slechte ontvangst op radio SC801 icm raamantenne

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 20:49 #1064624 door V700 register
slechte ontvangst op radio SC801 icm raamantenne is gemaakt door V700 register
Geachte forumleden,
Ik constateer met verdriet dat de ontvangst op radio van SC801 met de standaard raamantenne in mijn '96-er 960 niet zo geweldig is.
Vraag 1: is dit een algemeen bekend en voorkomend feit? Indien ja:
Vraag 2: is er iets aan te doen? Indien ja:
Vraag 3: wat?
Ik laat me verrassen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 21:30 #1196670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic raamantenne
of dat vaker voor komt weet ik niet, slechte ontvangst met raamantenne.

misschien kan een antenneversterker uitkomst bieden, deze kan een zwak opgevangen signaal versterken, echter een niet-ontvangen signaal erbij verzinnen zal niet lukken. dus heb je ruis of valtie weg ?

misschien heb je al een antenneversterker maar werkt die niet (goed). misschien iets om te controleren ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 21:57 #1196676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versterker

henk 940LPT schreef : of dat vaker voor komt weet ik niet, slechte ontvangst met raamantenne.
misschien kan een antenneversterker uitkomst bieden, deze kan een zwak opgevangen signaal versterken, echter een niet-ontvangen signaal erbij verzinnen zal niet lukken. dus heb je ruis of valtie weg ?
misschien heb je al een antenneversterker maar werkt die niet (goed). misschien iets om te controleren ?

Er zit - met name op de zwakkere zenders - wat ruis, bijzonder irritant. Ook vallen regelmatig zenders even weg. Naar hetgeen mijn dealer wist te melden, schijnt er reeds af fabriek een versterker aan de raamantenne verbonden te zijn, maar IK weet dat natuurlijk niet zeker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 22:19 #1196677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versterker is er!

voltomvo schreef : Er zit - met name op de zwakkere zenders - wat ruis, bijzonder irritant. Ook vallen regelmatig zenders even weg. Naar hetgeen mijn dealer wist te melden, schijnt er reeds af fabriek een versterker aan de raamantenne verbonden te zijn, maar IK weet dat natuurlijk niet zeker.

Klopt, er zit een versterker onder het paneel bij het raam waar je antenne zit. Zonder deze versterker werkt het echt niet. Misschien even het achterpaneel eraf en de boel met contactspray schoonmaken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 22:27 #1196678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versterker ?
Een versterker is wel handig, maar dan moet er wel een signaal zijn om te versterken !
Dan lijkt de eerste optie om te zorgen dat de antenne wel iets oppikt en dan pas komt een versterker in beeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 23:43 #1196685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oppikken

MSuidgeest schreef : Een versterker is wel handig, maar dan moet er wel een signaal zijn om te versterken !
Dan lijkt de eerste optie om te zorgen dat de antenne wel iets oppikt en dan pas komt een versterker in beeld.

volgens mij is het rijden door een wolk met radiogolven wel genoeg, er zit een antenne op, dus dat oppikken komt wel goed, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 08:04 #1196705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Effe hardop denkend.....

MSuidgeest schreef : Een versterker is wel handig, maar dan moet er wel een signaal zijn om te versterken !

Als het probleem is dat het signaal slecht is of er geen signaal binnenkomt, hoe wil je dan zorgen voor een goed test signaal, als blijkt dat iemand hierboven post, dat het zonder versterker echt niet werkt? 
Dan moet je toch éérst de versterker aansluiten, de antenne aansluiten aan de versterker en de handel testen.....? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2008 09:54 #1196816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meedenken
Wellicht is het mogelijk om de raamantenne en de versterker te scheiden van elkaar.
Op de ingang van de versterker kun je dan een draadje monteren van 75 cm. Als je nu wel iets ontvangt, zal de radio dat geluid weergeven (mits dus de versterker heel is). Hoor je niets  dan is de versterker de verdachte; hoor je nu wel wat, dan doet de raamantenne het niet goed.
Zo iets, dacht ik. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 14:53 #1198847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook slechte ontvangst met raamantenne
Sinds ik de 940 met raamantenne heb, is mijn ontvangst ook drastisch achteruitgegaan. met automatisch scannen pakt de radio (geen origineel volvo) beduidend minder zenders dan mijn vorige auto. Dus geen skyradio, radio3 en 4 etc etc. Terwijl in mijn vorige auto de ontvangst altijd perfect was van deze zenders.
Ik zal eens gaan kijken vanmiddag of ik de versterker kan vinden en de aansluitingen insprayen met contactvloeistof.
mvg
Marcel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 19:22 #1198868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balen

Jachtgroen schreef : Sinds ik de 940 met raamantenne heb, is mijn ontvangst ook drastisch achteruitgegaan. met automatisch scannen pakt de radio (geen origineel volvo) beduidend minder zenders dan mijn vorige auto. Dus geen skyradio, radio3 en 4 etc etc. Terwijl in mijn vorige auto de ontvangst altijd perfect was van deze zenders.
Ik zal eens gaan kijken vanmiddag of ik de versterker kan vinden

en de aansluitingen insprayen met contactvloeistof.
mvg
Marcel 

dus, maar ik ben blij dat ik niet exemplarisch ben. Ik denk er serieus over om een ouderwetse spriet op het dak te zetten, er zit toch al een oude telefoonantenne op, dus met een beetje mazzel kan ik "gewoon" wisselen. Ben wel benieuwd naar jouw resultaten, let me know, please?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC