alarmlicht schakelaar

  • Erik Wielink (GAST)
  • Erik Wielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
19-11-2006 16:27 #51699 door Erik Wielink (GAST)
alarmlicht schakelaar is gemaakt door Erik Wielink (GAST)
<p>Beste Volvo techneuten,</p><p>Ik heb een Alarmlicht schakelaar (fabr. Hella) in m'n Amazon ingebouwd. Aangesloten volgens het boekje. D.w.z. in ingeschakelde toestand komt er een ongeschakelde voeding op het knipperrelais en gaat het knippersignaal naar linker- en rechter richtingsaanwijzer. Uitgeschakeld staat er spanning via het contact op het knipperrelais en werkt het gewoon als richtingaanwijzer. Werkt keurig, behave dan dat het knipperrelais het niet aan kan. Het relais gaat in dubbele snelheid met zeer korte "aantijd". Volgens mij is de oplossing een elektronisch knipperrelais monteren (stroom onafhankelijke aan/uit tjid). Heeft iemand hiermee ervaring?</p><p>Ben benieuwd naar jullie reactie.</p><p>Groet,</p><p>Erik Wielink</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2006 18:48 #83079 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic alarmlicht schakelaar
<p>Ik heb een alarmschakelaar uit een 140. Het relais daarvan zit aan de schakelaar vast en het rode lampje in de knop. Met een zilveren ring van de lichtschakelaar lijkt het net echt Het werkt al jaren perfect ook met caravan.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2006 21:10 #83078 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic alarmlicht schakelaar
<p>De Amazon heeft een Bi-metalen cligneoteur relais met twee aansluitdraden. </p><p>De moderne elektronische cligneoteurrelais hebben over het algemeen drie aansluitingen. Dit betekent dat je dus een extra aansluitdraad nodigt hebt (vermoedelijk naar massa). Dus goed opletten hoe e.e.a. aangesloten moet worden.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erik Wielink (GAST)
  • Erik Wielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
24-11-2006 15:30 #83077 door Erik Wielink (GAST)
Beantwoord door Erik Wielink (GAST) in topic alarmlicht schakelaar
<p>Gelukt!</p><p>Ik heb het bi-metaal relais (2 aansluitpunten) vervangen door een elektronisch relais (3 aansluitpunten) en het werkt als een tierelier. Kan ik weer gerust dubbel parkeren in de straat , want een pechgeval overkomt me natuurlijk niet ;)</p><p>Voor de ge&iuml;nterreseerden:</p><p>Alarmlichtschakelaar: Hella 6HF 003 916-011, Elektronisch knipperrelais 4DB 003 750-661. Het nieuwe relais past in de originele klemveer, de extra verbinding is inderdaad naar massa.</p><p>Han en Ronald, bedankt voor jullie reactie.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.