demonteren rechter spiegel zonder knappen van kunststof delen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 16:07 #1101455
door V700 register
demonteren rechter spiegel zonder knappen van kunststof delen is gemaakt door V700 register
Beste mede Volvoïtislijders,
Ik wil m'n rechter buitenspiegel vervangen (el bediend) maar durf het kunststof plaatje dat aan de binnenkant van het portief de spiegelmontage afdekt niet te verwijderen... Het palletje waarmee die aan de linkerkant geklemd zat is bij demontage geknapt... Wie heeft een tip?
Groet,
Hans
Ik wil m'n rechter buitenspiegel vervangen (el bediend) maar durf het kunststof plaatje dat aan de binnenkant van het portief de spiegelmontage afdekt niet te verwijderen... Het palletje waarmee die aan de linkerkant geklemd zat is bij demontage geknapt... Wie heeft een tip?
Groet,
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 19:35 #1406746
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Toch
Dat afdekplaatje zal er toch afmoeten wil je bij de boutkopjes komen. Breken de pennetjes af dan kun je het kapje altijd nog vast zetten met een verzonken schroef. Als je het kopje zwart maakt zie je er weinig van.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2014 02:22 #1406760
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Benieuwd
Hallo Hans
Ik ben ook benieuwd naar tips, waarin geen "zie je bijna niet" of "nieuwe halen bij de dealer" in voor komt.
groetjes
Mathy
Ik ben ook benieuwd naar tips, waarin geen "zie je bijna niet" of "nieuwe halen bij de dealer" in voor komt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2014 10:31 #1406764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorzichtig
Nouja, alleen de allereerste die ik ooit demonteerde is gebroken. Daar leerde ik van. Nu weet ik dat je ze gewoon voorzichtig en beetje bij beetje moet verwijderen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2014 10:39 #1406826
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dun
Er heel voorzichtig, heel geleidelijk rondom druk gevend eraf schuiven. Een plamuurmes oid lijkt me mooi demontagegereedschap hiervoor.
Het kan er heus af zonder schade, maar dan moet je met veel beleid te werk gaan.
Het kan er heus af zonder schade, maar dan moet je met veel beleid te werk gaan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2014 19:59 #1406858
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waarheen?
Hallo Willem
Welke kant moet je 'm dan op schuiven?
groetjes
Mathy
Welke kant moet je 'm dan op schuiven?
groetjes
Mathy
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2014 20:15 #1406859
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic http://www.vdhtools.nl/index.
www.vdhtools.nl/index.php?main_page=prod...amp;products_id=4841
Zoiets soortgelijks heb ik liggen voor dit soort klusjes. Er zijn metalen en kunststof setjes, voordeel van kunststof is dat je niet te snel teveel kracht kan zetten.
Met zulk gereedschap en veeeellll beleid lukt het (soms) wel. Heb ik al veel oud kunststofinterieurspul onbeschadigd mee los weten te krijgen.
Zoiets soortgelijks heb ik liggen voor dit soort klusjes. Er zijn metalen en kunststof setjes, voordeel van kunststof is dat je niet te snel teveel kracht kan zetten.
Met zulk gereedschap en veeeellll beleid lukt het (soms) wel. Heb ik al veel oud kunststofinterieurspul onbeschadigd mee los weten te krijgen.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2014 12:15 #1407028
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic kunststof veroudering
De piefjes van het kuststof afdekkapje zijn onderhevig aan veroudering en worden broos. Ik heb er al vele gedaan met bijna altijd hetzelfde resultaat: afgebroken. Het beste resultaat is bereikt door een platte kunststof spatel (van zo'n set om dashboard delen te verwijderen) een kleine opening te maken de WD40 met rietje er tussen frotten en flink spuiten. Met beleid de langzaam het driehoekje oplichten vanaf de zijkant wisselend boven en onder en dan plopt ie mooi los zonder beschadiging. Mocht het onverhoopt toch gebeuren dan heb ik (visueel) het beste resultaat met seconde gel lijm op alle randen. Zo'n verzonken schroef is mij iets te ambachtelijk maar zal best werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 15:38 #1421500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reparatie tip kapje portier
Ook mij is het niet gelukt het kapje met de bewuste pennetjes/piefjes/nokjes afgebroken toen de spiegel wilde vervangen. Na even prakkiseren kwam ik tot de volgende oplossing:
Benodigd: Scherp mes, 2 asfaltnagels 3.0 x 20 mm, Max repairlijm van Bison, 2 pluggen van Ø 6 mm.
Werkwijze:
1. Het afgebroken gedeelte met mes geheel verwijderen, zodanig dat de ondergrond (nagenoeg) vlak is.
2. Lijm aanbrengen. Ik heb Max repair van Bison gebruikt. Deze lijm is vullend en geschikt voor de te gebruiken materialen.
3. De asfaltnagels in de lijm drukken. Aan de hand van de fabrieksmerken op het kapje is de nagel goed te centreren.
4. Na 24 uur drogen het kapje met de pluggen passen op het portier. Het kan zijn dat de pluggen te lang zijn. In dat geval de plug aan de ingangzijde inkorten tot het geheel past.
5. Pluggen vastlijmen op de nagels en 24 uur laten drogen en daarna monteren.
Benodigd: Scherp mes, 2 asfaltnagels 3.0 x 20 mm, Max repairlijm van Bison, 2 pluggen van Ø 6 mm.
Werkwijze:
1. Het afgebroken gedeelte met mes geheel verwijderen, zodanig dat de ondergrond (nagenoeg) vlak is.
2. Lijm aanbrengen. Ik heb Max repair van Bison gebruikt. Deze lijm is vullend en geschikt voor de te gebruiken materialen.
3. De asfaltnagels in de lijm drukken. Aan de hand van de fabrieksmerken op het kapje is de nagel goed te centreren.
4. Na 24 uur drogen het kapje met de pluggen passen op het portier. Het kan zijn dat de pluggen te lang zijn. In dat geval de plug aan de ingangzijde inkorten tot het geheel past.
5. Pluggen vastlijmen op de nagels en 24 uur laten drogen en daarna monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 16:27 #1421502
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem hier
Idem hier
Bij mijn 780 zat het ook zo ongeveer. maar dan iets met epoxy
nu zit het strak er in ..
Bij mijn 780 zat het ook zo ongeveer. maar dan iets met epoxy
nu zit het strak er in ..
Moderators: Jerry Stam