maten van voelers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2002 22:44 #56317 door
maten van voelers is gemaakt door
Weet iemand de maten van de watertemp. voeler (achterkant cil.kop) en van de oliedruk meter (in de buurt van het oliefilter) bij een B20?Ik ga nieuwe meters monteren onderaan dashboard maar ik moet de voelers bestellen met de correcte draad maat.Alvast bedankt,brian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2002 11:36 #62535 door
Beantwoord door in topic maten van voelers
Brian, wat betreft de oliedrukmeter: Als je hier een andere sensor opzet let dan goed op de afmetingen. Toen ik een oliedruk sensor monteerde wilde ik ook een anluiting voor het gewone waarschuwingslampje. De sensor heeft dan zo'n groot huis dat de motor gedemonteerd moet worden om hem te plaatse. Ik heb er uiteindelijk eerst een knietje in gedraaid waar de sensor op past. De maat van de draad maakt dan niet meer zoveel uit. Je kan trouwens bellen naar VDO Eindhoven met het volvo-onderdeel nummer. Dan weten zij de corrcte draad (een duimsmaat, moet besteld worden) en welke sensor je nodig hebt.Waarom wil je trouwens een extra meter voor watertemperatuur? De bestaande doet het prima. Ik zou eerder een extra meter voor laadstroom of olietemperatuur plaatsen. De sensor voor de olietemperatuur kan in de olieaftapplug. Bij mijn weten bestaan er geen gecombineerde temperatuur/druk sensors die ook het normale oliedruklampje laten werken (drie aansluitingen dus). De olietemperatuursensor moet je dus op een andere plaats monteren. Succes, Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2002 19:34 #62534 door
Beantwoord door in topic maten van voelers
Draad van de oliedrukzender is 1/8 x 27 nptf. De watertemperatuurvoeler is volgens mij 3/8 npt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2002 19:37 #62533 door
Beantwoord door in topic maten van voelers
Bedankt voor je antwoord Wietske, maar weet je de maten van de voelers?Ik zal maandag bellen met VDO Eindhoven.Watertemp. is omdat ik bij het demonteren van de cil. kop de leiding (gevuld met kwik, weet ik) zeer voorzichtig los gemaakt en opzij gelegd heb maar na montage de meter niets meer aangeeft. Overigens de olie temp. voeler in de aftap plug is ook niet echt handig Het carter is van ijzer dus een punt- stuk inlassen is toch niet zo een groot probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.