Care Schadeservice Best 02-11-2012

P1170265P1170267Op vrijdagavond 2 november was regio Zuid te gast bij CARE Schadeservice in Best. Direct bij binnenkomst valt al op dat dit een zeer klantgericht bedrijf is, een mooie entree met balie en een kantine van waaruit de klant desgewenst de hele werkplaats kan overzien. Een werkplaats die er overigens opvallend netjes uitziet.

Na koffie en even bijkletsen doet Harry Doeven het voorwoord en stelt de heren van CARE aan ons voor. Daarna maken we gezamenlijk een rondje door het bedrijf waarin verteld wordt welke stappen een schadeauto doorloopt. Wassen, demonteren. Eventueel richten en dan volgt het echte schadeherstel, spuiten en weer opbouwen. En dat met een gemiddelde van +/- 10 auto's per dag.

P1170268P1170269P1170271P1170272

 

 

 

 

 

Vervolgens splitsen we ons op in 4 groepen (4 groepen van 12 dankzij de geweldige opkomst). Elke groep gaat daarna op toerbeurt naar een specialist die uitleg geeft over zijn vak. Bij de ontvangstbalie wordt uitgelegd hoe de klant wordt ontvangen en hoe met een gesprek met hem/haar wordt bekeken hoe de schade is ontstaan. Dit alles om via een geavanceerd computer systeem een schadebedrag naar de verzekering te kunnen sturen. Nee, dit is het stadium van met een natte vinger schatten hoeveel het kost duidelijk al lang voorbij.

P1170273P1170274P1170278P1170282

 

 

 

 

 

Ook krijgen we uitleg hoe je kunststof kunt herstellen. Natuurlijk bumpers maar tegenwoordig ook koplampunits, dat zijn toch heel wat duurdere units als wij in onze oldtimer hebben zitten!

P1170283P1170284P1170285P1170286

 

 

 

 

 

Daarna het fenomeen "uitdeuken zonder spuiten". Ook wij mochten proberen een deukje uit een motorkap te halen. Het enige wat wij voor elkaar kregen is in de buurt van het deukje een aantal bultjes op de kap te krijgen. Daarna deed de vakman het een keer en stom verbaasd keken we toe hoe in een luttele minuut het deukje er langzaam uitgedrukt werd. Heel apart.

P1170287P1170288P1170289P1170292

 

 

 

 

 

Ten slot werd ons getoond hoe je krassen uit de lak krijgt. Dat wil zeggen krassen in de toplaag, anders lukt dit niet meer. Nadat een oude deur zo gerepareerd was, werd de Volvo 740 van een lid binnen gereden en nu ging het om het echt. Maar al snel was er niets meer van de kras over motorkap en spatbord te zien.

P1170293P1170297P1170298P1170299

 

 

 

 

 

We kunnen terugzien op een leerzame en leuke avond, waarbij de mensen van CARE met duidelijk enthousiasme over hun vak vertelden. Ik wil deze mensen langs deze weg nogmaals hartelijk danken en natuurlijk ook dank aan de organisatoren van regio zuid die dit voor elkaar hebben gekregen.

Met vriendelijk groet,

Jan Soetens

P1170300P1170302P1170304P1170305P1170308P1170309P1170311P1170312P1170313P1170316P1170318P1170320P1170321P1170323P1170324P1170325P1170329P1170330P1170327P1170330P1170334P1170335P1170336P1170337

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD