HET EINDE VAN HET JAAR 2010
Nu het laswerk klaar is en de body met veel onderdelen in epoxy en primer zitten kan ik verder kijken. Gelukkig heb ik een nieuwe ruimte gevonden via een bevriende relatie waar ik de wagen mag afbouwen, spuiten mag hier niet, jammer genoeg. Maar ik ben al blij dat ik een nieuw onderdak heb gevonden, lekker qua maat (ca. 15x10m), de hal stond toch nog leeg en ook nog dichtbij huis, nog geen 5 min fietsen. Maar ik moet eerst alles gespoten hebben en rollend voordat ik de wagen kan verplaatsen.
Het lijkt wel of alles nu in een stroomversnelling komt, ik heb besloten om de wagen zelf te gaan spuiten, ten eerste i.v.m. de tijd en ten tweede voor het kostenplaatje. Ik weet dat ik geen showroom kwaliteit auto ga krijgen, maar de tijd drukt nu wel erg hard.
De weersomstandigheden verslechteren wat, er komt een leuk koufront onze kant op met sneeuw, normaal ben ik gek op de sneeuw maar nu mag het van mij nog wel een maand of zo wegblijven met het spuiten in het vooruitzicht.
Het strak maken is een crime, maar dat is iets wat we al wisten, gelukkig ken ik een ex-auto- spuiter waar ik veel aan kan vragen, de grondlagen heb ik er, al zeg ik het zelf, netjes op gebracht, met maar een enkele zakker. Dan weer plamuren en schuren, weer gronden en dan zie je steeds weer "deukjes", wat een eindeloos werk, ja het is niet je vak en de omstandigheden zijn ook niet erg ideaal. Ik moet zeggen dat de "tent"die ik over de auto heb gemaakt goed werkt. De temperatuur blijft hierdoor "aangenaam", in vergelijking met buiten.
De portieren die ik had bleken toch meer werk te vragen dan op het eerste gezicht leek, dus maar weer even shoppen op Marktplaats en ja hoor daar vond ik een portier in de buurt van Heerenveen, moest ik wel alles meenemen wat hij had staan. Dus een aanhanger geregeld en met een lekkere sneeuwbui naar het noorden, waar het wonderlijk genoeg veel minder wit was dan bij ons. Thuis gekomen snel al het overige spul op Marktplaats gezet want het was toch wel erg veel wat we zo meegenomen hadden. Maar de portieren zijn mooi.
Jerryt helpt mij nu wat vaker wat ik toch wel fijn vind, zoals alle naden kitten, mens wat zijn dat er veel, het is voor het behoud van je auto. Waarom deden ze dat vroeger niet?
Op dit moment liggen de onderdelen op 3 plaatsen en ik zoek me af en toe (volgens mijn vrouw elke keer) drie keer in de rondte, waar heb ik dat nu weer liggen? Ik zal blij zijn als ik op de nieuwe locatie zit en alles bij elkaar ligt.
Ik ben ook zo langzamerhand begonnen aan de kabelboom, als ik met al die draadjes bezig ben zie ik mijn gezinsleden en vrienden denken "hoe komt hij daar ooit uit." Het is heel gemakkelijk, gewoon de draadjes volgen (met een schema erbij) en er naast de nieuwe leggen. Dit alles kost wel even tijd, leuk voor de kerstdagen.
De sneeuw ligt nu al lekker hoog maar er wordt voor het weekend warmte voorspeld, ik moet tijdens deze korte "Hittegolf " gaan spuiten, snel onder mijn tent de verwarming gaan opstoken en dan maar spuiten. Het werd zelfs 15 graden binnen, niet ideaal maar het beste wat ik kan krijgen. Ik heb zelfs zonder 1 zakker gespoten, toch netjes voor een kantoormannetje.
Eindelijk kunnen de assen eronder komen, hoewel, de auto ligt nog op zijn rug dus je moet dan ondersteboven denken. Samen met Bart en Jerryt wordt deze klus geklaard.
Nu de wagen even omdraaien, met de zware assen erop wil hij dit wel heel snel doen.
Even een ambulance regelen, makkelijk als je een vriend hebt die zo'n ding heeft, en dan alles demonteren, het spit kan nu weer in de verkoop en alles op de ambulance. Wat een berg onderdelen heb je dan zo verzameld in die 2 jaar.
De schuur heb ik helemaal leeg gemaakt en de volgende hal weer gevuld, nu gaan we afbouwen.
René Ruiter