Aansluiting verlichting gordelvanger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 08:56 #1070929 door V700 register
Aansluiting verlichting gordelvanger is gemaakt door V700 register
Goedemorgen wijze lui,
gisteren met Henk mijn stoelframe van de bijrijdersstoel verwisseld voor een met hoogteverstelling. Dat was op zich een eitje. Alleen bij het terugplaatsen toch een verrassing. Ik miste een aasluiting. In eerste instantie dacht ik dat het om de aansluiting ging van de stoelverwarming, maar na uitgebreid onderzoek bleek het te gaan om de aansluiting voor de verlichting in de gordelvanger.
Aan de bestuurderszijde had ik wel twee stekkers (en nog een derde met 6 draden erop, wellicht voor electrische stoelverstelling?) maar ook die verlichting doet het niet. Dat zal haast wel het lampje zijn vermoed ik.
De vraag is nu, waar komt de aansluiting voor de gordelvanger vandaan? Bij de tunnel, onder de vloerbedekking van voren? Iemand die het weet? Ik heb redelijk diep onder de vloerbedekking gekeken en ook bij de tunnel leek niets te zitten.
Groeten,
Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 09:13 #1218601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Damn it.
Die wil ik ook!
Heb je er even een foto van en de kleuren die er aan de stekker zitten en bij voorkeur ook de autogegevens waar de vangers origineel uit komt? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 09:20 #1218603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De vanger heb ik gewoon
De vanger heb ik gewoon overgezet vanuit mijn eigen auto, dus 944 LPT, bj/mj 1997.
Ik heb de stoel er gisteravond maar weer in gemonteerd, dus een foto maken wordt even lastig. Volgens mij waren het een groen en rood draadje. Heel dunne draadjes eigenlijk.
Heb je daar iets aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 09:31 #1218604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flauwe vraag
Flauwe vraag, maar er is geen stukje kabel(boom) aan het oude frame blijven zitten ? Iets waardoor de stekkerverbinding op een andere plaats zit, waar je m niet verwacht ? Heeft de verlichting het vroeger gedaan ? In  mijn auto is me nooit opgevallen dat de gordelvangers verlicht zijn (maar zal er eens op letten).De stoelverwarming (van Suzanne) doet het wel weer Richard ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 09:54 #1218607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Henk, ik had alle
Hé Henk,
ik had alle kabeltjes overgezet (dacht ik) maar misschien is er toch iets blijven zitten. Ik ga het vanavond nog even checken.
Stoelverwarming aan de bijrijderskant doet het gelukkig wel weer, anders was het een latertje geworden denk ik
Al heb ik trouwens wel mijn twijfels over de aansluitingen onder beide stoelen. Mijn stoelverwarming doet het niet en daar zit dus ook geen lichtje in de gordelvanger. Ik kan mij ook niet herinneren dat een van de gordelvangers ooit gebrand heeft, maar ja, ik heb er ook nooi op gelet, dus zekerheid heb ik daar ook niet over. Op een volgende sleuteldag misschien eens een slachtoffer vinden waar alles het doet en dan de stoel omkeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 07:59 #1218968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gekeken
Even gekeken, maar mijn gordelvangers zijn niet verlicht. Niet op contact, niet met gordel erin.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 16:55 #1219009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou moeten

henk 940LPT schreef : Even gekeken, maar mijn gordelvangers zijn niet verlicht. Niet op contact, niet met gordel erin.

maar dat zou wel moeten eigenlijk ...

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 17:12 #1219011 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Deja-vu?
Ik krijg hier ineens een beetje een deja-vu gevoel....... Bas, help me even!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 20:46 #1219026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aantal draadjes

Jeroen schreef : maar dat zou wel moeten eigenlijk ...

Als in: Origineel horen ze te branden ? Of als in: Een beetje vent zorgt ervoor dat ze branden (en meedimmen met de dashboardverlichting) :)Ik denk dat Miquel <a href="/node/16251">dit</a> draadje bedoelde (zijn oude signature + afbeelding staan er ook nog bij zag ik). Conclusie uit dat draadje, als ik het goed begrijp: Gaan er 3 draadjes naar je gordelvanger dan heb je verlichting. Of niet, maar dan is het lampje kapot. 2 draadjes: uberhaupt geen verlichting.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 16:16 #1219215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Zojuist heb ook ik mijn frame overgezet. Lukte net voordat het hier begon te sneeuwen. Niet de tijd genomen de kapjes netjes terug te zetten, de gordel zit wel weer vast (loopt door een opening in een kapje). Dat kan later nog wel eens, eventueel in het donker. Ben noodgedwongen een buitensleutelaar.Bij mijn oude, vaste frame voor de passagier, zaten ook 2 stekkers aan het frame, afkomstig van de stoel. Eentje zat aangesloten, Die is voor de stoelverwarming. De andere had 2 draadjes en ging naar de gordelvanger. Waarom het 2 aderige kabeltje daar aan zat begrijp ik niet helemaal, misschien voor aansturing van de passagiersairbag (die ik niet heb ??)Richard: Kan het zijn dat je de 2e stekker van het frame aanzag voor een stekker uit te auto ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC