Sleuteldag Garage Schotpoort te Eerbeek

Koud dat het was deze zaterdag. Met het ijs nog dik in de sloten en bakken zout op de wegen vond dit keer de voorjaarssleuteldag plaats. Gelukkig was het allemaal wel droog, zodat het wegenzout niet de kans kreeg om sporen van de verwoestende werking aan onze klassiekers achter te laten.



In de werkplaats van Garage Schotpoort te Eerbeek was het echter behaaglijk warm en aangevuld met koffie en cake was het er goed toeven. Met een opmerkelijk grote opkomst en een gezellige sfeer kunnen we terugblikken op een zeer geslaagde dag. Bovendien werd er volop gesleuteld, geïnspecteerd doorgesmeerd, afgesteld, advies gevraagd enz. enz.

 

Het aantal deelnemers (auto's) lag liefst rond de 32 stuks.


De gebruikelijke taxaties werden verricht door t.c.-lid Gijs van Schoonhoven. Voor hem was het ook "alle hens aan dek", want hij was voor de hele dag compleet volgeboekt.

Om verder een aantal wapenfeiten van de dag te noemen:
Van een groot aantal auto's werd de ontsteking afgesteld onder deskundige begeleiding van Ed. Een 164 was hierbij een uiterst hardnekkig geval. Pas na advies van "good old" Eewoud kwam het (h)euvel boven water, waarom de B30 geen slag meer wilde maken. Door via de olievuldop met z'n vingers aan tuimelaars te voelen bleek dat de ontsteking 1/6e precies verkeerd stond. Dit ondanks dat via het merkteken op de poelie de ontsteking wel terdege goed moest staan. De poelie in het verleden ooit verkeerd op de krukas gemonteerd ?

Bewonderende blikken kreeg m.n. een dame die op uiterst vakkundige wijze van haar 145 de motor volledig afstelde. Ze is niet eens bang voor vieze handen, ving ik ergens zomaar op. Het resultaat loog er ook beslist niet om, want de motor liep na het beurtje werkelijk als een zonnetje.

Een ander hardnekkig voorval was de reparatie van een richtingaanwijzer-achter van een Katterug. Na nogal even zoeken kwam het (uiteindelijk tot wel 6 man aangegroeide) stel "specialisten" tot de volgende diagnose: Met de boardplaat in de kofferruimte eruit werkte het knipperlicht perfect, maar zodra het stuk karton teruggeplaatst werd, weigerde het lichtje stellig. Het opsporen van de boosdoener, een slechte stekkerverbinding op die plek, was door dezelfde 6 man hierna uiteraard snel gebeurd.

Voor Ed en Marcel was deze sleuteldag wel het meest succesvol, denk ik. Voor een kratje bier werden zij eigenaar van de complete afstel-/ testkast van Garage Schotpoort. Moet bij gezegd worden dat er ergens een kleine storing in zat, maar die was volgens beiden makkelijk te verhelpen. Zodra deze testkast gerepareerd is krijgen wij, als regio-bestuur, hier bericht van en hebben we mooi een adres om professioneel en gratis te kunnen afstellen.
We houden u op de hoogte.

Klaas Veneberg
Voor Regio Oost.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD