Knipper verlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is algemeen bekend dat de verlichting aan de voorkant wit of geel dient te zijn en de verlichting aan de achterkant rood moet zijn.
Nu is de vraag : Hoe zit dat met de richtingaanwijzers ?? Mogen die voor wit en achter rood zijn ?? (gezien bij vooral amerikaanse wagens) of staat er ergens in de wet dat dit oranje cq amber <u>moet</u> zijn.
Het lijkt mij nl mooi om met witte glaasjes ook witte lampjes erin te laten zitten en niet die oranje bollen die je door het glas heen ziet.
Hopelijk heeft iemand voldoende wetskennis om dit uit de doeken te doen.
Grtzzzz........ Henk vG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk,
Los van het feit of het nu wel of niet mag, witte knipperlichten (bolletjes achter witte glazen) kun je in de betere automaterialenhandel LED lampjes kopen welke er wit uitzien (dus ook achter het glas) maar als ze branden geven ze oranje licht.
Dat lost in ieder geval dat probleem op. Alleen zijn ze wel wat duurder.
Ik loop momenteel tegen het feit aan dat mijn witte knippers met de originele fittingen niet geschikt zijn voor de oranje bollen.
De oranje bollen hebben een afwijkende bajonet. Bij de witte bollen staan de pennen tegenover elkaar, zeg maar op kwart voor drie, bij de oranje bollen staan de pennen op tien over half vier.
Dus ik zit nog "noodgedwongen" met de witte bollen. Ik weet niet of het mag, ik heb gehoord dat het niet is toegestaan, maar dat was niet gebaseerd op enige wettelijke kennis.
Ik moet er nog mee verder maar heb daar dus nog geen tijd voor gehad.
Groet,
<p />
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra, </cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea </cite>
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
<p />
Op de site van de RDW staan de toelatingseisen on-line (waarschijnlijk onder "permanente eisen"). Het is even een gezoek, maar daar kan je vinden wat je zoekt.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<p />
<p />
Oke ik heb de RDW gebeld (kosten ââ??¬ 2,00 na 20 minuten).
Aan de voorkant zijn de eisen wit of oranje/amber en voor de achterkant is het rood of oranje/amber.
<p />
Dan weten jullie het nu ook ..
Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's mooi, dan kan ik de witte laten zitten, en heb je ook toevallig nog naar de zijkant gevraagd..?????Henk vG schreef : <p />
<p />
Oke ik heb de RDW gebeld (kosten ââ??¬ 2,00 na 20 minuten).
Aan de voorkant zijn de eisen wit of oranje/amber en voor de achterkant is het rood of oranje/amber.
<p />
Dan weten jullie het nu ook ..
Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -
<p />
Maarten
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
<p />
Voor je zij-knippers gelden dezelfde eisen als voor de voorste, tenminste, zolang ze aan de voorspatborden zitten. Heb je ook aan de achterspatborden iets gefabriekt, dan gelden de eisen voor de achterzijde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<p />Willem van Strik lidnr 328 schreef : <p />
Voor je zij-knippers gelden dezelfde eisen als voor de voorste, tenminste, zolang ze aan de voorspatborden zitten. Heb je ook aan de achterspatborden iets gefabriekt, dan gelden de eisen voor de achterzijde.
Mooi, dan kunnen deze dus ook wit blijven.........
<p />
Thanks,
<p />
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-

't Is een kniesoor die je er voor afkeurt, maar toch ...
Volvo 940 Turbo
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Ik heb na/tijdens een vorige discusie op dit forum een pdf documentje bij de RDW vandaan gehaald waar alles zeer duidelijk in omschreven staat.
Ik weet alleen niet dit hier te plaatsen, als je mij je je PM geeft wil ik het wel even doorsturen.
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
VOORKANT: Wit of oranje (wel links en rechts gelijk)
ZIJKANT: Oranje
ACHTERKANT: Rood of oranje (wel links en rechts gelijk)