Welke lederpoets voor soft leder?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 21:53 #1064467 door V700 register
Welke lederpoets voor soft leder? is gemaakt door V700 register
Hallo maar weer,
Wellicht heeft een aantal leden leder in de wagen...Ik ben benieuwd waarmee en hoe zij dit reinigen.
Wederom bedankt voor de reacties!
Groet Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 22:27 #1195638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik gebruik daarvoor de
Ik gebruik daarvoor de Volvo leder reinigingsset. Bestelnummer van Volvo nr 9510251.
Dat setje bestaat uit een vloeistof voor het reinigen en een vloeistof voor het behandelen zelf, waarmee het soepel blijft. Er zit een sponsje bij waarmee je kunt reinigen en een doekje voor het behandelen.
Ik vind het prima spul en mijn leer lijkt er wel bij te varen.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 22:34 #1195642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem...
een setje per jaar. Kost geen drol......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 22:48 #1195643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de dealer ...
Ik sluit me aan bij Richard en Paul.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 23:46 #1195652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paardenzadel leder
Het Volvo spul is ongetwijfeld goed, ik heb nu een setje uit een speciaalzaak voor de hippische attributen.
Reiniging en verzorging. Die paardenzadels worden er mee onderhouden en als je nagaat dat ze meestal met een lichte broek op die dingen zitten dan begrijp je dat dat ook niet afgeeft en de boel goed en netjes in conditie houdt.
Dus als je niet aan zo'n volvo setje kunt komen, kijk eens in de paardenspeciaalzaak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 00:00 #1195655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou dat eerlijk gezegd
Ik zou dat eerlijk gezegd niet zo snel aanraden. Ik heb er mee in mijn handen gestaan (mijn vrouw rijdt paard en heeft die spullen liggen) maar heb het niet gedaan. Op zich is de gedachte om die spullen te gebruiken niet zo gek, maar als je die lichte rijbroeken bekijkt nadat er mee gereden is, zul je zien dat er wel degelijk op afgegeven is. De middeltjes die voor zadels gebruikt worden, hebben mede als doel het zadel te beschermen tegen de nederlandse weersomstandigheden. Met zo`n zadel moet je namelijk ook in de regen kunnen rijden. En dat is iets zwaarder misbruik dan een keer met een natte broek op je lederen bekleding gaan zitten. De middeltjes voor zadels houden het zadel altijd wat vettig om die weerstomstandigheden aan te kunnen en dat vet verzamelt altijd wat vuil, wat dus die vlekken geeft. Kijk dus heel goed uit welke middeltjes je gebruikt uit de paardensport zaak. Laat de "vettige middeltjes (ledervet)" alsjeblieft liggen en gebruik alleen de middeltjes op glycerinebasis (zadelzeep), die zijn niet vettig, geven niet af, maar verzorgen wel. Als je het vet niet ontzettend goed hebt ingemasseerd en het overtollige hebt weggeveegd, dan ga je echt vlekken krijgen, vrees ik.
Groeten,
Richard

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 06:38 #1195668 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In ieder geval
In ieder geval iets gebruiken, dat niet op basis van siliconen is. Zelf had ik in gedachten, om de vloeibare versie van "Rapide" te gebruiken, verkrijgbaar bij de schoenmaker. Dat gebruikten we thuis ook altijd op het bankstel (ook een soort softleder).
Het nadeel van het Volvo spul vind ik, dat het leer er teveel van gaat glimmen: dat hoort eigenlijk niet.
Vooraf goed schoonmaken: het advies van de dames van Dr Vinyl was, om dat te doen met een zachte borstel (opnieuw: schoenmaker) en lauw water met een spoortje groene zeep. Ten opzichte van werken met een lap heeft dat het voordeel, dat je het vuil niet in de plooien en eventuele nerven wrijft, maar het ook daar juist uithaalt. Zeker bij beige een voordeel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 08:08 #1195672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leder in optima
Het is dacht ik al eens eerdrer genoemd ergens op dit forum, kijk eens naar Colourlock. Het is een hele lijn aan produkten van verzorging tot reparatie (klassiekers). Als je ''Googled'' op de naam krijg je onmiddellijk een hele reeks treffers waar je alle informatie kunt vinden.
Wat mij betreft een aanrader.
 Wart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 09:36 #1195676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schoenpoets
Ik had in mijn vorige 740 halfleder. Zwart. Bleef perfect met zwarte schoenpoets. En geloof me, zo lang je niet enorme klodders gebruikt geeft het niet af. Kwestie van met mate gebruiken en goed poetsen. Het deed het leer zichtbaar goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 14:19 #1195696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spuitflessen
Het zijn spuitflessen en de substantie is absoluut niet vet. Ik verbaasde me er ook over maar ik heb een setje gehad van een vriendje die op deUtrechtse Heuvelrug woont en het werd daar in de paarden winkel veel verkocht. Hij behandelt al z'n lederen interieurs ermee.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC