Een meer voorkomend probleem leek te zijn het lekken van valse lucht via de spruitstukpakking bij de B20. Gevolg, matig stationair draaien en deels op 3 pitten. Kon ter plekke niet gemaakt worden wegens gemis aan pakking, maar in ieder geval wel een heldere diagnose. Met al die techneuten eromheen kom je er in ieder geval uit.
Toen op de parkeerplaats zowel een tweetal 140 series uit 67 verscheen bleek weer eens hoe
Volvo met de onderdelen omging. Een exemplaar kwam uit Duitsland en had tal van andere details dan het in Nederland geleverde exemplaar. Zelfs voor kenners was meer verschil dan gedacht.
Ondertussen werd ook nog gesleuteld aan een witte 145, geïmporteerd uit Kameroen. Met de gedachte "wat je ver haalt....". Ook hier de nodige veranderingen, maar qua sleutelen viel het mee. Even de deurvangplaat vastgezet en de deuren sluiten weer. Tevens nog wat nodige aandacht voor zaken rond het tellerblok en schakelaars. Kleine zaken die het rijden echter wel veraangenamen.
Bij de taxaties nog een zeer vroege Amazon, uit de eerste series. Altijd goed om te zien hoe de Amazon er in het vroege begin uitzag. Wel een exemplaar met het nodige werk, maar zo te oordelen op de brug een goede auto.
Kortom, een gezellige ochtend waarbij een aantal eigenaren meer een tevreden gevoel weer huiswaarts konden vertrekken.
Rob Hendriks