Kruisstuken cardanas vervangen.
- Dick Spieard (GAST)
- Elite lid
Dus vandaag maar een begin gemaakt om de 3 kruisstukjes in de cardanas te vervangen, ondanks dat er maar weinig speling voelbaar was. Ik heb helaas geen pers dus moest het maar met een bankschroef, duurt iets langer maar het wil.
Bij demontage was de slijtage van de kruisstukjes goed zichtbaar, zie foto's.
[*
[*
[*
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Daar zul je wel verbetering mee scoren. Altijd lekker trouwens als je bevestiging vindt van een vermoeden.
Soms vervang ik iets dat na het loshalen zo slecht nog niet bleek of je hoopt op verbetering en het helpt geen drol
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3507
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter (V44 regio zuid-west)
- Elite lid
- Berichten: 180
Het spoor op het asje is scheef, dat is de
indrukking van de naaldjes op het asje, als het scheef is, zit er 1 of meerder
naaltjes te wijzig in het lagertje, groet Peter
Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Volvo V50 2,4
Volvo 480 ES 1,7 verkocht
Volvo 343 verkocht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Misschien waren de onderdelen wel van mindere kwaliteit, want het leek of ze nog niet zo heel lang geleden gemonteerd waren. Ik heb de as bij Technotrans laten balanceren, en dat bleek ook wel nodig gezien de 3 stuks balanceerplaatjes die er op zijn gelast.
[*
[*
[*
[*
[*]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Mooi om te zien, waarschijnlijk nóg mooier om straks mee te gaan rijden.
Ik heb wel eens begrepen dat aandrijfassen het meest ondergeschoven kindje van de autowereld zijn.
Vermogens worden er soms uitgegeven aan comfort-verhogende zaken terwijl men door rijdt met een trillende aandrijfas.
Maar ja, zoals met zoveel zaken; je went langzaam mee.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen als je straks gaat rijden.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
- Berichten: 379
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"Jan van Bochove" schreef:
zo! dat ziet er gelikt uit zeg
Mooi om te zien, waarschijnlijk nóg mooier om straks mee te gaan rijden.
Ik heb wel eens begrepen dat aandrijfassen het meest ondergeschoven kindje van de autowereld zijn.
Vermogens worden er soms uitgegeven aan comfort-verhogende zaken terwijl men door rijdt met een trillende aandrijfas.
Maar ja, zoals met zoveel zaken; je went langzaam mee.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen als je straks gaat rijden.
groet, Jan
Jan, ik denk dat je daar een punt hebt.
Ik heb momenteel een vervangende ongebalanceerde cardanas onder de amazon zitten die inderdaad weer heel andere geluiden en trillingen te weeg brengen. Vaak vanwege de hoge kosten (100 euro - Reinoud-) laat men het balanceren achterwege. Volgende week zaterdag gaat de as er weer onder, en hoop ik van de resonantie en trillingen af te zijn.
Ik laat het nog weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dit is een relatief kleine investering, wat een grote bijdrage levert aan het rijcomfort.
Ik ben het met jullie eens dat er veel geld aan andere zaken wordt uitgegeven.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De kruisstukjes zijn goed zelf te vervangen, dus heb je alleen de kosten voor het laten balanceren."Ed van der Zee" schreef:
Ik laat regelmatig cardan assen en kruiskoppelingen reviseren, inclusief balanceren ben ik tussen de 200 - 250 euro per cardan kwijt.
Dit is een relatief kleine investering, wat een grote bijdrage levert aan het rijcomfort.
Ik ben het met jullie eens dat er veel geld aan andere zaken wordt uitgegeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.