eruit neemt. Beter zou zijn als je de 12 Volt neemt van de kleinste zekering in het zekeringen doosje. Als je de mogelijkheid wilt hebben om zowel de sleutel als de startknop te gebruiken dan zou ik er een klein relay tussen in zetten misschien zoals op de tekening.

Je geeft al aan dat je niet van electriciteit houdt, er zal vast iemand bij je in de buurt zijn die je even wilt helpen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten, Rob

Bijlagen:

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2012 19:41 #116754 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Sleutelbreuk
Hi Rob,

Ik zie dat je nog laat op bent gebleven om mij te helpen!
Onwijs bedankt voor deze tip die mij veel tijd spaart. Ik heb de draad al gevonden en zal dit weekeinde de zaak afmonteren. Er komt overigens zo'n Hella masterswitch tussen zodat de spanning er af is als ik de auto verlaat.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2012 20:23 #116755 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Sleutelbreuk
HI Teun,

Te gek dat je er wat aan hebt. Het was inderdaad laat, k'was op mijn werk en een rustig moment waar even gebruik van heb gemaakt :)

Succes, groeten Rob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD