Hemel bekleding 700 serie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het hangt los over het gehele schuifdak (als ik het dak sluit schuif ik de hele bekleding van het schuifdak, en achterin boven de kofferruimte hangt het aan de kanten ook los.
Alvast bedankt Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Loshangen is dus niet met lijminjecties ofzo te verhelpen.
Punaises of spelden (let op de de lengte, want de plaat is maar 3mm dik) of de heletextiellaag eraf trekken eneen witkwast pakken.Nee, oplappen werkt gewoon niet.
Gewoon de stof kopen bij een interieurbekleder en zelf plakken, of je auto daar voorrijden en laten doen.Stof kostte mij voor een Astra, SAAB en een andere Volvo ongeveer 20 euro de meter, 140cm breed. Dat is zat, maar wel minstens 3 strekkende meter kopen. Lijm komt op een tientje, dus voor 100 euro meer kun je het laten doen, door iemand die dat wekelijks doet, met onder andere Mercedessen, Transporters, andere Stations etc.
Als je zelf al zegt niet handig te zijn, zou ik het wel weten.
Maar, proberen kan altijd, kost je hooguit de stof en lijm.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
???Baseman schreef : ...ongeveer 20 euro de meter, 140cm breed. Dat is zat, maar wel minstens 3 meter breed kopen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het resultaat is verbluffend, voor je gevoel rij je in een hele nieuwe auto, zelfs de lucht er van.
Zelf doen? Nou nooit in je eentje. Die van mij was een sedan, dus dat is vele malen complexer (zei de stoffeerder) dan een station, daar loop je het hemeltje zo uit zeg maar. Kijk wel uit voor poreuze delen in de bovenste laag (het bordkarton zeg maar...).
Ik heb wel een foto shoot, maar die zijn te 'zwaar' anders zou ik ze wel kunnen plaatsen (of kan iemand mij helpen?)
Rondrijden met een uitgezakt hemeltje is echt een afknapper, en goed oplappen kan eigenlijk niet.
Grt.
Maurits

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus jij hebt bijna zijn hele zaterdag aan tijd geconsumeerd!Macs schreef : Afgelopen zaterdag heb ik het laten doen (en een beetje meegeholpen) door B.Klokgieters uit St.Michiesgestel. Schuifdak gaf enige complicaties, maar hij heeft nu ervaring zou ik zo zeggen
.
Het resultaat is verbluffend, voor je gevoel rij je in een hele nieuwe auto, zelfs de lucht er van.
Ik hoorde iets van de aluminium geleidingsrails, die gebroken was?Prima gast toch, of niet, lekker relaxed, help je ook nog met je schuifdakkie......Het is echt zo'n enorm verschil, als je met nieuw textiel boven je hoofd rijdt.Heb je voor iets lichter gekozen of het orgineel gehouden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, was een foutje, ik heb het aangepast, moest natuurlijk lengte zijn.Mathy schreef : ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou volgens mij niks gebroken, maar was wel een hoop gepruts. Ik gaf aan het thuisfront de boodschap rond 13:30/14:00 uur wel weer thuis te zijn, en het werd krap 17:30. Hoezo bonuspunten, maar het trekt wel bij zegt de dokter.Baseman schreef : Dus jij hebt bijna zijn hele zaterdag aan tijd geconsumeerd!
Ik hoorde iets van de aluminium geleidingsrails, die gebroken was?Prima gast toch, of niet, lekker relaxed, help je ook nog met je schuifdakkie......Het is echt zo'n enorm verschil, als je met nieuw textiel boven je hoofd rijdt.Heb je voor iets lichter gekozen of het orgineel gehouden?
Ik heb de lichtere variant gekozen, geeft een veel ruimtelijker effect en daarmee lijken de zijstijlen ook weer als gloednieuw. Overigens leek het origeneel wat achter de diverse panelen vandaan kwam ook juist op de lichtere variant!
Het is werkelijk een genot ja, de zaterdag (en zelfs het weekend) was goed! Het geeft me een extra impuls om verder te gaan met de restauratie.
Grt.
Maurits
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maurits,Macs schreef : Ik heb wel een foto shoot, maar die zijn te 'zwaar' anders zou ik ze wel kunnen plaatsen (of kan iemand mij helpen?)
Grt.
Maurits
Inloggen bij mijnalbum.nl. Daar je foto's uploaden, en een link maken in je draadje hier op het forum. Dat kost hier op de site geen ruimte, maar je ziet de foto wel in het draadje. Werkt erg goed. Achter de PC zal ik het je laten zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het resultaat is m.i. erg goed.
Groeten,
Maurits

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is de juiste link:
<a href=" www.mijnalbum.nl/Album=PHPDJYPC "> www.mijnalbum.nl/Album=PHPDJYPC
Groeten,
Maurits